Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door happy girl
#2576096
hoi ik ben tanja en heb sinds een paar maanden een hondje , Mike hij is een maltezer, in het begin heb ik m brokjes gevoerd maar steeds weigerde hij dat te eten en dus ben ik overgegaan op kvv , hij krijgt nu van degomeat vlees.

Ik vind alleen de hoeveelheid vrij moeilijk..., hij krijgt nu 80 gram per keer 2 keer per dag, Hij weegt ruim 4 kilo ( zijn ouders wegen beide rond de 8 kilo wat op zich heel veel is voor een Maltezer die volgens overal rond de 4 kilo zouden wegen)Mike is 4 en halve maand oud nu.
Hij heeft het eten alleen steeds zo op en ik heb dus het gevoel dat ie best meer zou kunnen eten.

Als ik ga rekenen volgen de rekenhulp volgens deze site zou hij tussen de 5 en 10% mogen hebben en geef ik m dus te weinig ? mag ik m dus meer geven?Ik wil ook geen "dik"hondje .de ribben zijn nu erg aanwezig maar door de lange haren lijkt ie veel dikker

wie kan me een beetje op weg helpen ??

ik wil uiteindelijk half kvv en half barf gaan geven, vriezer ruimte is het probleem niet ,.
Door M@rina
#2576331
Welkom Tanja

Die rekenhulp houd rekening met de leeftijd, gewicht en het ras van je hondje dus die kan je echt wel volgen. Ik heb even deze gegevens in de rekenhulp ingevoerd en die geeft als richtlijn 260 (4maanden) 280 gram (5 maanden) per dag, dus ja dan geef jij wel erg weinig.
Je merkt het snel genoeg als je te veel voert, voel aan de ribben zir er een laagje op dan voer je te veel, voel je de ribben makkelijk dan zit je goed.
Door happy girl
#2576704
ok top , hij kreeg vanmorgen 120 gram en dat ging er goed in vanavond dus nog een klein beetje meer , daar zal meneertje geen bezwaar tegen hebben gok ik zo
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door