Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2573687
Ik maak me een beetje zorgen om Chendo. Hij doet de laatste weken als hij aan het rennen en spelen is zo raar. Als hij iets langer rent en enthousiast is dan hoor ik op een gegeven moment een soort astmatisch hoestje. Hij stopt dan ook op een gegeven moment met rennen en kokhalst dan en gaat liggen. Vorige week bij de fokker deed hij het ook toen hij met haar honden aan het rennen was.
Dit heb ik in de loop der jaren al vaker bij hem meegemaakt, ook als puppie. Ik dacht altijd dat hij dan kennelhoest had, ik gaf hem dan hoestsiroop maar als het niet overging kreeg hij toch een AB kuur.
Nu heb ik hem afgelopen week hoestsiroop gegeven met Puur Laryngo, maar dit helpt niet . Net was ik met hem buiten om 1 op 1 ff met hem in de sneeuw te spelen en toen deed hij het weer. Hij heeft ook helemaal geen conditie want hij was zeer snel uitgeput na een aantal cross rondjes en ging weer liggen.
Het kan natuurlijk zijn dat hij kennelhoest heeft, maar ik maak me er toch wel zorgen over dat het iets anders zou kunnen zijn, maar weet niet wat.
Misschien iets aan zijn hart? Of een vernauwde luchtpijp? Of zie ik nu allemaal beren op de weg die er niet zijn?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 24 jan 2013, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2573712
hier lopen er ook 2 die een droge hoestje hebben kan met de droge lucht te maken hebben, vooral bij inspanning.
ze krijgen hier allebei Thijm siroop suikervrij en dat help wel.
gr paulien en ruud.
Door tt-tjes
#2573728
Mevroi Kruim schreef: Eerlijk? Ik zou ook aan het hart denken. En ff laten kijken.
Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Ik zal volgende week eens een afspraak maken om er naar te laten kijken. Dit zit me niet lekker. Toen ik met hem thuis kwam heeft hij ook nog staan te hoesten en ging toen in zijn mand liggen.
Door Mevroi Kruim
#2574176
tt-tjes schreef: Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Ik zal volgende week eens een afspraak maken om er naar te laten kijken. Dit zit me niet lekker. Toen ik met hem thuis kwam heeft hij ook nog staan te hoesten en ging toen in zijn mand liggen.
Is het kennelhoest, fijn, dan weet je dat je je voor niks zorgen hebt gemaakt. Maar dan weet je het ook. En jij kent je hond beter dan wie ook, als jij je er niet goed bij voelt durf ik er wel op te wedden dat er ook iets niet is zoals het zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2578076
tt-tjes schreef: Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Ik zal volgende week eens een afspraak maken om er naar te laten kijken. Dit zit me niet lekker. Toen ik met hem thuis kwam heeft hij ook nog staan te hoesten en ging toen in zijn mand liggen.
ben je nog naar de da geweest? is er al wat bekent i.v.m de hoest?
gr paulien en ruud.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2579738
tt-tjes schreef: Gelukkig alleen kennelhoest, maar wek een hardnekkige. Even een paar dagen aan de pil.
nou dan heb jij ook een gerust gevoel het is ieder geval niet het hart ;).
gr paulien en ruud.
Laatst gewijzigd door rupa op do 24 jan 2013, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Whisker
#2579953
geef je er de laryngo erbij? ik zou er dan ook PUUR weerstand bij nemen bevat viola tricolor ontstekingen van slijmvliezen zoals in de luchtwegen tegengaat. en ook afweer stimuleert. en L-lysine wat tegen virussen in het lichaam. Pak je gegarandeerd goed aan!

beterschap voor je viervoeter!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door