Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#256922
Cujo eet nu twee keer per dag een bak Bibi.

Nu hebben wij kippenvleugels gekocht en die willen wij als een soort toetje geven kan dit dagelijks?

en wat kunnen we als alternatief geven of de dagen dat hij kip & rijst eet?

Bedankt weer voor de tips
Door tieneke
#256936
Een kippenvleugel of nek lijkt mij geen kwaad kunnen.
Als je kvv-kip geeft dan misschien eens een klein lamsribje...waar je wel bijblijft in het begin.
Waarom stel je zelf af en toe geen maaltijd samen?
Een maaltijd met pens bijvoorbeeld of rundgehakt met een eitje en wat gepureerde groenten.
Heel simpel allemaal en je hond geniet er waanzinnig van,tenminste als je niet van die ordinaire vreetmonsters als mij hebt ;) ;D
Door Jacqueline74
#256939
Dat doen we ook af en toe hoor maar het is zo leuk om een toetje te geven hij vindt het allemaal zo lekker. Ook zelf samengesteled, een lap pens ed. vindt hij geweldig.

Jacqueline
Gebruikersavatar
Door Nitus
#256983
Kippenvleugel kun je wel als toetje geven, maar dagelijks zou ik niet doen. Wissel een kippenvleugel eens af met een lams-, kalfsib of eendennek bv. Als je elke dag iets toe wilt geven moet je denk ik wel de hoeveelheid Bibi iets verminderen, anders heb je volgens mij binnen korte tijd een tonronde hond ;).
Door Jacqueline74
#257001
We willen dit ook doen omdat hij eigenlijk iets meer Bibi mag maar dat dat niet zo handig vandaar dat we het op deze manier willen oplossen.
Door Lizzy
#257014
Ik denk toch dat iets meer afwisseling gewenst zou zijn.
Door Elizaw
#257061
Hai,

Onze Jairo krijgt ook iets extra's. Hij krijgt 1 kilo Bibi, maar zou 1300 gram mogen. ::)
Wij geven iedere dag iets extra's dus, soms kipkarkas, portie fruit, portie groentemix evt met kwark.Een rauw eitje ;D Visje, lamsribje, een flink bot. Soms wat yoghurt met stukje fruit ;D

Groetjes,
Bep
Laatst gewijzigd door Elizaw op di 08 feb 2005, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#257071
Sardientje erbij ???
Door Jacqueline74
#257247
Lizzy schreef: Ik denk toch dat iets meer afwisseling gewenst zou zijn.
Daarom dat we de vraag ook stelde wat we het beste kunnen doen. Nu hebben we lamswang, halve kippen, pens voor de dagen dat we zelf samen stellen. Met als extra strotten, kippenvleugels, botten (van Bibi) maar ja wat kan nog meer. Rauw eitje, yoghurt (biogarde), groentemix. Vis vindt meneer niet echt lekker dus dat is jammer.

Eigenlijk best veel keus dus maar ja je wilt altijd meer ;D
Door Lizzy
#257519
Cujo schreef: Daarom dat we de vraag ook stelde wat we het beste kunnen doen. Nu hebben we lamswang, halve kippen, pens voor de dagen dat we zelf samen stellen. Met als extra strotten, kippenvleugels, botten (van Bibi) maar ja wat kan nog meer. Rauw eitje, yoghurt (biogarde), groentemix. Vis vindt meneer niet echt lekker dus dat is jammer.

Eigenlijk best veel keus dus maar ja je wilt altijd meer ;D
Wacht ff hoor, want volgens mij volg ik het nu niet meer. Je hebt zoveel ingredienten om zelf samen te stellen, hoe vaak ga je zelf samenstellen en hoe vaak wil je de Bibi aanvullen?
Door Jacqueline74
#257677
Lizzy schreef: Wacht ff hoor, want volgens mij volg ik het nu niet meer. Je hebt zoveel ingredienten om zelf samen te stellen, hoe vaak ga je zelf samenstellen en hoe vaak wil je de Bibi aanvullen?
Cujo schreef: Nu hebben we lamswang, halve kippen, pens voor de dagen dat we zelf samen stellen.
1 pensdag, en zaterdag en/of zondag zelf samenstellen. Hier moet nog wel wat extra variatie in komen maar aldoende leert men ;D
Met als extra strotten, kippenvleugels, botten (van Bibi) maar ja wat kan nog meer. Rauw eitje, yoghurt (biogarde), groentemix.


Dit zijn dan extra suplementen die we kunnen geven na de Bibi of bij de zelfsamengestelde maaltijden.

Als we het zo doen gaat het toch wel goed?
Door Peet
#257820
Beau wil ook wel bij jou komen dineren :P.... ;D
Door Jacqueline74
#257985
Peet schreef: Beau wil ook wel bij jou komen dineren :P.... ;D
Hij is welkom hoor ;D
Door Lizzy
#258135
Cujo schreef: 1 pensdag, en zaterdag en/of zondag zelf samenstellen. Hier moet nog wel wat extra variatie in komen maar aldoende leert men ;D

Dit zijn dan extra suplementen die we kunnen geven na de Bibi of bij de zelfsamengestelde maaltijden.

Als we het zo doen gaat het toch wel goed?
Wanneer je dus zelf samenstelt met kip en pens en Bibi geeft + kippenvleugels, dan vind ik persoonlijk dat het erg veel pens + kip wordt. Je zou misschien iets van eendennekken/karkas kunnen scoren. Dan kun je eendennek met de kip afwisselen. En misschien kun je eens iets van kalkoenvlees ofzo proberen. Jammer dat hij geen vis lust! Maar ja, tis niet anders...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door