Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2581823
Van Migudu's huid is een kweekje gemaakt en ik werd gisteren gebeld door de dierenarts
dat er een MRSA bacterie is aangetroffen, ofwel een ziekenhuisbacterie.
Ofwel een resistente bacterie. Ik wist niet wat ik hoorde.
Hoe hij hieraan komt zullen we nooit zeker weten, het is in elk geval een combinatie van een verminderde
weerstand en een bacterie die niet reageert op antibiotica.
Nu een ab meegekregen die Migudu nog niet kent, Doxicycline en een zalf die normaal voor mensen is; Fucidin.
Nu maar hopen dat we dat nare ding er onder krijgen.
De plekken op zich zien er al veel beter uit, dus Migudu's weerstand is wel bezig, godzijdank.
Hij zal het voornamelijk zelf moeten doen.
En wij? Wij zijn aan het poetsen, we moeten veel wassen draaien en veel dweilen en handen wassen. Meer kun je eigenlijk niet doen.
Maar het is zo verschrikkelijk balen, gisteren was ik er echt down van, nu wel weer wat positiever gestemd, maar het blijft zwaar ....(vul maar in.)

Gerda

Ps Ik zet er nu niets over op Facebook, omdat ik geen zin heb in ongevraagd advies. Kan ik even niet hebben nu.
Door keetje
#2581826
Tje joh, dat is heftig!!

Fijn dat de weerstand weer aan het werken is, dan zal hij er langzaam maar zeker weer boven op komen, inderdaad, ...hoe komt hij daar nu aan?

Heel veel succes met de grote schoonmaak, dat moet je dan maar zien als een fijne bijkomstigheid, misschien dat dat de neerslachtige bui een beetje tempert! :bigarmhug:

heel veel sterkte en ik hoop dat Migudu er snel weer bovenop is. :-* :bigarmhug:

En wat betreft FB, de beste stuurlui staan aan wal.
En ik kan je trouwens geen advies geven wat dit betreft. ;)
Door Migudu
#2581829
Tja..hoe komt hij er aan?
Moeilijk en niet met zekerheid te zeggen.
Ik heb mijn vermoedens, maar bewijzen kan ik het niet.

Gerda
Door nicolette
#2581872
Wat vervelend zeg. Vandaar dat de wond na zijn castratie niet ging helen. Hoop dat met deze AB het goed gaat komen. Zal wel een aanslag zijn al die AB kuren.

Gr. Nicolette
Door Mevroi Kruim
#2581899
MRSA kun je ongeveer overal opdoen helaas, vooral in veebedrijven.

"De Staphylococcus aureus is op zichzelf een ongevaarlijke bacterie, die bij gezonde personen zelden tot klachten of problemen leidt. Gelukkig maar, want 3 of 4 op de 10 mensen draagt deze bacterie bij zich" BRON

En omdat die bacterie multi-resistent is heeft het ook geen zin om deze ab-soorten te geven, want daar is 'ie dus resistent tegen. Ik zou zelf de da vragen wat het idee is achter die doxycycline en die Fucidin eerlijk gezegd.
Door sella
#2581955
Buffel is ook besmet geweest met de stap aureus en die heeft een heel speciale ab gehad en die 1 maand moeten gebruiken. Ik wil wel navragen welke?
De doxy en fucidin gaan het in ieder geval niet doen met dit kreng :-X
Door eelke
#2581956
Vooral varkens bedrijven volgens mij. Vriendin had deze ook onder de leden, maar die kon verder geen kwaad. Toen ze moest bevallen, mocht ze fijn de hele tijd op haar eigen kamer blijven, was ze wel blij mee :)
Door Mevroi Kruim
#2582036
Er is nog één speciale ab die werkt tegen MRSA, maar die mag alleen in noodgevallen gebruikt worden omdat ze als de dood zijn dat hij daar ook resistent tegen wordt. En als je als mens dan een besmetting te pakken hebt kun je het wel schudden  :-X

Opvijzelen van de weerstand, dat is eigenlijk het enige dat echt effectief is.
Door Migudu
#2582067
Zo...gaat weer lekker. Ik word zo moe van die harde oordelen hier.
Wou nu al dat ik het nooit geplaatst had.
De gedachte er achter is dat hij de doxi nog niet kent, als ab.
Maar goed, de da en ik zullen het wel weer helemaal verkeerd doen.

Gerda
Door Lizzy
#2582069
-GerdaRoode- schreef: Zo...gaat weer lekker. Ik word zo moe van die harde oordelen hier.
Wou nu al dat ik het nooit geplaatst had.
De gedachte er achter is dat hij de doxi nog niet kent, als ab.
Maar goed, de da en ik zullen het wel weer helemaal verkeerd doen.

Gerda
Je tenen zijn een beetje lang Gerda. Er wordt helemaal niks gesuggereerd, niks verkeerds gezegd, mensen proberen je advies te geven, te helpen. Prima dat je dat niet op prijs stelt, maar dan gaat hier een slot op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door