Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2575836
Ik heb ze niet en zou ze iig niet in het geheel voeren, domweg omdat de heren het dan links zouden laten liggen. Ik zou het meppen en dan geven, maar of ze het zouden eten...echt geen idee.
Door fem fatale
#2575840
Ik mep niets, want dat lukt me niet, en voer wel heel konijn. Er wordt wel wat afgeknaagd van de schedel, en de onderkaak krijgen ze nog wel, maar het grootste deel blijft liggen.
Door Too
#2576836
Jawel, is lekker maar wel veel werk vinden ze hier!


Ik halveer de kop [ff plastisch : plet m tussen 2 plankjes -in alle richtingen- en knip m daarna met de huishoudschaar in 2-en ]
elk een halfje.....de dametjes laten alleen de kaken over
Ook qua poep gaat t gewoon goed, een beetje droger/harder dan meestal maar niemand hoeft te kreunen op de bak
Door Too
#2592403
dagmar88 schreef: Konijnenkoppen krijgen ze niet heel weg, daar schrapen ze alleen het vlees van af.
Eendenkopjes en konijnkarkas gaat prima.
Echt waar? Daar griezelen ze hier van......... ze rennen zowat de keuken uit , mijn heldinnen ;D ;D
Door Sannetje
#2594823
Even een vraagje wat hier wel bij kan.

Ik heb konijnenschouders met kop van degomeat (op de site staat wel een plaatje, maar ik krijg de link niet goed). Hoe reken ik dit nu?
Ik zou het niet als compleet rekenen, omdat het alleen maar de voorste helft is. Niet als alleen vleesbot omdat er ook wel orgaan bij zit. Hoe zouden jullie dat doen?
Door Mevroi Kruim
#2595247
Mee eens, er zit wel redelijk wat spiervlees aan maar niet voldoende. Dat moet er dan nog wel bij. Hier zit er iig hart in en vaak ook nog lever, dan doe ik er dus enkel nog spier bij.
Door Rianne145
#2595492
Dik vind ze echt super lekker!!!!! Hij vind overigens alle hoofden lekker, kuiken, kwartel, hij begint overal bij het hoofd. Van een konijnenkop laat hij alleen de kaak liggen. De anderen kijken er niet naar om overigens.
Door Haasm
#2603472
Had van Degomeat ook konijnschouder met voorpoten en kop en heb ze vandaag verwerkt. Ik heb ze voor een deel (ongeveer 4 uur uit de kk) laten ontdooien en toen met het mes en vleesschaar in vieren gesneden/geknipt. Vervolgens buiten op het hakblok tussen een oude theedoek gelegd en toen met een vuistje (1kg hamer) plat geslagen tot een dikke pakkenkoek. Heb alles er op en aan laten zitten, dus ook de kaak en tandjes. Dit was ondanks wat ik erover gelezen had prima te doen. Geen spetters ofzo... :biggrin2:
Na het meppen in stukken gesneden en weer ingevroren. Ik vond er best veel vlees aan zitten leek me wel een smakelijk hapje voor de katten geworden, maar ik weet nog niet wat ze er van vinden. Normaal gaat konijn er erg goed in dus ik verwacht dat deze ook wel zal gaan.
Laatst gewijzigd door Haasm op zo 17 feb 2013, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door