Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petrap
#257662
Iemand vertelde dat haar hond vroeger altijd een zwarte neus had, maar deze is langzamerhand roze geworden. Ik weet inmiddels - dank zij dit forum :) - dat vliernetelextract helpt bij pigmentvorming, maar duidt dit op een of ander gebrek aan voedingsstoffen en kan het kwaad?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#258620
Het wegtrekken van het pigment is vaak een genetisch bepaald iets. Vliernetel extract kan hier bij helpen maar dan wordt de neus iets donkerder, in en in zwart wordt het niet zeker niet als de neus echt helemaal roze is.
Als het een genetisch iets is, en niet hormonaal (bij de loopsheid) dan kan vliernetel niet zoveel doen als bij een hormonale rose neus.
Door tweedy
#258639
De zwarte neus van een Golden Retriever wordt met het ouder worden roze.
En daar is niks aan te verhelpen .maar zo snel is dat nu ook weer niet.
Ik geloof dat onze vorige haar neus aan het verkleuren is gegaan rond de leeftijd van 9 à 10 jaar,kan ook vroeger zijn geweest. Op 16 jaar was die geheel roze.
Laatst gewijzigd door tweedy op do 10 feb 2005, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door shaja
#266373
en dat vliernetel extract is te krijgen waar?
Want mijn hond is pas 1 jaar en zijn neus is ook al lichter en genetisch zou het gewoon zwart moeten zijn.
Dacht dus ook dat hij een bepaalde voedingsstof misste.
doei
shaja
Door K@rin
#266411
shaja schreef: en dat vliernetel extract is te krijgen waar?
Want mijn hond is pas 1 jaar en zijn neus is ook al lichter en genetisch zou het gewoon zwart moeten zijn.
Dacht dus ook dat hij een bepaalde voedingsstof misste.
doei
shaja
Is de neus ooit wel helemaal zwart geweest ?
Door K@rin
#266424
petrap schreef: Iemand vertelde dat haar hond vroeger altijd een zwarte neus had, maar deze is langzamerhand roze geworden. Ik weet inmiddels - dank zij dit forum :) - dat vliernetelextract helpt bij pigmentvorming, maar duidt dit op een of ander gebrek aan voedingsstoffen en kan het kwaad?
Sheddie onze kleine Kees heeft altijd een gitzwarte neus gehad, maar sinds enkele weken heeft hij ook pigmentverlies. Hij wordt in april 11 jaar, dus ik denk dat het daardoor zal komen.
Maakt bij hem ook niets uit, want hij hoeft toch niet naar een show of zo ....... ;)
Hij krijgt nu wel dagelijks bij zijn CB het Multivitaminen & Mineralencomplex van de Groene Os, omdat ie een dagje ouder wordt ...........
Gebruikersavatar
Door sylvia
#266661
shaja schreef: en dat vliernetel extract is te krijgen waar?
Want mijn hond is pas 1 jaar en zijn neus is ook al lichter en genetisch zou het gewoon zwart moeten zijn.
Dacht dus ook dat hij een bepaalde voedingsstof misste.
doei
shaja
Maar de neus is toch ook genetisch zwart zowel in geno als in feno type alleen zit er pigmentverlies en ook dat is genetisch bepaald.
Een zwarte hond zal niet zo snel een lichte neus krijgen als een lichte hond.
Je kunt het inderdaad iets proberen terug te halen met vlliernetelextract

http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... 20501fe18f
Door shaja
#267234
Karin & Pyrs schreef: Is de neus ooit wel helemaal zwart geweest ?
jep helemaal zwart en nu is ie gewoon alsof ie ergens langs af gewreven is, slijtage ;D
en dat met pas 1 jaar.
doei shaja
Door K@rin
#267277
shaja schreef: jep helemaal zwart en nu is ie gewoon alsof ie ergens langs af gewreven is, slijtage ;D
en dat met pas 1 jaar.
doei shaja
Dan zou hij in principe met bijv. vliernetelextract weer zwart kunnen worden.
Zwart kan weer terugkomen, roze zal nooit echt zwart worden door deze middeltjes ........
Door -sanne
#977106
Onze Labrador van 3 kreeg ook een enorm roze neus. Nu ik 1 maand volleidg NRV voer komt de kleur snel weer terug. Ik heb wel eens ergens gehoord dat kalium tekort voor een roze neus kan zorgen.
Volgens leida visee kan het nog meer oorzaken hebben maar die weet ik niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door