Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2575569
Ik wil ook een vleesmolen gaan bestellen maar twijfel welke ik zal nemen.

Ik lees hier hele goede berichten over de kenwood mg700 maar daar hangt ook een prijskaartje aan vast en zou ik voor het gebruiksgemak een schijf bij Cindy moeten bestellen. Verder lees ik de Proficook FW1003 die Esther en meerdere besteld hebben maar die nog niet binnen is.

Als ik naar de prijsklasse kijk dan neig ik naar de Proficook, maar daar is nog geen gebruikservaring mee.

Ik heb een site gevonden waar de Kenwood 203,00 kost, maar waar de Proficook 75,00 kost. Ik wil er eigenlijk alleen vlees mee gaan malen, en qua vleesbot kippennekken en eendennekken, omdat ik voor Fjurdy zelf zijn dieet maak.
De andere 2 barfen dus de wat hardere botten hoef ik niet te malen.

Wat is wijsheid in deze.
Door johanna25
#2575672
Ik denk dat geduld je het meeste gaat opleveren.

de berichten van de kenwood zijn uitstekend, maar de prijs moet je wel passen, ik zou zeggen neem nog even de tijd.
Door wijkje
#2576250
Als je alleen eend/kip wil malen, lijkt me dat je met lichtere machine ook uit de voeten kunt.
Ik heb wel gekozen voor Kenwood..Ook omdat ik wat hardere karkassen wil malen..Mijn honden barfen..Voor mijn katten wil ik gaan malen...Het is op zich ook nog wel te doen met de handmole, maar gemak dient de mens.
En als mijn honden toch mogelijk aan gemalen spul moeten ga ik er vanuit dat de Kenwood mogelijk nog doet..
Door Parelridder
#2576395
Ik ben een rete tevreden gebruiker van de Kenwood-met-Cindy's-schijf. 'k Heb er héél lang over getwijfeld n.a.v. de prijs, maar heb er nooit een moment spijt van gehad: had ik veel eerder moeten kopen. Ik maal er zowel karkas (zachte botten) als vlees mee, ca. eens per maand. Voorheen gebruikte ik een Bomann. Groot voordeel van de Kenwood vind ik dat die sneller werkt (trekt het spul zo er doorheen, in plaats van dat je het er met beleid staat door te duwen) én - belangrijker - langdurig gebruikt kan worden. De Bomann moet na een kwartier afkoelen, waardoor je als je grote hoeveelheden achter elkaar wilt malen, eindeloos lang bezig bent. Dat is gedeeltelijk te ondervangen door de wachttijd te benutten voor het portioneren, op maat snijden etc. maar desondanks sta je te wachten..
Als je slechts vlees en nekjes wilt malen, in ontdooide staat en kleine hoeveelheden per keer (bij wijze van spreken elke dag vers), dan zou ik de Bomann overwegen. Qua prijs is die erg leuk. Als je de optie wilt hebben om ook bevroren spul te malen, misschien in de toekomst toch ook eens ander vleesbot of enige voorraad te maken, dan is de Kenwood absoluut een enorme aanrader. Scheelt je bergen tijd!
De Proficook ken ik niet. Geen benul hoe die is in vergelijking met de Kenwood+schijf.
Door Roosj
#2576686
Ik gebruik zelf (nog) geen vleesmolen, maar is dit niet een mooie tussen maat?

http://www.bol.com/nl/p/fritel-vleesmol ... 011839096/

Kenmerken van de Fritel MG1500


Vermogen:1500 Watt

Stalen mes: Ja
Metalen worm: Ja
Aan-uit schakelaar: Ja
Beveiliging motorblokkering: Ja
Geleverd met 2 stalen roosters (4 en 8 mm), worstenadapter
Rubberen steunvoetjes: Ja
Snoercompartiment: Ja
Afmetingen: 30 x 16 x 32 cm


Hij is zelfs 91,38 euro bij bestekeus.nl incl. verzendkosten.
Laatst gewijzigd door Roosj op ma 21 jan 2013, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door