Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#257772
ik wilde even wat weten,
misschien vinden jullie me wel een zeur of stom dat ik niet eerder na da ben gegaan maar ben niet zo'n fan van medicijnen :-[ :(

ik ben dus niet naar de da geweest met shane sinds ie zaterdag gebeten is.
1 wond lijkt me weer hersteld,
de ander komt dus geel/groene troep uit al paar dagen,
ik behandel het wel en dat lijkt ook veel minder te worden.

maar rondom het wondje word de huid wit.
en zn hele oor gaat nu warm aanvoelen,
iets warmer.
maar het is ook rood,
niet zo zeer erom heen maar meer in de binnenkant :(
net als minx had eigenlijk toen t ontstoken was.
maar binnen in is ze niet gebeten.
kan het wel ontstoken zijn,
maar komt dat dan door de troep die erin loopt,
kan het ook zijn omdat shane veel bloed in zn oor heeft gekregen.
ik heb er zo veel mogelijk uit proberen te halen :(

nu heb ik net mn da gebeld,(nou kreeg assistent)
tja gelijk langskomen tuurlijk,misschien verbandje, krammetje of ab kuur. :o
ok verband wil ik niet,
gaat dus niet lukken met 3 pups,
en krammetje ook niet.
dat heb ik ook gezegt.
ze was gelijk stil.
maar ab moest wel als t ontstoken was,
ja dat snap ik wel,
ik zei dat ik synulox in huis had.
of shane dat mocht.
maar ze zei dat ze wilde kijken,
ik vroeg of t een goed ab was,
dat wilde ze dus niet vertellen.

nu mijn vraag weten jullie dat?
of zouden jullie toch maar naar da gaan?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 09 feb 2005, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#257780
Is de wond al dicht Danielle? Als hij nog open is, zou je het met verdunde jodium kunnen spoelen.
Door danielle1980
#257786
Truus schreef: Is de wond al dicht Danielle? Als hij nog open is, zou je het met verdunde jodium kunnen spoelen.
nee die ene is nog open,
eigenlijk ziet ie er best mooi uit. :(

heb net betadine druppels erover gedaan :-\

misschien een foto van t oor zodat jullie snappen wat ik bedoel :-\
Door Robert Koncarevic
#257790
Balen zeg! Maar als het oor warm is zou het inderdaad kunnen wijzen op een ontsteking. Misschien dat de da ook gelijk kan kijken of er niets in het oor zit.

Sterkte!
Door Peet
#257791
Als de plek warm en rood is, is het aan 't ontsteken. Ook al ben ik honderd keer voor homeopathie, in dit geval ('t is toch nog een pup?) zou ik zelf dan niet verder "rommelen" maar idd naar de DA gaan. ;)
Door Truus
#257793
danielle1980 schreef: nee die ene is nog open,
eigenlijk ziet ie er best mooi uit. :(

heb net betadine druppels erover gedaan :-\

misschien een foto van t oor zodat jullie snappen wat ik bedoel :-\
Mmm...ik begrijp dat het de binnenkant van z'n oor is :-\.
Misschien toch een bacterie ofzo.
Dat moet toch zonder ab op te lossen zijn? Misschien weet Syl of Angelique dit.
Ik kan je helaas niet helpen meis.
Door Helen
#257798
Ik zou naar de DA gaan, rood en warm kan wijzen op een ontsteking en wat Peet zegt. Niet rommelen met pups. Als hij je een ab aanraadt en je bent het er niet mee eens kan je altijd weigeren. Maar als het oor maar niet vanzelf beter wordt dan moet je op een gegeven moment wat he.
Door Helen
#257799
Trouwens ik vind het erg goed van de assistente dat ze niet door de telefoon advies gaf. Het is erg onproffesioneel om zonder iets gezien te hebben over de behandeling te adviseren.
Door danielle1980
#257801
Helen schreef: Trouwens ik vind het erg goed van de assistente dat ze niet door de telefoon advies gaf. Het is erg onproffesioneel om zonder iets gezien te hebben over de behandeling te adviseren.
ze heeft wel met de da overlegt.
maar die wilde het zien.

