Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marja52
#2578691
even een vraagje ik geef sinds enkele dagen lotering omdat mijn berner dametje geen brokken meer wilde , nu moet ik eerlijk zeggen dat ze ook hier niet veel van eet of ik geef haar gewoon teveel :-X ik heb geken op de site van lotering maar daar staat niet al teveel op te lezen alleen dat hond van 40kilo aan 600gram ruim voldoende heeft , nu weet ik wel dat ze een pup per kilo lichaamsgewicht meer geven als een volwassen hond maar mijn berner is nu bijna 7maanden nog geen echt grote reus  ;D.
weet iemand wat ze nu ongeveer zou mogen/moeten krijgen aan lotering????
alvast bedankt voor jullie hulp
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578714
ik heb ook een berner nu 3 jaar en geef ook lotgering zei krijgt ongeveer 20% per kilo lichaamsgewicht

maar ik heb ook een sint pup van bijna 5 maanden teefje die weegt nu 30 kilo en krijgt 1200 gr per dag,dat is ongeveer 40% per kilo lichaamsgewicht
dat heeft tim de baas van lotgering destijds gezegt,en uiteraard voeren op zicht,en ik weeg de pup regelmatig

en gister ook de rekenhulp gebruikt van hier en ik zat precies goed kwa verhouding :biggrin2:

maar dacht dat het ook op de site stond hoor van lotgering ;)
Door M@rina
#2578715
De rekenhulp is een handig hulpmiddel, maar iedere hond is anders. gebruik die rekenhulp als riochtlijn of neem voor een pup 40 tot 60 gram per kg lichaamsgewicht.

Voele of je hond te dik of te mager is is een betere graadmeter, leg je hand rond de ribben en als je onder lichte druk de ribben voelt dan is hij/zij prima op gewicht, als je de ribben ziet of heel makkelijk voelt dan is je hond te mager en geef je gewoon meer voeding, ookal gaat dit boven de richtlijnen uit.
Door marja52
#2578722
ze eet nu met grote moeite net 500gram op meer lukt niet ,ze weegt nu 33kilo en is eind deze week 7maanden
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2578752
[quote="kiara"]
ik heb ook een berner nu 3 jaar en geef ook lotgering zei krijgt ongeveer 20% per kilo lichaamsgewicht

maar ik heb ook een sint pup van bijna 5 maanden teefje die weegt nu 30 kilo en krijgt 1200 gr per dag,dat is ongeveer 40% per kilo lichaamsgewicht
dat heeft tim de baas van lotgering destijds gezegt,en uiteraard voeren op zicht,en ik weeg de pup regelmatig

en gister ook de rekenhulp gebruikt van hier en ik zat precies goed kwa verhouding :biggrin2:

maar dacht dat het ook op de site stond hoor van lotgering ;)
[/quote]

40 gram of 4 %.... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578822
[quote="Angelique"]
40 gram of 4 %.... :biggrin2:
[/quote]

uhhh foutje te snel getypt had haast,4 % inderdaad :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578829
[quote="marja52"]
ze eet nu met grote moeite net 500gram op meer lukt niet ,ze weegt nu 33kilo en is eind deze week 7maanden
[/quote]

joh als ze goed fuctioneerd en goed aanvoelt wat marina zegt is het goed toch,die twee van mij zijn werkelijke kliko's en  zeker bij de berner uit kijken dat ze niet te dik word.

en ik weet niet hoevaak je per dag geeft maar anders meer verdelen
Door digijaro
#2579214
@Marja52: Hoeveel maaltijden per dag geef je?

Sinds een paar dagen geef ik ook weer Lotgering. Hoe ziet de ontlasting van jullie honden eruit?
Door connie63
#2579216
Ik geef mijn berner als ik lotgering heb s'morgens 500 gram en s'middags een pakje smuldier
om dat lotgering best wel vet is anders komt ze te snel aan door haar sterlisatie
maar daisy word in maart 3
Gebruikersavatar
Door kiara
#2579436
mijn berner teefje is dus 3 jaar en gesteraliseerd en krijgt 500gr lotgering per dag en is prima misschien iets te zwaar maar kan nu moeilijk voelen heeft enorme vacht,ontlasting is altijd perfekt ook bij de andere honden,maar ik geef wel zondag vis, en meestal zaterdags kipkarkas/eendkarkas en dan krijgt ze verder niks ;)
ik geef al 7 jaar lotgering altijd goed
Door marja52
#2579897
haar ontlasting is goed niet te hard niet te zacht , maarzevindt dat lotering niet echt lekker eet het met lange tanden altijd eetzemet lange tanden hoor het is een beetje kieskeurig dametje  ;D
ik geef die rollotering in drie keer in haar bak
Door marja52
#2581090
rundmix deandere moet ze zo wie zo alniet hebben is al uitgeprobeerd helaas :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door