Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Celicaatje
#2583361
Mijn hondje heeft cushing (mijn tweede hondje met deze ziekte) en naast de medicatie die ze hiervoor krijgt krijgt ze vers sinds we haar uit het asiel haalden. Dierenartsen waren sceptisch over het vers uiteraard, maar ze is nu bijna 6 jaar verder en nog steeds is ze springlevend (erg ongewoon met deze ziekte en volgens de plaatsingsovereenkomst is ze nu al 14). De waardes kloppen echt voor geen meter en daar hebben ze geen zinnig iets over te zeggen maar klinisch gezien gaat het super, daarom laat ik haar ook niet meer testen want dat heeft geen nut. Ze noemen haar een wonderhondje maar ik ben er van overtuigd dat het vers vlees erg goed is voor hondjes met deze ziekte. Ook omdat er bij deze honden spierafbraak plaatsvindt en dat de eiwitten een gunstig effect zijn.

Omdat ik een forum heb over deze ziekte bij honden raad ik ook iedereen aan om vers te geven met goede resultaten. Ik blijf het erg jammer vinden dat dierenartsen niet dit advies geven aan mensen met honden die ziek zijn, ook al is het maar om te proberen en kijken wat de effecten zijn. Het voelt zo als vechten tegen de bierkaai terwijl je toch zo graag zou willen zien dat mensen dat verse vlees gaan proberen zodat ze het resultaat gaan zien. Uiteraard doen medicijnen ook veel in dit geval maar de combi zou toch beter zijn dan met brokken. Ik vraag me zelfs af of ze er nog wel zou zijn geweest als ze brokken had gekregen maar dat zal ik gelukkig nooit weten...
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2598266
Helemaal mee eens! :thumbup: Mijn Cairn is nu 13, terwijl ze al een jaar of 3 aan de Vetoryl zit i.v.m. Cushing. Sinds 1,5 maand ben ik van brok in één keer volledig  op de barf overgestapt en van Tannetje krijgt ze 2x daags du huo sheng tang (vraag me niet wat het is :biggrin2:maar het werkt) voorgeschreven. Vóór deze maatregelen had ik een teefje erbij genomen, omdat ik dacht dat mijn 13-jarige wel niet lang meer bij me zou zijn...
Twee keer daags loop ik een route van 4 km. Dus 8 km per dag. Cairn doet mee. Háár tempo, maar ze loopt toch maar mooi 8 km per dag en leeft door dit alles helemaal op. Ze wordt wat dover (kan uiteraard gespeeld zijn, je bent Cairn of niet  ;D), elke gegooide denneappel hapt ze mis (waar ze ze vroeger keurig opving), ze maakt dat ik zo 1,5 uur doe over een tochtje dat ik normaal in een half uur kan doen, maar ze doet gewoon met alles mee  :circle:
En voor een 13- jarige vind ik het bijzonder dat ze behalve de 'normale' medicatie Vetoryl, geen gezondheidsklachten heeft.
Door flodder en dwarrel
#2598621
bij Flodder is vorig jaar cushing geconstateerd; zij wordt behandeld met chinese kruiden en doet het daar prima op
Flodder is 14 en wordt in oktober 15
Door Annemarie Rijnveld
#2598954
Ach mijn hond was 16 en heel ernstig ziek, bleek dus ook Cushing te zijn. Bovendien ook iets met zijn kaken, die van dag tot minder werkten.
Op gedeeltelijk vers gemalen vlees en Renal heeft hij toch nog 3 maanden geleefd, tegen alle verwachtingen in. De DA had hem niet meer dan 10 dagen gegeven.
Wegens verstikkingsgevaar hebben wij hem moeten laten inslapen, maar hij zag er nog zo fantastisch uit. Prachtige vacht, stonk niet meer, haast geen urineverlies meer, liep weer beter....
Ik ben het helemaal met je eens, dat vers vlees een enorme boost geeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door