Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Enelya
#2578685
Hoi,

Freddy heeft al heel lang oorpijn en ik ongeveer 5 verschillende middeltjes (ook puur oor) geprobeerd. Het werkt wel maar als ik er dan mee stop komt het net zo hard weer terug. Iemand nog tips? Zou het bijvoorbeeld kunnen dat hij ergens allergisch voor is wat ik niet weet? Hij krijgt wel soms brok.
Door M@rina
#2578719
Ben je al eens bij een DA geweest? Ik heb 2 cockers met hele lange en volle flappers en één daarvan heeft nu voor de 2e keer een oorontsteking. Otiderm (alleen verkrijgbaar via de DA) werkt bij haar het beste al is er nu ook een kweek gemaakt van het oorsmeer om te kijken welke bacterie de ontsteking veroorzaakt, zodat we gerichter kunnen gaan behandelen.

Tussendoor gebruik ik puur oor maar sla ik een keer over dan ligt de oorontsteking al weer op de loer.
Laatst gewijzigd door M@rina op vr 25 jan 2013, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Enelya
#2579365
Ja misschien ook maar eens een kweek laten maken. Welke info krijg je daar precies mee? heb je de uitslag al binnen?
Ik lees in een ander topic over Boomer dat het wel goed door gluten kan komen dus eerst een dieet proberen. Alleen is er niets mis met Freddy zijn poten, moet dat als de oorontsteking door een gluterallergie komt?
Laatst gewijzigd door Enelya op wo 23 jan 2013, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2579420
Ik zou hier zeker eerst mee naar de d.a gaan om goed te laten onderzoeken wat het is . Een onbehandelde of verwaarloosde oorontsteking kan nare blijvende gevolgen hebben
Door Enelya
#2579503
maar kunnen ze zien als het door een allergie komt bijvoorbeeld? hij is er al meerdere keren voor heen geweest maar heeft nog geen kweek gehad. ik zie dat die van het oorsmeer gemaakt moet worden maar dat heeft hij haast niet (vreemd he)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2579522
Enelya schreef: Ja misschien ook maar eens een kweek laten maken. Welke info krijg je daar precies mee? heb je de uitslag al binnen?
Ik lees in een ander topic over Boomer dat het wel goed door gluten kan komen dus eerst een dieet proberen. Alleen is er niets mis met Freddy zijn poten, moet dat als de oorontsteking door een gluterallergie komt?
Bedoel je mijn Boomer!?
Die heeft inderdaad heel veel baat bij haar 'dieet'
Heel simpel: alleen maar vlees, groenten en zuivel verder niks!
Zodra ze 'stoute' dingen eet zie ik dat terug in d'r oren!
Maar Boomer had/heeft geen last van haar poten als ze iets verkeerds eet. Dus vandaar m'n vraag of je mijn Boomer bedoeld  ;)
Door Enelya
#2579645
Jouw Boomer ja! Misschien waren het dan andere honden waarover gesproken werd in jouw topic, die wel last hadden van de poten door gluten. Maar dat is dus ook goed mogelijk zonder last van de poten..
Door danielle1980
#2579836
Enelya schreef: maar kunnen ze zien als het door een allergie komt bijvoorbeeld? hij is er al meerdere keren voor heen geweest maar heeft nog geen kweek gehad. ik zie dat die van het oorsmeer gemaakt moet worden maar dat heeft hij haast niet (vreemd he)
nee je kijkt alleen wat t is door kweek met stokje in de oor, ze hoeven niet eens heel vies te zien of zo alleen even paar dagen niets ingedaan zijn.

dit is enige effectieve met oorproblemen, want je geeft nu bende voor oren terwijl je niet weet wat het is...
als er niets uitkomt speciaals kun je verder kijken...

je kan ook door oorproblemen andere problemen erbij krijgen overigens
Door Enelya
#2581176
Net naar de dierenarts geweest om om een kweek te vragen. Hij zegt dat de oren geweldig schoon zijn en dat hij geen pijn heeft!
Freddy schudt (met dt?) vaak met zijn hoofd (ik weet niet of dat van de pijn is), krabt er vaak aan en piept dan soms heel hard. Verder, als hij hard blaft is hij soms ineens stil en houd zijn hoofd scheef. Moet ik het maar laten en er vanuit gaan dat er niets aan de hand is?
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2581256
Hij heeft dus wel pijn, anders zou hij niet piepen tijdens het krabben en zoveel schudden.

