Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2580149
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Ik zet net het verhaal van Sammie op FB! Waarop Conleeuw zich afvraagt waarom ik nog ooit aan teckels begonnen ben.  ::) 8) :o :P :biggrin2:

En ik geloof direct dat het waar is hoor! Ze worden altijd als schoothondjes behandeld, niet genoeg mee gedaan en het zijn van nature al geen makke schapen, dan heb je zo een megaprobleem!
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2580174
danielle1980 schreef: ow jee :o en ik heb er net 1 genomen :biggrin2: :biggrin2:
jahaaaa, en je was al gebeten las ik, zie je wel!! :o :biggrin2:

Eigenlijk zou de kop van de studie moeten zijn 'top 3 hondenrassen die verkeerd worden opgevoed / gehouden' of 'wat gebeurd er als je een hond niet als hond behandeld' want alle exemplaren van deze 3 rassen die ik ken die wel gewoon als hond behandeld worden door mensen die weten wat het ras nodig heeft en die niet vinden dat omdat ze klein zijn ze ook niet opgevoed hoeven te worden zijn eigenlijk gewoon heel lief ;)
#2580179
EllenL schreef: jahaaaa, en je was al gebeten las ik, zie je wel!! :o :biggrin2:

Eigenlijk zou de kop van de studie moeten zijn 'top 3 hondenrassen die verkeerd worden opgevoed / gehouden' of 'wat gebeurd er als je een hond niet als hond behandeld' want alle exemplaren van deze 3 rassen die ik ken die wel gewoon als hond behandeld worden door mensen die weten wat het ras nodig heeft en die niet vinden dat omdat ze klein zijn ze ook niet opgevoed hoeven te worden zijn eigenlijk gewoon heel lief ;)
Maar labradors worden ook vaak niet opgevoed, waarom staan die dan niet in de top 3?
#2580186
*Dorothea* schreef: Maar labradors worden ook vaak niet opgevoed, waarom staan die dan niet in de top 3?
Ik denk dat ie van nature idd minder fel zijn dan de teckel. Teckels oorsprong is zelfstandig jagen, onder de grond, onverschrokken zijn en vechten totdat je of de vos/das te pakken hebt of zelf het loodje hebt gelegd. Denk dat heel veel teckels een hele lage bijtrem hebben.

En ook wordt er voor mijn gevoel te weinig op karakter gelet, om eerlijk te zijn weet ik niet eens of karakter sterk vererfd.... Maar de teckel wordt steeds kleiner gefokt en zelf merk ik dat de kleinere varianten veel hittepettiteriger zijn dan de grote. Eigenaren van kleinere mogen me rustig afschieten als ze er anders overdenken, maar dat is echt mijn ervaring.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 24 jan 2013, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#2580200
EllenL schreef: jahaaaa, en je was al gebeten las ik, zie je wel!! :o :biggrin2:

Eigenlijk zou de kop van de studie moeten zijn 'top 3 hondenrassen die verkeerd worden opgevoed / gehouden' of 'wat gebeurd er als je een hond niet als hond behandeld' want alle exemplaren van deze 3 rassen die ik ken die wel gewoon als hond behandeld worden door mensen die weten wat het ras nodig heeft en die niet vinden dat omdat ze klein zijn ze ook niet opgevoed hoeven te worden zijn eigenlijk gewoon heel lief ;)
ja pff en dat binnen 2 dagen :biggrin2:

nu ik denk dat elk ras gewoon opgevoed moet worden en lijnen kan hebben die minder leuk zijn gewoon...
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2580206
*Dorothea* schreef: Maar labradors worden ook vaak niet opgevoed, waarom staan die dan niet in de top 3?
ik denk omdat die gefokt zijn om dingen op te halen, niet om dingen dood te gaan maken :D
Door BAC
#2580208
Wordt altijd zo lacherig over gedaan, maar als deze honden als meest agressief hondenras uit de bus komen.
Is het een pitje of molosser, dan is de toon heel anders en gaan mensen massaal hun ras zitten verdedigen
nu gebeurd dat niet , grappig juist!  :biggrin2:


Maar denk dat er ook wel een verschil is tussen agressief en gevaarlijk denken jullie ook niet?
Door K&D
#2580237
Die twee van Paulien camoufleren hun agressie door zich slapende te houden... :P :biggrin2:

Mensen vergissen zich enorm in teckeleigenschappen. Ze zien er zo lief uit (en de meesten zijn ook wel lief) maar er zit meer pit in dan menig grote hond.
Door Urs
#2580251
Een teckel is echt niet makkelijk. Die Floortje hier heb ik meer werk aan gehad met de opvoeding dan met Jasper. En Catootje hing wel eens in een broekspijp bij onverwachts bezoek. Maar ze was wel een eerlijke hond en sprak voortreffelijk de hondentaal

Kan me best wel indenken ja waarom een teckel in die top 3 staat.

De teckel heeft ook wel last van grootheidswaanzin. Ze denken groot maar zijn klein en daardoor moet je ze wel eens tegen zichzelf beschermen.

Buren hier hebben ook een teckel en die snappen echt niet wat een teckel is. Ze vinden het gek dat als de kinderen heel de dag boven op hem zitten dat hij wel eens wil happen als hij een kluif heeft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door