Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2576302
heeft iemand ook soortgelijke ervaring: kreeg net tel van een kennis die heeft een volwassene duitse herder en heeft de hond zo'n groot gerookt been wat je in de dierenwinkel kan kopen gegeven aan zijn hond (niet de eerste keer) maar nu moest de hond met spoed naar kliniek had maagbloeding en moest met spoed geopereerd worden,de ene kant van der maag ging niet was te dun :-\ andere kant wel ,het zat vol met botsplinters het is nu afwachten of ze het red.

Ik heb ook wel eens zo'n bot gegeven maar vind het nu eng,ook geef ik grote knoesten kan dat dan ook fout gaan dat zijn toch dragende botten?

ik weet niet of jullie begrijpen wat voor bot ik bedoel maar ze zijn gerookt grootste maat en verpakt in plastick en ruikt behoorlijk (lekker voor de hondeneus) en bij de meeste dierenwinkels te koop
Gebruikersavatar
Door kiara
#2576306
eelke schreef: Ja die ken ik; NIET DOEN!

Net als mergpijpen etc....
en die grote knoesten dan geef ik zelf zo nu en dan al jaren rauw
Door eelke
#2576310
mysmoothcollies schreef: Geen gerookte/gekookte botten geven die gaan dus splinteren. Ook geen dragend bot omdat dat te hard is..... :o
Precies, die knoesten zou ik dus ook niet geven!
Door henneke
#2576314
over mijn lijk dat ik mijn honden ooit zulke doodenge botten zal geven zowel die gedroogde dingen uit de dierenwinkel als die knoesten en mergpijpen , volgens mij kan je wachten op ongelukken .
in de handleiding hier staat dan ook niet voor niets geen dragende delen en het moet te knippen zijn met een snoeischaar !
Door Annemarie Rijnveld
#2576316
henneke schreef: over mijn lijk dat ik mijn honden ooit zulke doodenge botten zal geven zowel die gedroogde dingen uit de dierenwinkel als die knoesten en mergpijpen , volgens mij kan je wachten op ongelukken .
in de handleiding hier staat dan ook niet voor niets geen dragende delen en het moet te knippen zijn met een snoeischaar !
Hier idem. Deze woorden onderschrijf ik.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2576332
who dan heb ik al jaren mazzel ik dacht dat die knoesten geen kwaad konden :'( gaan morgen gelijk de kliko in,maar wat kan dan wel als kluif dan he?

geen dragende botten dat zijn toch alleen botten van poten :-\

en ja alles wat je kan doorknippen met snoeischaar, maar ik heb stierenpiemels liggen maar dat gaat ook moeizaam?

en de gewone simpele buffelhuid kluiven dan?

ik ga gelijk even snuffelen in de bib hier

kreeg net weer tel de hond ligt nog in kliniek als er vanavond/nacht niet word gebeld is de kans groot dat ze het overleeft, en word hij morgenochtend rond 9 uur gebeld,ze zal ook wel niet gewoon der brokjes mogen denk ik omdat de ene kant van der maagwand erg dun was,zielig hoor maar ik en de eigenaar wist dit niet en was goed bedoelt
Door koningBilly
#2576337
Dat vind ik nou echt zo erg he. iedereen die een beetje op internet leest weet a heel snel dat je geen gerookt of gekookt bot mag geven.
Maar de meeste mensen gaan er gewoon vanuit dat wat je in een dierenwinkel voor je hond koopt dan ook gewoon ok is om te geven. En niet dat ze ervan dood kunnen gaan.
Wie zoiets op de markt durft brengen moest maar zelf eens een geperforeerde maag krijgen...
Verbieden moeten ze dat spul!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2576339
ja ik heb ook altijd gedacht dat wat er in de dierenwinkel ligt per defenitie veilig is nou niet dus altijd, ga dit toch ook even bij mij dierenwinkel melden

en niet iedereen verdiept zich hier zo in als de meeste hier
Door henneke
#2576344
kiara schreef: who dan heb ik al jaren mazzel ik dacht dat die knoesten geen kwaad konden :'( gaan morgen gelijk de kliko in,maar wat kan dan wel als kluif dan he?

geen dragende botten dat zijn toch alleen botten van poten :-\

en ja alles wat je kan doorknippen met snoeischaar, maar ik heb stierenpiemels liggen maar dat gaat ook moeizaam?

en de gewone simpele buffelhuid kluiven dan?

ik ga gelijk even snuffelen in de bib hier

kreeg net weer tel de hond ligt nog in kliniek als er vanavond/nacht niet word gebeld is de kans groot dat ze het overleeft, en word hij morgenochtend rond 9 uur gebeld,ze zal ook wel niet gewoon der brokjes mogen denk ik omdat de ene kant van der maagwand erg dun was,zielig hoor maar ik en de eigenaar wist dit niet en was goed bedoelt
maar van welk deel denk jij dat die knoesten komen ? dat zijn gewoon de knieen of heupen ! en buffelhuid is ook een nono voor mij die krengen worden sompig gekluift en vervolgens doorgeslikt met als evt gevolg een dikke darmafsluitende klomp .
gedroogde kippennekjes , konijnen of hazenoren , kophuid , pensstaafjes dat is wel prima
Gebruikersavatar
Door kiara
#2576355
nou okee ik heb nu ook weer geleerd komt er bij mij dus ook niet meer in maar vind het eigenlijk wel krom dat het dan gewoon vrolijk in de dierenwinkels ligt, en ik geef al jaren zo nu en dan die buffelhuid kluiven nou mazzel gehad dan geef het ook niet meer,ga morgen wel pensstaafjes halen hazeoren heb ik ook ,maar zijn zo op 5 sec bij de berner en sint

allemaal bedankt voor de reacties en ook ik moet nog hoop leren :-[
Door koningBilly
#2576367
Och weetje, het ligt ook niet aan jou he. Ze mogen gewoon zo n dingen niet verkopen in de dierenwinkel. Dat er altijd wel iets kan foutgaan ok. maar die gerookte toestanden is echt wel een schande.
Die buffelhuidjes die worden met de kiloos verkocht. je moet maar net de pech hebben he...

Misschien kan je een kalkoennek geven ofzo? das ook al meer Bernard formaat..
Of geen groot kluifwerk maar iets waar hij ook mee bezig moet zijn. Een gevulde kong ofzo...
Gebruikersavatar
Door kiara
#2576369
ik heb die knoesten net gelijk in de kliko gegooid zag ook nog wat runderkraakbeen liggen mag dat wel?
en de buffelhuid lijkt mij minder eng als dat andere allemaal maar koop het toch niet meer, ze slikken het bij mij geen grote stukken door dat niet maar vetrouw het toch niet.
ik heb ook begrepen van indegostar hier op bp dat misschien runderschenkel ook wat is.
heb ook bij haar fazantkarkas bestelt is misschien ook wel wat om te kluiven
ja het zijn grote honden en praktische alles is zo op,alhoewel de sintpup was toch gister met der eend en vandaag met der zalm wel even zoet, de berner was zo klaar :o
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2576404
heb ook wel buffelhuidbotten gegeven....de zachtgeworden stukken bleven in hun keel hangen steeds moest ik het er uit pulken....
kraakbeen geef ik wel..maar......let op want niet al het kraakbeen is goed te doen!!!!!!
kan ook wel knetterhard zijn!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door