Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#2581557
Graag jullie advies  :)

Raiko is altijd al een zeer moeilijke viseter geweest. Ja, heel in het begin ging het best redelijk goed. Toen at ie eigenlijk alle vissoorten die ik hem gaf wel op. (Behalve dan zalmkop..zalmkoppen zijn heul eng :P)
Maar dat werd steeds lastiger. Hij liet het steeds vaker staan en op het laatst moest ik eerst de vis helemaal van de ingewanden ontdoen, weken in warm water (sowieso de kop eraf anders wou ie 'm helemaal niet), in stukjes snijden en als ik dan mazzel had, dan at ie het op.
Maar soms ook niet en dan liet hij ook de rest van zijn eten staan. Ook bij een tweede, of derde keer aanbieden trok hij z'n neus er voor op. En nu krijg ik er eigenlijk helemaal niets meer in qua vis.
Omdat ik hier op barfplaats had gelezen dat je ook vis uit blik kon geven (in water of olijfolie) ben ik dat gaan geven. Raiko vind dat heerlijk en het is binnen no-time op.
Nu heb ik laatst mijn vernieuwde menu hier op BP gezet. En kreeg de tip dat ik toch beter visoliecapsules kon geven ipv die vis uit blik (te zoutig).
Dus nu sta ik weer in dubio. Toch maar visolie capsules dan? Maar welk merk? Welke geven jullie en waarom? En hoe vaak moet je een capsule geven in de week aan een hond van 30 kilo?
Ik hoor graag jullie op-aanmerkingen en tips!
Door Lizzy
#2581636
De hoeveelheid zout vind ik wil meevallen hoor. En een hond mag best een klein beetje zout, tenzij het nierproblemen heeft. Maar je kunt het ook afwisselen. Bijv. 1 blikje vis per week en 2 visolie capsules. Bijvoorbeeld. Ik vind Royal Green en Doils visolie prima. En Solgar. Maar die is erg duur.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2581769
Bedankt voor je antwoord Lizzy! :)
Dan denk ik dat ik voor de afwisseling kies van 2 visoliecapsules per week en een blikje vis.
Hij smult namelijk wel enorm van zijn blikje vis...want vis uit blik vindt meneer dus wel hééérlijk.. ::)
Bedankt ook voor de tips van de visolie, ik verdiep me nog even in deze drie merken. Maar dan zal het wel één van die erbij worden.
Door Antonia
#2581984
Senna99 schreef: Ik spoel trouwens de vis uit blik altijd wel even uit voordat ik het geef. Of is dat niet nodig?
Hangt er vanaf. Ik gebruik voor mijn katten vis in olijfolie. de olijfolie is ook gezond, dus die spoel ik niet af.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2582030
Antonia schreef: Hangt er vanaf. Ik gebruik voor mijn katten vis in olijfolie. de olijfolie is ook gezond, dus die spoel ik niet af.
Meeste vis wat ik uit blik geef is in olijfolie (af en toe in water).
Maar dan spoel ik het niet meer af als het vis in olijfolie is. Dat is idd eigenlijk ook wel zonde, dan spoel ik de olijfolie natuurlijk ook af.
Bedankt voor je reactie.  :)
Door Lizzy
#2582033
Nee in olijfolie of tomatensaus (als je hond tegen tomaat kan) is gezond en hoef je niet af te spoelen. Ik geef nooit in zonnebloem of soja olie want dat is te rijk aan omega 6. Op water kan ook. Hoef je ook niet af te spoelen.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2582229
Lizzy schreef: Nee in olijfolie of tomatensaus (als je hond tegen tomaat kan) is gezond en hoef je niet af te spoelen. Ik geef nooit in zonnebloem of soja olie want dat is te rijk aan omega 6. Op water kan ook. Hoef je ook niet af te spoelen.
Nee, op zonnebloemolie of soja olie geef ik ook niet. Ik had al begrepen dat dit vanwege de omega 6 niet goed is. Ik wist alleen niet dat met tomatensaus wel mocht. Ik heb geen idee of Raiko tegen tomaten kan. Ik heb hem nog nooit tomaat gegeven. Kwestie van een keer proberen dan denk ik.
#2583668
Waarom meng je eigenlijk geen stukjes rauwe vis onder de blikvis?
Gewoon tartaartje van, ik zeg maar: zalmsnippers, mengen onder blikvis, eventjes laten trekken (of wat langer) en aanbieden.

Als hij de blikvis zo heerlijk vind, zal hij het toch wel opeten?
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2583788
pearlsofpassion schreef: Waarom meng je eigenlijk geen stukjes rauwe vis onder de blikvis?
Gewoon tartaartje van, ik zeg maar: zalmsnippers, mengen onder blikvis, eventjes laten trekken (of wat langer) en aanbieden.

Als hij de blikvis zo heerlijk vind, zal hij het toch wel opeten?
Hmm..ja, daar zeg je wat.. :g:
Ik heb al van alles geprobeerd..maar dat nog niet. Wie niet waagt,  wie niet wint.
Bedankt voor de tip!
#2584138
Casper eet ookp geen haring. ,wel haringsnippers van degomeat... Niet goedkoop dus af en toe wat stukjes naast zijn zalmkop. Dat eet hij nl wel.

Mischien een idee om haringsnippers te mengen met een blikje vis?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door