Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door skylge
#2581375
Jammer dat de prijzen van rauw voer steeds maar hoger worden.
Krijg het idee dat heel veel mensen er aan willen verdienen.
Let wel, ik haal met veel plezier bij een aantal mede barfers vers vlees, maar door allerlei "lijntjes" en daaraan verbonden vervoerskosten, word het allemaal behoorlijk duurder.
Af en toe haal ik een hele runderpens van ongeveer 15 kilo en betaal daar € 3,50 voor.......
Als ik dan zie wat sommigen voor 1 kilo durven te vragen.....
Laten we proberen elkaar te helpen met gezond voer voor onze honden tegen een zo laag mogelijke prijs!
Dus als iemand runderpens wil voor zijn of haar hond, mail mij even en voor € 2,50 krijg je 5 kilo mee en een kop koffie. ;)

Groetsels, Skylge
Door lachnat
#2581402
skylge schreef: Krijg het idee dat heel veel mensen er aan willen verdienen.
En jij wilt niet verdienen?
skylge schreef: Af en toe haal ik een hele runderpens van ongeveer 15 kilo en betaal daar € 3,50 voor.......
skylge schreef: Dus als iemand runderpens wil voor zijn of haar hond, mail mij even en voor € 2,50 krijg je 5 kilo mee en een kop koffie. ;)
15 kilo = €3,50 en jij verkoopt 5 kilo voor €2,50 is dus €4,00 winst voor jou per 15 kilo. ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2581403
Je hoeft niks te kooen via de lijntjes. Het is je vrij om je eigen wegen te zoeken.

En als je je pens aan wilt bieden kun je dat net als ieder ander gewoon in de V &A doen.

Aan mij ga je ze niet kwijtraken, voor mij zijn die alsnog te duur  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2581404
lachnat schreef: En jij wilt niet verdienen?

15 kilo = €3,50 en jij verkoopt 5 kilo voor €2,50 is dus €4,00 winst voor jou per 15 kilo. ::)
Das wel inclusief koffie hé  ::)
Door Antonia
#2581411
skylge schreef: Jammer dat de prijzen van rauw voer steeds maar hoger worden.
Krijg het idee dat heel veel mensen er aan willen verdienen.
Let wel, ik haal met veel plezier bij een aantal mede barfers vers vlees, maar door allerlei "lijntjes" en daaraan verbonden vervoerskosten, word het allemaal behoorlijk duurder.
Af en toe haal ik een hele runderpens van ongeveer 15 kilo en betaal daar € 3,50 voor.......
Als ik dan zie wat sommigen voor 1 kilo durven te vragen.....
Laten we proberen elkaar te helpen met gezond voer voor onze honden tegen een zo laag mogelijke prijs!
Dus als iemand runderpens wil voor zijn of haar hond, mail mij even en voor € 2,50 krijg je 5 kilo mee en een kop koffie. ;)

Groetsels, Skylge
Ik heb niet de indruk de, met name de mede-barfplaatsers, willen verdienen aan het vlees. Ik denk dat het meer iets is van "er zelf niet bij in willen springen. Ik verzorg zelf regelmatig een lijntje naar het Noorden. Zo reed ik onlangs nog voor een aantal noorderlingen naar Appeltern. Als ik dat alleen moet doen voor mijn eigen vleesvoorraad dan worden het dure kilo's, maar doordat ik voor meer mensen meebreng en dan de brandstofkosten kan delen, wordt het niet alleen voor mij maar ook voor degenen voor wie ik meebreng nog betaalbaar. En dan heb ik het alleen maar over brandstofkosten delen. Ik heb het niet over het werk dat degenen die de lijntjes verzorgen er aan hebben en de tijd die het kost.
En ik ben blij met al die lijntjes, daardoor kan ik aan spullen komen die ik anders niet of lastig kan bemachtigen.
Door Parelridder
#2581435
Ik heb ook niet de indruk dat mensen die vlees regelen voor mede-forummers hieraan willen verdienen. En zélfs als ze er iets voor krijgen, staat dat m.i. in geen verhouding tot de enorme bult werk die ze er aan hebben.. Je schaart een bijdrage aan de vervoerskosten onder 'verdiensten', dat klopt natuurlijk niet, die kosten zijn gemaakt en logischerwijze worden ze gedragen door degenen voor wie ze gemaakt zijn!
Verder erg moeten lachen om je expliciete poging om in één adem met je betoog winst proberen te maken op de pens :biggrin2:
Door eelke
#2581484
lachnat schreef: En jij wilt niet verdienen?

15 kilo = €3,50 en jij verkoopt 5 kilo voor €2,50 is dus €4,00 winst voor jou per 15 kilo. ::)

Haha ja, die rekensom had ik ook al snel gemaakt  ;D

Ik verdien niets aan mijn ritjes hoor. Oke, als ik uit zou komen met 14,5 cent per kilo maak ik daar 15 cent van. En meestal rond ik het ook wel af naar een fijn bedrag zeg maar, aan de hand van de site van de anwb. Dus als ik kosten zou maken van 64 euro maak ik er 70 van, en dat deel ik dan door de 400 kilo die ik mee wil nemen.
Anwb houd geen rekening met in de file moeten rijden, een keer extra stoppen, en de zware lading die ik bij heb. Dus ik verdien er hoogstens de milkshake mee die ik onderweg haal, of de zak snoep die ik mee in de auto heb.
Of een paar euro reserve als er iets met de betalingen niet klopt.

