Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2577547
Biscuit heeft nog maar 3 interesses. Eten, eten en eten.

Ze heeft doorlopend honger..... :-\. Ik herken haar zowat niet meer terug. Ik klaag niet hoor, begrijp me goed (je hoort ook wel van teefjes die heel moeilijk doen met eten en dat lijkt me pas echt moeilijk) maar ik vind het voor Biscuit zo sneu.... :-\

Ik ben vandaag al begonnen (we zitten op dag 40 van de dracht) wat wat geweekte havermoutvlokken, om te kijken of dat een beetje voldoening geeft. Ze is niet te dik maar ook zeker niet te dun.

Herkennen jullie dit? Doen jullie hier iets mee?
Door Lizzy
#2577549
Oh, ze kreeg 3 keer per dag eten. Dat schijnt beter te zijn ::). Maar dat heeft het probleem niet echt beter gemaakt, waardoor ik per vandaag ook weer terug ben naar 2 maaltijden per dag..... Ze voelt zich gewoon nooit voldaan.
Door eelke
#2577550
Misschien wat meer dingen geven die wel vullen maar niet aanzetten? Extra groente mix ofzo, of van mager vlees gewoon al meer. Ze moet natuurlijk niet te dik worden, maar kan me voorstellen dat je wel wat aan haar eet behoefte wilt doen inderdaad.
#2577610
Totaal geen verstand van zwangere hondendames maar ik zou denk ik vertrouwen op haar wijsheid. Als zij vindt dat ze meer nodig heeft dan zou ik denken dat dat ook zo is.
Bij mensendames zitten dat soort dingen nog wel eens (deels) tussen de oren maar daar zou ik bij hondendames niet bang voor zijn.
#2577700
Ja dat dacht ik ook. Met dit koude weer hebben de honden hier ook veel meer honger. Ik moet ook zo'n 50% meer voeren want anders vallen ze af.

Zou ze dan niet last hebben van de kou?
Is dat hongerig gevoel sinds het weer kouder is?
Door 1eboa
#2577756
Ik herken het! Bij mij eten ze tegen het eind van de dracht minimaal 2x zoveel als normaal. Ik voer dan 3x per dag ochtend, middag en avond, vanaf 6 weken wanneer ze snel in gewicht gaan toenemen. Ik zou wat koolhydraten en vet gaan bijvoeren, b.v de allergievlokken van Fokker, daarbij extra groente. Ik weet niet hoeveel biscuit weegt en aan gaat komen met 10 puppies. Bij de whippets is 6kg groei op een gewicht van 13/14 kg, is ook heel veel. gr Boa
Door tessa
#2577765
Ik zit rond de 6a7e week van de dracht op ruim 2 x de normale hoeveelheid, dit verdeel ik over twee keer.
Honger blijft ze toch wel houden hoor, maar met zo'n 1200 gram per dag zag ze er net na de bevalling keurig uit.
Er waren een keer 9 en een keer 8 pups en Tanja weegt normaal 28 kilo.
Door de dracht was ze 7 kilo zwaarder geworden.
#2577771
Tja van zwangere dames heb ik geen verstand, maar als ik ga kijken naar hoe Jillz buiten loopt.
Die is alleen maar aan het scannen naar vreten, en dan het liefst zo ranzig mogelijk :-X :-[

Zou het inderdaad geen combi kunnen zijn van kou en zwanger zijn.

:-* :-* :-* voor je mooie dame!!
Door Hanny
#2577779
Ja hoor, ik ken ook alleen maar hongerige drachtige dames.
Ook als er maar één pup in zit, dan barsten ze van de honger.
Ze komen hier zeker op een dubbele portie voer. Extra koolhydraten doen we niet aan, gewoon meer voer van wat ze anders ook eten.
Aan het eind van de dracht geef ik ze wat minder botwerk en dan toch wel ook nog een avond maaltijdje. Ze knappen dan bijna uit elkaar, daar passen geen zware bot maaltijden meer bij.
Ik probeer juist in het begin, als ik weet dat ze dragend zijn, flink wat te voeren, hebben ze alvast een beetje spek op de ribben. Later lukt dat niet meer. Tenminste hier niet.. Dan worden ze zo ribberig met een grote buik, als het lukt heb ik ze liever wat spekkerig op de ribben.
Jij gaat vast wel een heel verantwoord menu maken, maar gewoon de hoeveelheid verdubbelen werkt hier prima.
Gewoon een beetje lever, net als altijd.
Ik ben een beetje gemakzuchtig, de hoofdmaaltijd is net zoals normaal en de andere maaltijden bestaan uit gemalen spul.
Eén keer per dag wordt hier door de dames gegeten en ik heb geen zin om voor de drachtige dame nog een menu samen te stellen, waarna ik weer de kennel even schrob enz.
Hup in het bakkie en weg is het.
Mijn terriers hebben ook als ze niet dragend zijn eigenlijk altijd wel zin in eten, ik ben er aan gewend.
Succes met de as. moeder,

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door