eigenlijk wilde ik liever gewoon weten als ik ab moeten geven of de synulox goed was. :-[
Door danielle1980
#257803
Truus schreef: Mmm...ik begrijp dat het de binnenkant van z'n oor is :-\.
Misschien toch een bacterie ofzo.
Dat moet toch zonder ab op te lossen zijn? Misschien weet Syl of Angelique dit.
Ik kan je helaas niet helpen meis.
ik hoop t ook :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#257814
danielle1980 schreef: ze heeft wel met de da overlegt.
maar die wilde het zien.

eigenlijk wilde ik liever gewoon weten als ik ab moeten geven of de synulox goed was. :-[
Vind het wel logisch dat je DA de hond eerst wil zien, stel hij zegt zonder de hond gezien te hebben dat je die Synolux wel kunt proberen, en die wond gaat niet over en wordt steed erger, dan kijk jij je DA erop aan.
Maar je kan je DA toch vertellen over je twijfels over AB, misschien heeft hij nog wel een ander alternatief (spoelen met het één of ander)?
Dat je niet meteen naar de DA bent gerend vind ik ook logisch, maar zo te lezen worden de klachten alleen maar erger, en dat lijkt me niet goed. Als het mijn hond was dan ging ik nu wel even naar de Da, gewoon voor de zekerheid, en als het niet anders kan dan maar een AB kuur erin, jammer, maar het is soms niet anders :-\.
Door gonny
#257835
ik ben uiteindelijk met Boris ook bij de da belandt én met een ab-kuur thuisgekomen, wat nodig is, is nodig... ;)
of het nou een pup is of een volwassen hond..
Door lekker kort
#257840
Synolux, is een goed AB daar niet van maar ik vind hem te hoog in de rij om mee te beginnen voor een wondje op zijn oor, en begrijpelijk dat de DA het eerst wil zien als het fout uitpakt zonder dat hij het gezien heeft, heeft hij een probleem.

Ik zou het wondje lekker schoonmaken met waterstof peroxide, en als het uitgebruist is goed droog deppen.
Door K@rin
#257850
Gedraagt Shane zich anders ?
Hoe is zijn temperatuur ?
Eet hij goed ?

een gezonde hond moet dit zelf kunnen overwinnen, maar dat duurt wel een paar dagen ........
meestal wacht men eerst een aantal dagen en ziet dan dat het slechter gaat.
dan wordt het behandelt met vanalles en nog wat .....
het gaat natuurlijk ook dan niet ineens over en men besluit naar de da te gaan, die geeft ab en het gaat genezen .... ::) ::)
komt dat door de ab of komt het omdat men geen geduld heeft gehad om het, na zorgvuldig reinigen, nog een een paar dagen de tijd te geven ??

Persoonlijk ren ik niet meer met dit soort wondjes naar de da ..
je moet de natuur ook ff de kans geven, het zelf te regelen .........
en ja, NATUURLIJK, als de hond er zieker van wordt en je ziet het alsmaar slechter worden (na meer dan 1 week) dan zul naar een Da moeten gaan ....

Het andere wondje geneest nu goed ?
dan zal het niet zo'n vaart lopen .....
Kijk naar je zelf ....
Als je zelf een ontsteking hebt, sta je dan ook binnen 3 dagen bij de huisarts ??
2x per dag uitspoelen met een beetje waterstofperoxide doet bij mij en mijn honden altijd wonderen ...
Maar goed, daar zijn de meningen over verdeeld ::) ::)
De allereerste keer heb ik dat trouwens op advies van mijn da gedaan.
Zij had het niet inde praktijk, maar wel thuis .......
Ben toen het flesje bij haar thuis op gaan halen omdat de winkels al gesloten waren ....
binnen een dag was de ontsteking over .... ::)
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 09 feb 2005, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#257851
Fritz schreef: Ik zou het wondje lekker schoonmaken met waterstof peroxide, en als het uitgebruist is goed droog deppen.
Ha,die Fritz !!
Ik ben blij, dat ik niet de enige ben, die dit een goede methode vind ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door