Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Enelya
#2576325
Hoi,

Ik heb even een vraagje over het voeren van groente. Het idee is dat je de inhoud van de maag van het prooidier probeert na te bootsen (als ik het goed begrijp). Is het dan niet net zo goed (of beter) om gewoon gras in de blender te doen?

Ps: is het trouwens de bedoeling dat ik mij voorstel hier op het forum?

Groeten Jody
Door Lizzy
#2576727
Enelya schreef: Hoi,

Ik heb even een vraagje over het voeren van groente. Het idee is dat je de inhoud van de maag van het prooidier probeert na te bootsen (als ik het goed begrijp). Is het dan niet net zo goed (of beter) om gewoon gras in de blender te doen?

Ps: is het trouwens de bedoeling dat ik mij voorstel hier op het forum?

Groeten Jody
Je mag je voorstellen in je eerst geplaatste bericht, maakt niet uit waar.
Hoi Jody, welkom :)

Ik geef gepureerde rauwe groenten maar niet om de maaginhoud van een prooidier na te bootsen maar wel omdat ik geloof dat honden de (micro)nutrienten uit groenten zeer goed kunnen gebruiken. Milieuvervuiling en het feit dat onze honden veelal geen echt wild vlees maar bio-industrie vlees eten, maakt dat ik tot deze mening ben gekomen. Onder andere. Verder levert groenten ruwvezel. Dus tarwegras uitpersen is ook heel gezond. Maar ik zou afwisselende groenten geven.
Door wolfdolf
#2578494
De vraag is in hoeverre een hond gepureerde groenten kan verteren.
Een blender snijd niet fijn genoeg om de celwanden te doorbreken.
Koeien hebben verschillende magen nodig en kauwen het gras tweemaal (herkauwers)....
Door Lizzy
#2578522
wolfdolf schreef: De vraag is in hoeverre een hond gepureerde groenten kan verteren.
Een blender snijd niet fijn genoeg om de celwanden te doorbreken.
Koeien hebben verschillende magen nodig en kauwen het gras tweemaal (herkauwers)....
Goed apparaat kopen, dan lukt het prima.
Door Enelya
#2578646
Lizzy, bedankt :) Ik denk ook wel dat ze het goed kunnen gebruiken.. Hoezo milieuvervuiling? Bedoel je de impact van de productie van vlees?

Als de blender de celwanden van gras niet kan verteren, kan die dat toch ook niet van andere groenten? Oke, misschien is gras wel lastiger verteerbaar dan de groenten die wij eten..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door