Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimber
#2584178
Hoi,


Ik was een beetje aan het rondneuzen en kwam op een internetsite deze KVV (enkelvoudig) tegen;



Hert gemalen 1000 gr € 3,90 
(bestaat uit 75% hertenvlees, 20% hertenbot, 5% orgaan.)


Konijn gemalen 1000 gr € 3,50 
(Konijn, 75% konijnenvlees, 20% konijnenbot, 5% konijnorgaan.

LamsMix  1000 gr € 2,95 
bestaat uit 75 % Lamsvlees, 20 % lamsbot en 5 % orgaan.

Haas gemalen 1000 gr € 3,50 
(Haas, 75 % hazenvlees, 20% hazenbot, 5% haasorgaan.



Zoals ik het lees maar 5% orgaan in, is dit niet te weinig voor een KVV?
Ik had er graag eens wat van willen bestellen om te proberen maar de verhouding lijkt me niet echt optimaal?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?!
#2584194
Is dit van degomeat?
Want dit zijn volgens mij zijn enkelvoudige mixen, geen kvv. Om dit compleet te maken moet je er eigelijk wat orgaan bij geven maar dan zou je wel na moeten vragen welke orgaan die 5% zijn.
Door nienk
#2584209
er zijn kvv fabrikant die geen of maar heel weinig nier en lever in hun product stoppen, omdat ze van mening zijn dat die 'afvalstof'organen niet goed of nodig zijn voor honden. het zou dus kunnen dat die 5% alleen hart (en evt. maag) is.
Door kimber
#2584210
Bedankt voor jullie reaktie's :)

Ik had pas geleden al even contakt gehad met degene van deze website en bijna alle vleesjes zijn inderdaad van Degomeat.
Ze staan inderdaad onder de enkelvoudige mixen.
Ik geef zelf nog niet zo heel lang KVV, en dacht tot nu toe dat een enkelvoudige mix maar een diersoort bevat.

Maar enkelvoudig is dus geen KVV maar een mix die je nog compleet moet maken met orgaan?
Is dat vergelijkbaar met Kiezebrink? Die hebben dat volgens mij toch ook?

Ben ook heel benieuwd waar NRV voor staat?
#2584219
In de meeste gevallen zijn enkelvoudige mixen gewoon enkelvoudige kvv maar degomeat heeft, net als kiezebrink, gewoon mixen van de diersoort die niet compleet zijn.

NRV is een andere soort zelf samenstellen, itt barf geven zij geen groente (tenminste, ze rekenen het niet in het menu), ze rekenen pens als compleet (tot 3x per week hele maaltijd) en ze voeren een lager botpercentage.
Door kimber
#2584427
[quote="Thessa en Shanti"]
In de meeste gevallen zijn enkelvoudige mixen gewoon enkelvoudige kvv maar degomeat heeft, net als kiezebrink, gewoon mixen van de diersoort die niet compleet zijn.

NRV is een andere soort zelf samenstellen, itt barf geven zij geen groente (tenminste, ze rekenen het niet in het menu), ze rekenen pens als compleet (tot 3x per week hele maaltijd) en ze voeren een lager botpercentage.
[/quote]


Dank je wel voor je antwoord :)
Van Kiezebrink had ik er inderdaad al weleens over gelezen maar ik wist niet dat Degomeat ook mixen van de diersoort heeft die niet compleet zijn.

En ik maar denken dat er alleen KVV is en Barf maar NRV is dus ook een manier van voeren.
Door M@rina
#2584498
5 is inderdaad erg weinig. Ik begrijp dat nooit zo goed en ga ook niet aan het gereken beginnen, vind het zo'n gedoe. Er zijn genoeg kvv's die en enkelvoudig en/of compleet zijn (doorafwisseling of door vermengen van minimaal 4 diersoorten).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door