Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2585454
Bowie is ziek en kotst ... eerst zijn maaginhoud (was niet veel eten), en nu schuim/slijm/gal. Wat nu.. dit is onze eerste barfhond. Voorheen bij de andere hond die kreeg eerst een dag niets,, daarna gekookte wortelen, en dan per dag wat meer brok erbij. Hoe werkt dit met barf? :-\ :-\ :-\
Door Annemarie Rijnveld
#2585462
syiryo schreef: Bowie is ziek en kotst ... eerst zijn maaginhoud (was niet veel eten), en nu schuim/slijm/gal. Wat nu.. dit is onze eerste barfhond. Voorheen bij de andere hond die kreeg eerst een dag niets,, daarna gekookte wortelen, en dan per dag wat meer brok erbij. Hoe werkt dit met barf? :-\ :-\ :-\
Och arme, heel veel sterkte.
Wat zou ik doen? Je schrijft dat hij ziek is dus ook koorts?, ik denk dat ik een lekker zelfgemaakte en niet te vette bouillonnetje zou geven (zonder toevoegingen), en een hamburger geven, als hij dat zou willen eten. Of iets anders gemalen wat ik voor de katten heb liggen. Meerder malen per dag wat geven.
Verder zou ik Okugest geven en probiotico. 
Ik lees mee, de anderen met veel meer ervaring zullen je vast wel goede tips aan de hand doen.
Door syiryo
#2585475
Annemarie Rijnveld schreef: Och arme, heel veel sterkte.
Wat zou ik doen? Je schrijft dat hij ziek is dus ook koorts?, ik denk dat ik een lekker zelfgemaakte en niet te vette bouillonnetje zou geven (zonder toevoegingen), en een hamburger geven, als hij dat zou willen eten. Of iets anders gemalen wat ik voor de katten heb liggen. Meerder malen per dag wat geven.
Verder zou ik Okugest geven en probiotico. 
Ik lees mee, de anderen met veel meer ervaring zullen je vast wel goede tips aan de hand doen.
hmm koorts weet ik niet... vanaaf maar ff helemaal niets nakko... en dan morgen maar een bouillon van kip?  :-\
Door Annemarie Rijnveld
#2585593
Hij moet wel drinken hè, anders droogt ie uit. Drinken is belangrijker dan eten, dus water, of wat yoghurt ofzo, of een lauwe bouillon, ja kip, en dan zou ik het vet er wel van afhalen.
Wil hij wel eten?
Als hij wil eten, zou ik hem gewoon een beetje geven.

Kijk ook even bij Diarree, een link van Lizzy, daarin staan een heleboel tips!
Door syiryo
#2585875
Annemarie Rijnveld schreef: Hij moet wel drinken hè, anders droogt ie uit. Drinken is belangrijker dan eten, dus water, of wat yoghurt ofzo, of een lauwe bouillon, ja kip, en dan zou ik het vet er wel van afhalen.
Wil hij wel eten?
Als hij wil eten, zou ik hem gewoon een beetje geven.

Kijk ook even bij Diarree, een link van Lizzy, daarin staan een heleboel tips!
gisteravond was het net een dweil, en vanacht heeft ie ook nog gekotst. Vanmorgen om 5.00 zat ie kwispelend beneden, hij lijkt iets opgewekter. Hij stinkt wel een beetje meer naar oude stofzuigerzak/hond als normaal. Gelukkig heeft ie vanacht en net wat water gedronken. Hopelijk blijft dat er in. Ik had er nog reevlees uitliggen daar heb ik bouillon van getrokken voor vanmiddag. :-\

Zou het beter zijn als ie die bouillon straks verdraagt eerst wat kvv uit de vriezer te halen.. of gewoon voorzichtig aan barfen?
Laatst gewijzigd door syiryo op wo 30 jan 2013, 05:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door syiryo
#2586077
Annemarie Rijnveld schreef: Oh, mooi zo. Kangaroe is toch ook best mager vlees toch?
Misschien had hij wat viezigs ergens gesnaaid, of een virusje.
hmm de kangaroe is er al weer uitgesprongen. Dus maar een stappie terug en alleen bouillon, die vindt ie ook lekker. Als t morgen niet over is ff langs de da.
Door syiryo
#2586105
Annemarie Rijnveld schreef: Ach jee, ja, goed plan. Gaf je ook al Okugest oid?
nee die moet ik nog halen.. die is verbrand want die zat in onze oude camper.. :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door