Hoe schudt hij? Ik zie bv bij Charlie aan het schudden wanneer ze weer last heeft van haar oren. Zo schudt ze niet volledig uit als ze er last van heeft. Dan schudt ze voorzichtig.
Ook blaft ze vaker en piept ze als er iemand of zij zelf te hard aan haar oor zit.

Ik gebruik een oorreiniger, die maakt het oorsmeer los. Tussendoor help ik met een watje om het oorsmeer uit haar oor te halen. En dan doe ik er wat Puur Oor in, dat houdt het oor soepel en helpt het oorsmeer los te houden.

Maar ik zou ook stoppen met brokken tussendoor te geven. Zo heeft Baiko veel meer last gehad van zijn oren toen hij nog brokken had, ook zijn poten. Nu is het onder controle te houden.

Regelmatig de oren schoonmaken en goed in de gaten houden was het advies van onze dierenarts. Het oor heeft, omdat er een ontsteking heeft gezeten, teveel oorsmeer aangemaakt en blijft dat daarna ook nog doen. Door het schoon te houden wendt het oor aan het 'schone', zodat er minder oorsmeer aangemaakt gaat worden. (simpel uitgelegt, maar zo heb ik het begrepen) Ik heb de tussentijd tussen het schoonmaken steeds met een dagje verlengt. Nu maakt ik het om de week of twee weken schoon, maar kijk ook naar hoe ze reageert op haar oren.


Nu zeg je dat zijn oren geweldig schoon zijn, zit er dan niet wat achter het trommelvlies wat zit te rommelen?
Door M@rina
#2581363
De uitslag van de kweek bij Saartje was schoon, geen gisten, geen bacteriën. Bij haar is het dus echt zaak de boel goed schoon te houden om oorontsteking te voorkomen.
Door Enelya
#2581937
ik zie niet wat er achter de trommelvliezen zit :D de da zei dat hij de trommelvliezen helemaal kon zien (geen viezigheid ervoor) wat zeer bijzonder is (zei hij). ook zei hij, geen gaan rommelen met oorcleaner want dat is niet nodig, dat zou alleen maar problemen veroorzaken. ik heb niet het idee dat hij allergie heeft, hij heeft verder ook nergens last van en ook nooit gehad. terwijl ik nu juist veel beter voer geef. hij schud dan alleen met zijn kop maar niet voorzichtig ofzo. verder kun je ook gewoon aan zijn oren zitten. ik probeer er wel op te letten of het een klein beetje pijn doet maar dat zie ik niet zo goed. in het verleden kon ik wel merken dat dit hem pijn deed.
willy, mooi dat je het wel kunt afbouwen! want altijd oren schoon blijven maken is toch ook niets, ook niet voor de hond.

Marina, leuke foto :D mooi dat de oren niet ontstoken (?) zijn, misschien kun je het ook afbouwen dan?
Door M@rina
#2581946
Dank je, die foto staat er altijd  ;)

Haar oor was wel ontstoken, het is nu over door het behandelen met Otiderm, maar toen het nog wel ontstoken was, is er een kweek gemaakt van haar oorsmeer, en daar is geen bacterie of gist uit gekomen. Gisten of bacteriën zijn dus niet de oorzaak van de ontsteking.

Heeft de DA bij jou hond ook echt een oorontsteking waar genomen? omdat hij zegt dat het oor zo schoon is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door