Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door johanna25
#2580649
Situatie.
Berner Sennenhond
Hoera Beer is vandaag precies een jaar oud, maar is sinds de laatste weging (onlangs) 1,5 kilo kwijt.
Voer af en toe brokken lovers gold 480 gram / p dag.
meestal kvv div soorten 1 kilo per keer.

gewicht Beer is 32,5 kilo.Heeft 2 x antibiotica gehad ivm mijt probleem oog en bijtwond andere hond.
Ze is nu aan de diaree, ze eet regelmatig sneeuw en ook wel poep van andere honden.
Ze is niet mager maar gaat met dat afvallen wel die richting op, wat zou ik kunnen doen.
(vraag van goede kennis van mij).
#2580952
Die kan best met deze kou zodanig meer verbranden dat ze aan de normale portie te kort komt om op gewicht te blijven. Diarree werkt natuurlijk ook niet mee. Proberen om daar vanaf te komen...scheelt dat met een paar dagen de sneeuw weer weg is.

Ik zou dus tijdelijk, met deze temperaturen, gewoon wat meer voeren. (van de kvv dan, niet van die droge meuk)
#2582650
EEn bernerreu van een jaar zit nog in de groei,  dus ik zou die  bernerbeer  ;D wat meer voeren.
Probiotica lijkt me ook niet weegegooid met  de dunne poep en AB.

Trouwens die AB kan ook wel de oorzaak zijn van de diarree  :)
Door johanna25
#2582803
[quote="marja52"]
nova het is een teefje zo te lezen  ;)
[/quote]
goed gelezen, haha, laten we het op een rui(g) teefje houden ;)

ik kreeg hiervoor de tip om meer te voeren, waar moet ik dan aan denken wbt aantal grammen ?
Door johanna25
#2605756
Het lijkt inderdaad wat beter te gaan, haar gewicht is nu 35 kilo en voelt ook beter aan (ribben).
Ze lijkt ook wat energieker, misschien had ze toch wat onder de leden....

Bedankt voor de adviezen.
#2605937
[quote="johanna25"]
Het lijkt inderdaad wat beter te gaan, haar gewicht is nu 35 kilo en voelt ook beter aan (ribben).
Ze lijkt ook wat energieker, misschien had ze toch wat onder de leden....

Bedankt voor de adviezen.
[/quote]

nog even een vraag. is de hond binnen en of buiten overdag en snachts?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door