Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door CooperFlow
#2581443
Hoi allemaal, inmiddels zijn mijn twee jonge reuen behoorlijk aan het lekken en alles zit op 'piemelhoogte' onder de groene spetters. En dan heb ik het nog niet over de vloer..... Ik blijf dweilen. Het is geen drama, maar fris is het absoluut niet.
Nu Google ik me rot en heb van alles gevonden. Ik wilde vitamine C proberen, maar dan schijnt het ascorbinezuur ook weer slecht te zijn voor de nieren. Dus die valt af. Ik heb inmiddels Cranberry geprobeerd, maar dat helpt niet. Nu overweeg ik Silicea D30. Daar lees ik goede berichten over. Alleen van Silicea weet ik dat het bij de mens goed is voor haar, huid en nagels. Nu wil ik vooral mijn Dobermann van zeven maanden niet bijvoorbeeld per ongeluk op deze manier teveel calcium geven. Of is Silicea iets wat je bij jonge honden mag gebruiken en geen invloed heeft op het skelet?
Door Kaar
#2583004
Momentje even mn boek meegeplukt.
Hangt van het beeld af wat je gebruikt.

Calendula tinctuur;
een oplossing van 1 theelepeltje calendula tinctuur in een glas water om de slijmvliezen te spoelen kan goed werken
Dit moet wel lang gedaan worden natuurlijk

Je kan ook Echinacea tinctuur hiervoor gebruiken.

Hepar Sulfuris D6
De afscheiding is overvloedig, irriteert niet en ruikt naar oude kaas

Mercurius Solubilis D6
Er kunnen kleine zweertjes te zien zijn op het slijmvlies en de afscheiding is bijtend en pijnlijk

Mezereum D3
Er is sprake van een voorhuidslijmvliesontsteking die gepaard gaat met een ontsteking van de urinebuis.
De afscheidng komt hoofdzakelijk uit de urinebuis zelf

Pulsatilla D6
De afscheiding is dik, niet bijtend en heeft een geel-groene kleur

Silicea D12,
De afscheiding is chronisch en alle bovengenoemde symptomen zijn van toepassing.

hopelijk heb je er wat aan.

Als je besluit D30 te geven, dan mag je dit 1x daags toedienen.
Laatst gewijzigd door Kaar op zo 27 jan 2013, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door CooperFlow
#2583376
Dank je! Ik denk dat ik dan de d30 moet hebben inderdaad. Het kan geen kwaad bij een pup van zeven maanden? Ivm calcium gehalte of zo?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door