Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2579942
Vandaag ben ik bij de dierenarts geweest voor m'n eerste vaccicheck. Hoewel het voor mijn dierenarts ook nieuw was, was ze er heel enthousiast over - leuk! Maar nu de uitslag: parvo en hepatitis heel duidelijk donkerder dan de controle, hondenziekte helemaal blanco. Ik heb dus toch maar DHP laten enten (uitgelegd dat ik het niet in de Weil enting opgelost wil hebben, maar in fysiologisch zout; geen probleem). Over drie maanden krijgt hij toch maar de Weil enting (hij is erg behendig muizenvanger en eet ze ook op), dus dan kan ik meteen nog een keer kijken of de enting is aangeslagen.

Nu is de entgeschiedenis van deze hond niet echt standaard (zie hieronder), maar ik vroeg me af: bij hoeveel procent van de honden die ge-vaccicheck-ed worden zijn de titers te laag? (en dus ook: bij hoeveel zijn ze wel hoog genoeg?) Ben erg benieuwd!

Entgeschiedenis Dex (geboren mei 2011):
08/07/2011: Nobivac Puppy DP
27/07/2011: Nobivac Parvo-C & Nobivac Lepto
04/01/2012: Nobivac DHPPi & Nobivac Lepto (en een paar maanden later is hij bij mij in huis gekomen)
24/01/2013: Nobivac DHP (na blanco voor hondenziekte)
Laatst gewijzigd door Dobertje op do 24 jan 2013, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#2579949
De laatste datum moet waarschijnlijk 2013 zijn?
Ik heb mij hier nog nooit in verdiept, maar las net op het forum dat het niet uitmaakt of de titer laag is. Het gaat er om of de antistof aanwezig is.
Ik ga ook maar eens laten titeren als het tijd wordt voor de enting.
#2581471
Wat apart dat hij voor hondenziekte geen antilichamen had. De vorige cocktail heeft hij toch gehad op een moment dat het aangeslagen zou moeten zijn. Maar als er helemaal geen stip te zien was, moet deze enting wel goed aanslaan. Ik ben benieuwd!
Je had overigens ook de Puppy Dp kunnen doen in plaats van de DHP. Dat scheelt de hepatitis.
#2581640
Ja, ik vond het ook vreemd, hij was echt witter dan wit (maar ja, dit is de eerste test die ik ooit zie...). Hij is bij z'n vorige eigenaar wel een keer geopereerd aan een kersenoog, misschien dat hij toen ook z'n enting heeft gekregen; dan zou ik me goed voor kunnen stellen dat dat niet lekker heeft willen werken.

Ik heb de dierenarts gevraagd of ze de DP enting had, maar helaas. Misschien als ze vaker gaan vaccichecken. Resultaat van de enting is wel dat z'n hele darmen van slag zijn, en daar is heel wat voor nodig, want normaal zijn ze van staal. Ik zal het resultaat van de volgende test laten weten (pas in april).
#2581996
Hier was alleen hondenziekte op het randje, net te laag. Dat was vorig jaar, hij was toen drie dus volledig geënt t/m zijn tweede. Hij heeft toen alleen Weil gekregen. Afgelopen jaar twee keer epilepsie (op 2 weken na precies een jaar ertussen), dus of ik hem überhaupt nog laat enten... Denk het niet.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door