Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door marja52
#2579913
iemand hier een goede tip voor super eigenwijze en slechte eter ?
misschien iets op homeopatisch gebied , een middel wat de eetlust kan opwekken
wordt er onderhand een beetje moedeloos van al zoveel geprobeerd teveel waarschijnlijk maar niks helpt
dus alle tips welkom en natuurlijk alvast hartelijk dank hiervoor
Gebruikersavatar
Door Thea
#2579932
Heet water over eten gieten en dan weer afgieten
Rauw ei erdoor roeren of yoghurt of beetje groente.
of de harde methode eten geven na 5 minuten weghalen, volgende ronde weer ect.
maar dan niets tussendoor geven ;)
Door K&D
#2579937
Is ze mager, voel je scherpe ribben of is ze gewoon slank? Is ze aktief en vrolijk en speels? Is de ontlasting normaal? Ik weet dat ze nog in de groei is, en sommige honden zijn na een tijdje in hoogte uitgegeroeid en moeten dan nog uitzwaren. Dat kan een jaar of wat duren.
Normaal zou een jong hond een gezonde eetlust moeten hebben, maar er zitten portretten bij...
Niet te veel op het eten letten. Gewoon bak neerzetten, een kwartier maximaal laten staan en dan weghalen.
Evt. kun je noteren hoeveel ze heeft gegeten. Geen tussendoortjes behalve nuttige opvoedkundige beloningen.
Als ze het na een week of wat nog niet doorheeft zou ik een DA inschakelen en maar es wat bloed laten testen.
Door marja52
#2580009
Thea schreef: Heet water over eten gieten en dan weer afgieten
Rauw ei erdoor roeren of yoghurt of beetje groente.
of de harde methode eten geven na 5 minuten weghalen, volgende ronde weer ect.
maar dan niets tussendoor geven ;)
thea dat heb ik allemaal al geprobeerd
Door marja52
#2580014
k&d medisch is alles oke , dat is al onderzocht maar omdat ze nog in de groei zit ,maak ik metoch ook zorgen ben ik heel eerlijk in , geen idee hoelang de groei in hoogte nog doorgaat dat is ook bij elke hond anders is ook moeilijk te voorspellen denk ik zo , maar hoop dat ze nog even door groeit , maar dan zal ze welwat meer moeten gaan eten  :(
zo als ik al vertelde heb zo,n beetje alles al geprobeerd niks helpt vandaar mijn vraag hier
Door hamada
#2581115
Ik deed wel eens een beetje kattevoer (pate, bijv. gourmet) over het kvv. Dan wel heel dun uitsmeren, maar door de lucht maakte dat toch dat er beter gegeten werd. Vaak vond Remi Zalmmousse erg lekker.  :-X    ;D
Door Suzanne
#2600428
Er bestaat "penspoeder" ... zal vast sterk ruiken en de meeste honden (de meeste.. dus niet allemaal ;-)  ) vinden dat kennelijk lekker. Kan dat nog wat zijn, dat je dat over het eten strooit?

Suzanne
Door Lida. S
#2600433
Als een van mijn honden iets niet lust (wat ik gewoon lastig vind) bind ik hem /haar vast bij de etensbak, terwijl de andere honden loslopen. De andere honden willen dan het eten afpakken, maar dat vindt de betreffende hond niet goed en neemt het eten dan iedere keer in de bek. Na een half uur is het meestal wel opgegeten.
Door Suzanne
#2600435
Lida. S schreef: Als een van mijn honden iets niet lust (wat ik gewoon lastig vind) bind ik hem /haar vast bij de etensbak, terwijl de andere honden loslopen. De andere honden willen dan het eten afpakken, maar dat vindt de betreffende hond niet goed en neemt het eten dan iedere keer in de bek. Na een half uur is het meestal wel opgegeten.
??

Geintje neem ik aan? ;-)

Mocht je het serieus bedoelen; dat zou ik dus NOOIT doen! STel dat de aangebonden hond ineens wordt aangevallen; kan hij geen kant op. En een hond op die manier dwingen om te eten... sorry....

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Thea
#2600447
Lida. S schreef: Als een van mijn honden iets niet lust (wat ik gewoon lastig vind) bind ik hem /haar vast bij de etensbak, terwijl de andere honden loslopen. De andere honden willen dan het eten afpakken, maar dat vindt de betreffende hond niet goed en neemt het eten dan iedere keer in de bek. Na een half uur is het meestal wel opgegeten.
Nou dat zou ik Boy ook kunnen doen, maar die schuift rustig nog zijn bak dan naar Bency en zeg hier eet maar lekker op ;)
Door Martine-Tom
#2600475
Suzanne schreef: ??

Geintje neem ik aan? ;-)

Mocht je het serieus bedoelen; dat zou ik dus NOOIT doen! STel dat de aangebonden hond ineens wordt aangevallen; kan hij geen kant op. En een hond op die manier dwingen om te eten... sorry....

Suzanne
Dat dus...

Ik ben er makkelijk in...weigeren? Dan heb je gewoon pech, op zo'n manier dwingen kweek je volgens mij niks meer dan angst en afweer mee.
Door Lida. S
#2601242
Mijn honden hebben absoluut geen voedselnijd en er wordt ook niet om gevochten. Als de honden los zijn pakken ze het ook gewoon van elkaar af en eten ze uit alle bakken. Erg lastig, want dan weet ik niet wat wie gegeten heeft. Het is ook niet zo dat ik de vastgebonden hond dwing om te eten, maar nadat hij/zij het betreffende stuk een paar keer in de bek heeft gehad raakt ze aan de smaak gewend en eet ze het vanzelf op. Het is meestal ook maar één keer hooguit twee keer nodig, daarna eten ze het gewoon zonder aarzelen op.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2609956
Lida. S schreef: Als een van mijn honden iets niet lust (wat ik gewoon lastig vind) bind ik hem /haar vast bij de etensbak, terwijl de andere honden loslopen. De andere honden willen dan het eten afpakken, maar dat vindt de betreffende hond niet goed en neemt het eten dan iedere keer in de bek. Na een half uur is het meestal wel opgegeten.
:o
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door