Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2579481
Dancer heb ik gewoon laten enten volgens het puppy schema.
!ste enting bij de fokker met 6 weken, ikzelf met 9 en 12 weken.
Vervolgens heb ik hem laten titeren op 15 weken bij de DA, nu heeft ze het opgestuurd naar het lab ( absoluut niet zo duur als ik soms voorbij zie komen)
nu heeft hij met :
Parvovirus antibodies 1:640
Distempervirus (neutralisation test) 1:512
nu staat er bij parvo groter dan 1:80 bescherming geeft en bij distemper 1:20 bescherming geeft.
Dus ik snap dat hij gewoon goed beschermd is.

Maar wanneer ga ik het nou weer opnieuw laten bepalen? gewoon rond zijn 1 jaar enting of 3 jaar wachten?
Gevoelsmatig zou ik het bij 1 jaar weer doen en dan met 3 jaar en dan 6 en enz. maar is dit juist?

Deze vraag is gewoon omdat ik een beetje onzeker ben, en het goed wil doen voor mijn hondjes.

En dan nog een vraagje, chica heeft 6, 9, 12 weken en 1 jaar gehad, wanneer kan ik haar nu het beste laten bepalen?

groetjes onzekere muts
#2579491
De fabrikant adviseert na de puppyentingen op de leeftijd van 1 jaar en vervolgens om de 3 jaar te vaccineren. Op Lepto (weil) na, die beschermt niet langer dan een jaar.
Bij de hond die op de leeftijd van 1 jaar gevaccineerd is zou ik zelf dus vertrouwen op het onderzoek dat uit wees dat er nu voldoende bescherming is voor tenminste 3 jaar en dus ook pas dán laten titeren, als je wilt.
Als je de vaccinaties op een jaar niet wilt geven, zou ik persoonlijk jaarlijks titeren. Tannetje Koning schat n.a.v. de resultaten in wanneer je weer moet komen, Erwin van Gijtenbeek (Any Animal) hanteert de regel jaarlijks titeren en geeft aan dat eigenlijk niet te zeggen is hoe vaak je zou moeten titeren, dus een jaar kan vaker zijn dan nodig, maar ook onvoldoende frequent.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door