Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?

altijd
31
27%
soms
40
35%
nooit
43
38%
#2575639
Ik. En niet van die dunne dingetjes die jij op de foto draagt, maar echte huishoudhandschoenen! Ik vind het vlees/bot/orgaan niet vies, maar de gedachte dat er iets van op mijn handen achterblijft... brrr! Ben sowieso een neuroot als het om mijn handen gaat. Ik was ze echt honderd keer op een dag (gevolgd door handcrème, want anders verschrompelen ze natuurlijk). Weet niet waaraan dat ligt, want ik heb allesbehalve smetvrees, kan rustig in een gigantische rotzooi leven, tussen de hondenharen en de moddervlekken. Maar als het om mijn lijf gaat, ben ik ontzettend van de boen en schrob.  :-[
#2575663
Ik heb ''soms'' gestemd: Ik gebruik keukenhandschoenen eigenlijk alleen nog maar bij het nog bevroren vlees en vis. Tegen de kou.
Voor de bacterieen ben ik niet zo bang, voorheen bij het vlees voor menselijk gebruik kwam het niet eens in mijn hoofd op om handschoenen aan te doen. De slagers (niet die in de supermarkt) zie ik vaak met blote handen aan het werk, dus het zal wel meevallen met gevaarlijke besmettingen.
#2575795
Ik draag nooit handschoenen, gewoon de handen wassen nadat je klaar bent en alles is weer schoon.
rupa schreef: na een lugubere ervaring van long waar twee abcessen in zat was ik toch blij dat ik altijd latex handschoentjes draag bij het bereiden van het vlees.
Ik vraag me af welke logica achter je uitspraak zit.... wat hoop je te voorkomen doordat je handschoenen droeg toen je die abcessen tegenkwam?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door