Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door *Marieke*
#2573542
Ik heb altijd pilletjes, en haal ze bij onze apotheek. Heb eigenlijk altijd een pot van 250 tabletten, vind het echt spul wat ik altijd in huis wil hebben!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2574233
*Marieke* schreef: Ik heb altijd pilletjes, en haal ze bij onze apotheek. Heb eigenlijk altijd een pot van 250 tabletten, vind het echt spul wat ik altijd in huis wil hebben!
+1 :)
Gebruikersavatar
Door Binno
#2574255
Ik heb altijd de tabletjes in huis, zowel voor mezelf als voor de hond(en).
Gian is echt een moeilijke met pillen en druppeltjes, maar de kleine tabletjes van Traumeel kan
je als het nodig is ook vermorzelen tot poeder om dan onder het eten of door iets lekkers te mengen.
Ik haal het bij de apotheek, maar je kan het ook op een aantal sites online bestellen. ;) 
Door Too
#2574312
Je koopt t bij de reform, de tuinen etc. goed gesorteerde drogisten hebben t ook wel
Dat is dan de humane versie ;) kan je prima aan dieren geven, de veterinaire: ik denk dat die t makkelijkst via internet te vinden is
En idd tabletten zijn fijn, de gel is ook een aanrader [prettiger dan de zalf]

Succes!
Door fransbulletje
#2579862
Heb ook even wat zitten googlen over Traumeel maar begrijp dat de Traumeel H voor dieren is en de Traumeel S voor mensen. Is anders van samenstelling, heb het even vergeleken want gebruik nu zelf Traumeel voor mijn knie. De Traumeel S zit meer in en sterker.
Hebben jullie verschillende voor jezelf en de hond of gebruik je die voor mensen ook voor de hond?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2579870
^^ over het algemeen gebruikt men de humane versie ook voor de hond. Simpleweg omdat deze makkelijker verkrijgbaar is. Tijdje terug voor de lol eens een potje veterinaire versie gekocht en ja, de samenstelling is iets anders, maar in het gebruik merk ik weinig verschil.
Door fransbulletje
#2579874
Angelique schreef: ^^ over het algemeen gebruikt men de humane versie ook voor de hond. Simpleweg omdat deze makkelijker verkrijgbaar is. Tijdje terug voor de lol eens een potje veterinaire versie gekocht en ja, de samenstelling is iets anders, maar in het gebruik merk ik weinig verschil.
De bullen wegen maar 12-15 kg dus als ik de gewone zou kopen kan ik daar het beste de kinderdosering van geven ( voor 2-6 jaar) en dan misschien 2x daags een halve tablet?
Heb het nog niet nodig voor hen maar wil het gewoon in de huisapotheek hebben staan
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2579876
fransbulletje schreef: De bullen wegen maar 12-15 kg dus als ik de gewone zou kopen kan ik daar het beste de kinderdosering van geven ( voor 2-6 jaar) en dan misschien 2x daags een halve tablet?
Heb het nog niet nodig voor hen maar wil het gewoon in de huisapotheek hebben staan
Ja, dat kan prima. :)

Alhoewel ik in eval van nood wel ieder uur 1 hele zou geven. ( hier zijn dat er dan twee :) )
Laatst gewijzigd door Angelique op do 24 jan 2013, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2579878
Angelique schreef: Ja, dat kan prima. :)
Dank je wel voor je snelle reactie, kan ik een gewone pot gaan bestellen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door