Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2586445
Ik heb voor mijn allergiehond ganskarkas. Nou is hij wel een beetje een miep met nieuwe diersoorten. Maar hij eet ook wild, haas, hert en wilde eend. Dus wilde ik ganskarkas proberen, zodat ik ook bot heb van een gevogelte. Hij kan niet tegen tamme gevogelte.

Maar nou wil hij het niet eten, of een paar hapje. Normaal geef ik van een nieuw diersoort eerst het vlees. Ik droog dit dan een paar uur in de droger voordat ik het geef.

Nou is mijn vraag, kan ik het karkas ook een paar uurtjes, max 4 uur in de droger doen? Ik gok dat hij het dan wel lekkerder vind en op zal eten. Dit kan ik dan afbouwen.

Maar ik heb ook wel gelezen dat je bot niet mag drogen.

In de pan even bakken kan denk ik niet. Het lijkt mij dat je dan olie ofzo erbij moet doen en dat is met mijn allergiehond niet haalbaar.

Andere tips zijn ook welkom.
Door BAC
#2586485
Droger? Pan bakken? Dan worden de botjes hard en gevaarlijk, niet doen

Ik zou gewoon doorzetten, maar dat is aan jezelf, hier is ik bepaal wat er wordt gegeten niet de hond.
Maar als je dat geduld niet heb gewoon niet meer geven zijn meer honden die geen wilde gans en wilde eend eten
Door Miranda 1
#2586493
Ik wil wel heel graag dat hij het eet. Ondanks dat ik zelf gatver alle organen eruit haal.

Hij eet namelijk anders geen bot van gevogelte. En dit zou ik wel heel graag willen. Wilde eendenfilet eet hij ook de ene keer wel en de andere keer niet. Maar dat is makkelijk te drogen.

Ik ben er vanavond achter gekomen dat hij het vel niet lekker vind. Ik het een stukje 'kaal' karkas, zonder vel en orgaan en dat at hij op. Het vel heb ik eraf gehaald en ligt nu in de droger.

Maandag en dinsdagavond heeft hij dus bijna niks gegeten. Vandaag de helft van normaal. Ik ga hem ook geen ander karkas geven ofzo.
Door Cupcake
#2586554
Ik heb laatst ook voor het eerst wilde gans gevoerd en onze hond moest ook enorm aan de smaak wennen, terwijl ze normaal echt een soort kliko is.
Ik heb eerst een hartje door de runderpens gevoerd, toen wat spiervlees van het karkas gesneden en dat door ander spiervlees gemengd. Daarna de helft van het karkas gegeven 10 minuten, niet eten? Prima, dan helemaal geen eten. Na twee keer al stampvoetend de karkas opgegeten, goedzo, jackpot, een overheerlijk toetje!! Tweede keer ging het karkas in een keer naar binnen....
Door Miranda 1
#2586564
Ik ben bang dat als ik een klein beetje geef dat ik dan niet goed kan zien/ merken of hij er wel of niet tegen kan. Als ik een nieuw diersoort toevoeg dan geef ik daar gelijk een grote hoeveelheid van, minimaal 30%.
Door BAC
#2586591
Gewoon neerzetten, eet ie niet binnen 5 minuten weghalen, volgende ronde pas weer neerzetten, eet ie niet weer weghalen. Je maakt er nu al teveel werk van heb ik het idee.
Door Miranda 1
#2586616
Ik geef 's ochtends orgaan met vlees. En 's avonds bot met los vlees. Eet hij zijn karkas niet, dan krijgt hij op dat moment geen vlees. Maandagavond at hij helemaal geen karkas en gister een beetje, toen heb ik het vlees een paar uur later gegeven.

Ik denk dat hij niet tegen tamme gevogelte kan door het graan dat zij eten. Hij krijgt jeuk van kip, kalkoen en tamme eend. Maar hij krijgt ook jeuk van paardenpoep, zit ook vol granen.

Ik zou karkas van een gevogelte een mooie aanvulling vinden op zijn menu. Kan hij er niet tegen, dan zij het zo., daar kan ik niks aan veranderen. Maar lukt het niet omdat hij het niet wil eten, dan zou ik dat erg jammer vinden.
Door smulpaap
#2587870
Als hier iets word geweigerd dan helpt het (weleens ) om gemalen pens in een karkas te doen . Nachtje laten trekken , pens er weer uit en (hopelijk ) eten
Zo hebben ze hier o.a patrijs leren eten . En eentje wilde eend , de andere twee trapten er niet in
Door Miranda 1
#2591721
Sorry voor mijn late reactie, ik had het wel gelezen.

Ik heb geen apparaat om het te malen, is wel een idee.

Pens eet hij (nog) niet, moet ik nog een keer elimineren.

In stukken knippen en door wat anders doen gaat ook niet werken. Hij laat dan die stukken liggen.

Hij eet nu alleen het midden stuk van het karkas. Beetje moeilijk om uit te leggen, maar het stuk waaronder het hart en lever zit en waar geen vlees aan zit. Het onderste gedeelte waar de darmen zitten eet hij echt niet. En het bovenstuk, waar wat vlees zit wil hij ook niet eten.

Maar goed hij eet er wat van en de rest gaat naar mijn Golden. Maar ik denk dat het niet zijn favoriet gaat worden.
#2591857
Hier word gans en ook duif alleen gegeten als ik de inhoud eruit haal. Vooral de darmen en de maag vinden ze beide totaal niet lekker.
Soms geef ik het in zijn geheel en dan brengt basco hem gewoon naar me toe omdat hij het dan niet lekker vind, dan haal ik em leeg en geef hem terug en dan smult hij er wel van  ::)

Dus mijn tip: probeer het eens te geven als je hem leeg gehaald hebt. En anders kan het zo zijn dat hij het gewoon echt niet lekker vind.
Door Miranda 1
#2591862
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik haal hem idd leeg.

Ik knip hem in drieen en haal de inhoud eruit en spoel hem goed schoon. En ik haal het vel eraf want dat eet hij nu alleen gedroogd. Het tussenstuk eet hij dus wel op.

Ik droog nu het vel en het hart. Zonde om weg te gooien. En gedroogd eet hij het wel.
#2591951
Dat had ik inderdaad niet goed begrepen sorry  :-[
Super dat hij het gedroogd in ieder geval wel eet eb het middenstuk.
Weggooien is inderdaad zonde. Dan zal hij het gewoon echt niet lekker vinden wat die laat liggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door