Ik ben dan een hele dag in de weer, ga om 6 of om half 7 mijn bed uit om eerst voor de honden te zorgen die dan lang thuis zitten. Dan voor 9 uur vertrekken, en ben om half 4/4 uur weer thuis. En dan alle mensen nog die komen afhalen...
Door johanna25
#2581491
voor mij als jager is het mooi dat er van het geschoten wild bijna niets wordt weggegooid.
daar ik jaag met de boot probeer ik met de verkoop van het wild mijn onkosten te drukken, brandstof en patronen, dat lukt soms en soms niet.
Het is het meest eenvoudige om de restanten weg te gooien, sneller schoner minder werk etc.
Als ik spulletjes voor iemand uitsnijd en bewaar, vacumeer, dan vindt ik het niet onterecht dat je daar iets voor vraagt.
Mijn prijzen zijn bepaald door mensen van barfplaats, die hebben gezien wat voor werk het is en van daaruit gezegd wat ze voor dit product willen betalen.
Uit mijn lage aanbod op barfplaats blijkt dat al mijn producten (Schijnbaar tot tevredenheid) hun weg vinden.
Een bevriende slager zei mij vorig jaar dat we in de nabije toekomst een gebrek aan grondstoffen krijgen ook barfspulletjes behoren daartoe, alles wordt tegenwoordig gebruikt en verbruikt.
Een grotere vraag en daarmee stijgende prijs is een logisch gevolg.
Zoals het nu bij mij gaat heb ik leuke Barf contacten, weinig afval, en ondersteuning in de onkosten, zoals ik het zie snijd het mes hier aan twee kanten.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#2581494
@ Eelke
En dan reken je nog niet eens de afschrijving van je auto :D.

@ skylge
Soms wordt vlees door alle lijntjes voor sommige eindgebruikers inderdaad wat duurder, maar die persoon hoeft er ook amper moeite voor te doen en er weinig tijd in te steken (zie post Eelke). En zoals al gezegd, je hoeft niet met die lijntjes mee te doen.

Vergeet ook niet dat de leveranciers steeds meer in de gaten krijgen dat hun 'afval'vlees geld waard is. Net zoals jij blijkbaar hebt ontdekt dat je wat kunt verdienen aan een pens.
Door johanna25
#2581499
eelke schreef:
Haha ja, die rekensom had ik ook al snel gemaakt  ;D

Ik verdien niets aan mijn ritjes hoor. Oke, als ik uit zou komen met 14,5 cent per kilo maak ik daar 15 cent van. En meestal rond ik het ook wel af naar een fijn bedrag zeg maar, aan de hand van de site van de anwb. Dus als ik kosten zou maken van 64 euro maak ik er 70 van, en dat deel ik dan door de 400 kilo die ik mee wil nemen.
Anwb houd geen rekening met in de file moeten rijden, een keer extra stoppen, en de zware lading die ik bij heb. Dus ik verdien er hoogstens de milkshake mee die ik onderweg haal, of de zak snoep die ik mee in de auto heb.
Of een paar euro reserve als er iets met de betalingen niet klopt.

Ik ben dan een hele dag in de weer, ga om 6 of om half 7 mijn bed uit om eerst voor de honden te zorgen die dan lang thuis zitten. Dan voor 9 uur vertrekken, en ben om half 4/4 uur weer thuis. En dan alle mensen nog die komen afhalen...
respect voor de mensen die van die lijntjes rijden, ik heb het vorig jaar 1 keer gedaan omdat ik patronen moest halen in het midden van het land.
Het is enorm veel werk en geregel vooral vooraf, nogmaals respect.
Door eelke
#2581540
johanna25 schreef: respect voor de mensen die van die lijntjes rijden, ik heb het vorig jaar 1 keer gedaan omdat ik patronen moest halen in het midden van het land.
Het is enorm veel werk en geregel vooral vooraf, nogmaals respect.
Och, ik vind het ook vooral leuk om te doen hoor  :biggrin2:

Maar, als ik de openingspost eens terug lees, denk ik dat TS vooral bedoeld dat ze bedoeld met 'mensen die er aan willen verdienen' vooral de bedrijven bedoelt die de prijzen verhogen.
Door Nadia
#2581551
Dat bedrijven steeds duurder worden vind ik ook wel jammer.
In het begin betaalde ik 40 ct voor de eendenruggen bij vse en 60 ct voor de nekken.
Wat kosten ze nu?? Weet het niet exact.. Over de euro iig.
Door Nadia
#2581556
Even gekeken.. 1,10 voor de karkassen en 1,45 voor de nekken.
Vind het best een flinke prijsstijging..
Door cindy5409
#2581570
Het zal er ook mee te maken hebben dat er voor deze producten een kleine markt was en men blij was als ze er wat voor kregen. Deze markt groeit nu snel door de barfers en dan gaat men ook meer vragen.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2581574
Met de lijntjes van vervoerders ben ik juist heel erg blij! Net als al gezegd is, dat maakt het mogelijk om eens andere dingen te kopen waar ik anders maar moeilijk of helemaal niet aan kan komen.
En ik heb ook respect voor de mensen die dit willen en kunnen doen.
Als de TO de bedrijven bedoeld, tja..er zitten er wel een paar tussen die duurder zijn. Maar dankzij al die mensen die zich hier op BP inzetten voor hun mede-barfers is het nog zeer goed mogelijk om voor een betaalbare prijs aan mooi vlees te komen.
cindy5409 schreef: Het zal er ook mee te maken hebben dat er voor deze producten een kleine markt was en men blij was als ze er wat voor kregen. Deze markt groeit nu snel door de barfers en dan gaat men ook meer vragen.
Absoluut, kwestie van vraag en aanbod. Ze hebben door dat ze er nu ook meer aan kunnen verdienen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door