Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2580488
Wij waren in de dierenwinkel met onze Belle voor een tuigje voor haar.
En daar stond een bak met brokken bij de kassa.
Dus Belle meteen aan het eten. Dus ik trek hem terug. Zeiden ze die hond heeft honger. Ik zeg dus dat hij geen brokken mag eten en alleen vlees krijgt. Meteen de reactie van: Maar krijgt ze dan geen tekorten????
Hahah en met brokken krijgen ze daar dan geen tekorten ?????
Ik weet dat het wel hun brood is maar toch....
Ik kocht eerder bij hun prins diepvriesvlees dus dat verkopen ze wel verder niet.
Waarom zouden brokken beter zijn vraag ik me nu af???
Misschien is deze discussie hier al gevoerd???
Knuffels Belleke
#2582884
Oh mijn hond krijgt zeker geen brokken meer.
Maar er word steeds geroepen dat brokken geen tekorten geeft maar ik vraag me dus af of dit zo is.
Mijn hond heeft juist een allergie van alle troep die ze in brokken stoppen om ze houdbaar enz te maken.
Het is meer om de discussie van dat ze altijd roepen dat brokken beter zijn .
Waarom zouden die beter zijn??????
Knuffels Belleke
#2583111
jep, op dit forum zal je geen ander bericht vinden dan dat vers voeren (of dat nou BARF of kvv is) beter is dan brok.

wat ik tegenwoordig wel doe, is in iedere dierenwinkel waar ik kom, vragen naar wat ze in de vriezer hebben. wat een dierenwinkel verkoopt, is namelijk toch ook inspelen op een vraag van de klanten. dus als er nou steeds vaker in dierenwinkels gevraagd wordt naar 'goh, verkopen jullie ook kvv?', dan gaan de dierenwinkels logischerwijs vanzelf (meer) vers in het assortiment nemen. dat is A makkelijk voor de mensen die al vers voeren, en B zal het ook helpen te zorgen dat steeds meer honden en katten vers te eten krijgen. 

(vraag daar trouwens ook bij wat ze aan gedroogde snacks hebben en wijs ze (als het aardige mensen zijn) graag op merken waarvan ik weet dat de standaard groothandels het kunnen leveren. ook veel dierenwinkel eigenaren weten gewoon weinig.)
#2583272
Faunaland in ons dorp heeft inderdaad al een paar merken KVV. Duck-Energieq- en van die rode rollen dacht ik.
Zij hebben alleen gedroogde vissen en verder geen gedroogde snacks.

De dierenwinkel waar ik die vraag kreeg verkoopt alleen diepvriesvlees van Prins.
Die kocht ik er eerder ook.
Kocht al deze merken en daarbij nog rodi. Maar al lezend en doende ben ik gaan bestellen via internet omdat ik geen premixen wilde enz.

Maar ik was nogal verontwaardigd dat steeds gezegd word met brokken krijg je geen tekorten en vraag me dat dan ook af of dit echt zo wel is???
Maar goed verkeerde plek dus.
Knuffels Belleke
#2583520
[quote="Belleke"]
Oh mijn hond krijgt zeker geen brokken meer.
Maar er word steeds geroepen dat brokken geen tekorten geeft maar ik vraag me dus af of dit zo is.
Mijn hond heeft juist een allergie van alle troep die ze in brokken stoppen om ze houdbaar enz te maken.
Het is meer om de discussie van dat ze altijd roepen dat brokken beter zijn .
Waarom zouden die beter zijn??????
Knuffels Belleke
[/quote]
Als je in de BP bieb duikt, of ff klikken op Internet: ''brok beter dan vers vlees'' of iets dergelijks, zeker weten dat je antwoord op je vragen vindt!

Verder kan je stellen dat net als voor ons, vers altijd beter en gezonder is dan brok, dat bestaat uit super verhit voedsel, alles is doodgekookt, daarom worden er vitaminen en mineralen preparaten toegevoegd. Er worden conserveringsmiddelen toegevoegd, ook niet zo best. Het gehalte aan koolhydraten is erg hoog, hebben honden en katten geen behoefte aan. enz enz.
#2583715
Van vlees alleen krijgt een hond ook tekorten. 
Je hebt ook bot en orgaan nodig.
Ik weet niet hoe je dat gezegd hebt tegen die persoon en of het wel wat zou uitmaken, want de meesten kennen er toch niets van. Maar het all-meat syndrome is wel iets dat nog een ronddolend leven lijdt en veel mensen bang maakt die er niets vanaf weten.

IK kan me ook voorstellen dat brok voor vele mensen veiliger lijkt omdat de fabricant er (denken ze) nauwlettend op toeziet dat er alles in zit dat de hond nodig heeft.  Alles wordt inderdaad kunstmatig toegevoegd als preparaat omdat er van wat er in de ingredienten zat niets meer overblijft.  Maar daar wordt niet bij stilgestaan.
Alles wat de hond nodig heeft zit er inderdaad in, maar in welke vorm? En er wordt niet bijverteld wat er wel allemaal in zit dat de hond NIET nodig heeft! ;)
#2666998
Blijf goed in je schoenen staan en blijft bij je standpunt. Je niet om laten praten door al
die commerciële lui. In brokken zit afval dat jij niet wilt weten. Alle stoffen worden kunstmatig toegevoegd.

Met vers zijn het alleen maar voordelen.
In iedergeval hier komt geen brok het huis meer in.
Door Martine-Tom
#2667002
[quote="Angelique"]
Brokken zijn niet beter (jahhh, voor de dsz hun portomonee)....punt...einde discussie.
[/quote]Dat dus.

Hier gaat het er links in en rechts eruit, ik weet wat ik voer en waarom en wat de rest doet of wat ze me willen verkopen...ze gaan hun gang maar  ;)
#2838553
[quote="Angelique"]
Brokken zijn niet beter (jahhh, voor de dsz hun portomonee)....punt...einde discussie.
[/quote]
Dat is niet helemaal waar, brokken zijn ook beter voor de portemonnee van de dierenarts, de maisfabrikanten, de bietfabrikanten en tegenwoordig ook voor de kippenverenfabrikanten. Oh en voor de dierencremetoria en uiteindelijk ook voor de fokkers.
Weet wat je op je geweten hebt als je dus geen brok voert!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door