Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2584509
Hallo allemaal, Ik ben nieuw op BARFplaats. Wil mijn 2 Brok-honden transformeren tot Barf-honden. Ik ben mezelf op dit moment aan het inlezen, maar ik heb nu al een vraag.. Ik lees overal dat je botten van JONGE dieren moet voeren. Hoe weet ik nu zeker dat het ook daadwerkelijk om JONGE dieren gaat wanneer ik mijn botten/vlees inkoop? Ik klink wellicht ietwat wantrouwend, maar, wellicht koop ik straks wel het vlees/botten van OUDE dieren, terwijl er gezegd wordt dat het om JONGE dieren gaat. Is dit gewoon een kwestie van vertrouwen?? Alvast bedankt voor jullie info!
#2584515
Nee, dat is geen kwestie van vertrouwen.Ja deels wel, maar dan moet je naderhand zelf controleren of het oud of jong is. Dat kan met een flinke snoeischaar. Zet je die in b.v. een geitenrib, dan knip je ene jonge zo door en  een oude niet. Jonge botten zijn ook vaak lichter van kleur. Koop maar eens een gewon braadkip en een soepkip, dan zie je het verschil.
Maar kip e.d. is over het algemeen altijd jong, anders is het vlees voor mensen ook niet meer te knagen. Alleen vlees maakt niet uit of het van een jong of ouder dier is.

Verder kunnen we tekst in normaal formaat ook prima lezen  :P
#2584528
Nee gelukkig niet vaak, ik koop vrijwel uitsluitend hier op Barfplaats en daar hebben de inkopers goede kijk op wat voerbaar is en wat niet.
Ribben en vleesbot van wat grotere dieren koop ik zelf bij leveranciers of alleen via de mensen hier ;)
Toch een stukje vertrouwen dus  :biggrin2:
#2584647
Waar je mee uit moet kijken zijn ribben en dragende delen, karkassen van wild, kip etc dat is allemaal zacht dus hoef je niet weg te gooien hoor, ook geen snoeischaartest.

Kalkoen daarentegen loop je wel weer risico mee, dat kan knetter hard zijn, net als nekken van dieren
#2584995
Hier voer ik alleen konijn en Hazenberg vanwege een allergie van mijn hond. Ik heb wel eens een keer een hazenrug weggegooid omdat die niet door te knippen was, maar verder echt nog niets.

Leuk dat je over gaat naar barf, je hond zal er blij mee zijn! Als je goed leest hier, dan merk je dat het eigenlijk vanzelf gaat allemaal. Je groeit er gewoon in, samen met de hond!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door