Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door muppie en co
#2585159
hallo

ben bijna ten einde raad. Mijn hondje heeft al langere periode een heel slecht hart. Hij krijgt hier hartmedicatie voor. Net voor kerst is bij hem nierfalen geconstateerd. Waarschijnlijk door zijn slechte hart en een teveel (door de dierenartsen voorgeschreven) medicatie.
We hebben hem aan het infuus gehad, waarvan hij weer wat is opgeknapt. Probleem is dat hij bijna niet wil eten. Volgens de dierenarts is door het vocht dat hij vasthoud ook zijn lever opgezet en is zijn spijsvertering verstoord. (hij heeft geregeld diarree).
Ik heb al van alles geprobeerd om hem aan het eten te krijgen. Wie heeft nog tips?
Hij krijgt nu nog furosemide, benakor, finidiar, prednoral.

Groetjes Sandra
Door charmed
#2585167
Meestal als je een goede dosering Prednoral geeft gaat de hond vanzelf eten na een aantal dagen. Ik heb helaas geen ideeën.
Ik had vorig jaar december hetzelfde, met een hond met leverproblemen. Wij hebben haar wat gekookt eten gegeven, dat wilde ze wel eten. Nadat de prednoral ingewerkt was, kreeg ze een berehonger en ging zelf weer eten.

geef je al een rauw nierdieet bijvoorbeeld van Bandit? Dat zou ik wel proberen.
Door muppie en co
#2585180
noem het maar op en ik heb het geprobeerd....

Ook bandit, haalt ie zijn neus voor op.

Voorheen at hij vers en tafelrestjes.

dus misschien zou de prednoral verhoogd moeten worden?

ik denk dat hij ook pijn aan zijn keel heeft en minder wil eten hierdoor (hij heeft heel erg en heel veel gehoest). Ik geef hem nu vanaf gisteren ook nog bronchofort...
Door charmed
#2585187
muppie en co schreef: noem het maar op en ik heb het geprobeerd....

Ook bandit, haalt ie zijn neus voor op.

Voorheen at hij vers en tafelrestjes.

dus misschien zou de prednoral verhoogd moeten worden?

ik denk dat hij ook pijn aan zijn keel heeft en minder wil eten hierdoor (hij heeft heel erg en heel veel gehoest). Ik geef hem nu vanaf gisteren ook nog bronchofort...
Dat weet ik niet of de prednison verhoogd moet worden, ik weet niet hoe lang hij er op staat. Of hij is te ziek om te reageren op de prednison, dat kan ook nog. Te hoge dosering prednison is ook niet goed.

Heb je hem ook al eens rauwe honing gedaan, dat smeert de keel ook.
Door Mevroi Kruim
#2585189
Hoe oud is je hond? En hoe erg is het nierfalen?
Mijn ervaring met katten is dat ineens de nieren zo slecht zijn dat ze de gifstoffen niet mee ruit het bloed halen waardoor ze erg misselijk worden en niet meer willen eten. Problemen met de lever er nog bij en dan wordt het heel erg moeilijk helaas. Als de da nog kans op een hondwaardig leven ziet zou ik gaan dwangvoeren, anders is het misschien nu toch de tijd om afscheid te nemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door