Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2577963
heb net even rondgesnuffeld bij de rekenhulp omdat ik wel is zelf kvv wil maken,(moet ook nog vleesmolen hebben) maar wat is dat handig ik zat precies goed met wat ik nu geef (lotgering) behalve de border collie moet eigenlijk meer,maar meneer de super pruimdoos eet gewoon niet meer dus zal hij wel genoeg krijgen.

vind het wel erg makkelijk zo maaaar nu nog uitrekenen voor alle 4 de honden en dan voor een week :o

en ik kreeg het niet opgeslagen als document
Door M@rina
#2578042
Handig hé?

Als je het wilt opslaan moet je onderaan de rekenhulp  kijken daar staan 2 tekstvakken: de één om de je menu op het forum te plaatsen (rechts)en de ander om in een e-mail of document te kopiëren (linker tekstvak)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578176
[quote="M@rina"]
Handig hé?

Als je het wilt opslaan moet je onderaan de rekenhulp  kijken daar staan 2 tekstvakken: de één om de je menu op het forum te plaatsen (rechts)en de ander om in een e-mail of document te kopiëren (linker tekstvak)
[/quote]

ja dat zag ik maar lukte niet zal wel iets fout gedaan hebben,maar werkt super
Door Mowgli
#2578227
[quote="kiara"]
heb net even rondgesnuffeld bij de rekenhulp omdat ik wel is zelf kvv wil maken,(moet ook nog vleesmolen hebben) maar wat is dat handig ik zat precies goed met wat ik nu geef (lotgering) behalve de border collie moet eigenlijk meer,maar meneer de super pruimdoos eet gewoon niet meer dus zal hij wel genoeg krijgen.
[/quote]De rekenhulp is bedoeld als handvat. Sommige honden eten iets meer en sommige honden eten iets minder dan wat de rekenhulp aangeeft.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578278
krijg het niet voor elkaar dat copieren

ik klik erop dan is het blauw dan doe ik copi,dan ga ik naar mijn documenten en open een nieuwe map en dan wil ik plakken en daar gaat het mis dan geeft het aan kan niet vanwege allerlei tekens dus de % en / etc wie weet hoe ik het wel moet doen en kan mij helpen :-[
Door Mowgli
#2578332
Je moet dan een eerst een tekstdocument maken, dus eerst Word, Notepad of Kladblok openen en een nieuw document maken. In dit document plak je de gekopieerde tekst en deze sla je dan op in mijn documenten en dan de map die je hebt aangemaakt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578336
[quote="Mowgli"]
Je moet dan een eerst een tekstdocument maken, dus eerst Word, Notepad of Kladblok openen en een nieuw document maken. In dit document plak je de gekopieerde tekst en deze sla je dan op in mijn documenten en dan de map die je hebt aangemaakt.
[/quote]

ga effe proberen dank je
Door Mowgli
#2578361
[quote="kiara"]
ja gelukt bedankt hoor wist het niet :-[ ;)
[/quote]graag gedeaan :)
Door marja52
#2579068
dan zal ik wel iets heel doms doen want ik krijg niets te zien  :-[
kan iemand mij zeggen wat mijn hond aan kvv zou moeten /mogen krijgen ?
ze is 7maanden bijna weegt 30 kilo nu en is een berner sennen
alvast bedankt voor jullie hulp
Door M@rina
#2579108
Gekopieert uit de rekenhuulp:

Menu voor een Berner Sennenhond, reu, 30 kilo.
Hoeveelheid: 3% van 30 kilo = 900 gram per dag / 6300 gram per week

Rauw vleesbot 50% : 450 gr.
Groentes 10% : 90 gr.
Orgaanvlees 15% : 135 gr.
Spiervlees 25% : 225 gr.
Door marja52
#2579909
[quote="M@rina"]
Gekopieert uit de rekenhuulp:

Menu voor een Berner Sennenhond, reu, 30 kilo.
Hoeveelheid: 3% van 30 kilo = 900 gram per dag / 6300 gram per week

Rauw vleesbot 50% : 450 gr.
Groentes 10% : 90 gr.
Orgaanvlees 15% : 135 gr.
Spiervlees 25% : 225 gr.

[/quote]


bedankt marina maar hoe heb je dat berekent dan is het altijd 10kilo -1% 20kilo-2%  en zo voort????
Door M@rina
#2580096
de rekenhulp:
http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp

rekent dit voor je uit op basis van een paar gegevens van je hond: Gewicht, leeftijd en ras en geeft dan een advies over de hoeveelheid.. Voor puppen rekent de rekenhulp zo'n 5 tot 10% van het lichaamsgewicht voor volwassen honden is dat tussen 2 en 5 %

Als je het zelf wilt berekenen kan je ook het 20 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht  berekenen.
Stel je hond weegt 25 kilo dan doe je 25 x 20/30 = 500/750 gram per dag.
Weegt je hond 12 kilo dan neem je 12 x 20/30 gram = 240/360 gram per dag
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door