Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2575386
Ik ben verdrietig.
Migudu is gecastreerd en loopt nu al een week met een kap op.
En we blijven heen en weer rijden naar de dierenarts.
Vorig weekend heeft hij een laagje hectingen weten te verwijderen met zijn tanden.
Dus meteen die kap op, antibiotica, en honingzalf.
Van de week heeft de da wat aangekoekt wondvocht verwijderd en op zich zag de wond er rustig uit.
Het heelde goed van binnenuit, zei hij.
Advies; voorzichtig reinigen met Biotex (zonder bleek) en smeren/sprayen met honingzalf.
Biotex was een drama, hij werd er gek van, het beet waarschijnlijk?
Nu weer een 'smetplek" erbij, en nog steeds die kap op. Iets langere kuur ab, en blijven honingzalven.
Ik ben er echt naar van, wanneer is die wond nu eens beter? We kunnen ook geen verlof blijven nemen, maar ik vind het zo'n rot idee hem alleen te laten met die kap op...

Gerda
Door renate1985
#2575487
Wat naar dat het zo lang duurd.
Wij deden de honden na de castratie een broek aan als we weg waren of in de nacht en als we thuis waren lieten we het luchten. Hun werden gek van de kap en gingen achteruit lopen waardoor ze overal tegen aan liepen met de billen.

Hopelijk duurd het nu niet lang meer en is de wond snel genezen.
Door Mevroi Kruim
#2575725
Dat zijn de nare dingen  :-\ je hoopt altijd maar dat het probleemloos gaat, genezen, en meestal is dat ook zo. En soms heb je pech helaas. Kátur heeft na de amputatie van z'n teen 3 maanden met een kap op gelopen, nou ja, geleefd, want lopen mocht niet en ging ook niet. Hij accepteerde het braaf gelukkig maar het was wel echt naar voor hem. Gelukkig is het allemaal wel goedgekomen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2575825
En die muilkorf tip die ik voor kiek kreeg? Voor kiek is dat niks. Veel te nerveus. Die operaties vind ik geen drama maar daarna! Het loopt nooit zoals je wil.
Door Lil
#2575843
Na een castratie moet je even met een muilkorf opletten. Als ze tegen de wond gaan stoten krijg je in dat gevoelige gebied te snel blauwe plekken. Andere wonden kunnen beter tegen honden die met een muilkorf tegen stoten dan na een castratie.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2575885
Over het spoelen met biotex...., in de humane verzorging wordt tegenwoordig het advies gegeven om niet meer te spoelen met biotex of soda (weet ik van de thuiszorg verpleegkundige van mam). Ik ben even vergeten waarom ook alweer niet...., maar ze zijn daar echt op teruggekomen. Weet eigenlijk niet waar ze nu wel mee spoelen.....

Hoop dat het toch echt snel beter gaat en wordt!!! :-*
Door Migudu
#2576019
Gaat niet werken, echt niet. Hij buigt zijn grote kop en lijf daar zo omheen.
Maar ik wil geen kapdiscussie voeren.

Gerda
Door Lil
#2576081
Pauline schreef: Over het spoelen met biotex...., in de humane verzorging wordt tegenwoordig het advies gegeven om niet meer te spoelen met biotex of soda (weet ik van de thuiszorg verpleegkundige van mam). Ik ben even vergeten waarom ook alweer niet...., maar ze zijn daar echt op teruggekomen. Weet eigenlijk niet waar ze nu wel mee spoelen.....

Hoop dat het toch echt snel beter gaat en wordt!!! :-*
Mij werd 5 jaar geleden al gezegd dat het te agressief is. Badedas mocht wel nog.
Door Cupcake
#2576091
Wat naar dat het al zo lang duurt. Heb geen ervaring met eigen honden maar diverse vriendinnen met een inmiddels 'jeweetwel' reu. Die waren een dagje een beetje van de leg door de narcose maar nooit iets gehoord over slechte genezing, antibioticumkuren en dat soort dingen.
Weet je waarom het zo slecht geneest?? Hopelijk mag die rotkap gauw lekker af!
Heb inderdaad ook begrepen dat je beter met groene badedas kunt weken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door