Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dierenkunst
#257417
Sinds kort ben ik op dit forum; al lezende ben ik gaan beseffen dat mijn Dalmaat Fiona ook wel eens anders gaan gaan eten, dus barfen. Het probleem echter is dat Fiona al 12 en een half jaar is; en dus ook al haar hele leven lang brokjes eet. Nu hebben we altijd wel gekozen voor goede brokken en geen goedkope brokken. Fiona mag echter niet veel meer; ze heeft het aan haar nieren (Dalmatenkwaal meestal) en ook is haar lever niet meer al te best. Ze heeft via de DA speciaal leverdieet: van het merk Trovet, HLD. Ze eet dit met veel smaak. Trouwens, Fiona heeft altijd met heel veel smaak haar brokjes gegeten. het is een echte hongerlap. Wat kan ik zo'n oude hond dan nu nog voorzetten op de Barfmanier? Zonder dat haar maag en darmen van streek raken.........Ze is, voor haar leeftijd, nog best een vitale hond. En een mooie dame trouwens (zie foto)......(een jaar geleden genomen).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dierenkunst op di 08 feb 2005, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#257446
Hallo Nel,

Persoonlijk zou ik eens een met een komplete Vers maaltijd beginnen te proberen, zoals Carnibest of Bibi of Energique ......
Wanneer dat goed gaat kun je altijd later wat andere aparte vers ingredienten geven ...
Door Helen
#257456
Je zou Corinne even kunnen bellen, de fabrikant van Carnibest. Die is altijd bereid om haar best te doen voor honden die ziek zijn oid. Misschien wil zij wel Carnibest maken die speciaal past bij Fiona, bijv. met minder orgaanvlees en dus ook minder purine.
Door Lizzy
#257465
Hoi Nel, ze is prachtig! Je schrijft dat ze het aan haar nieren heeft en dat dit een Dalmatenkwaal is. Maar het enige nierprobleem waar de Dalmaat mee behept kan zijn is uraatgruis/steentjes in de urine. Nu is daar absoluut geen brokkendieet voor nodig om dat onder controle te houden, maar misschien kun je iets meer vertellen over haar specifieke probleem met de nieren?

En de lever, wat is daar mee?
Door 202spots
#257481
Ik zag iedere keer alleen maar deze...en vroeg me af wat voor Spotje is dit nou toch ???

Afbeelding

Maar net zag ik de echte Fiona!!!! ;D
Wat 'n lieverd!!! :-* :-*
Ja hoor Nelly,1 blauw en 1 bruin...kan gebeuren 8)
Door dierenkunst
#257561
Nelly schreef: Zie ik het goed dat ze een bruin en een blauw oog heeft of ligt dat aan de foto?
Hoi Nelly, ja dat klopt. Ze heeft 2 verschillende ogen. is eigenlijk een rasfout. Kan konskwenties hebben voor fokken etc. Maar die plannen hadden we toch niet. We hebben Fiona "genomen" gewoon om Fiona. Een kanjer van een hond!
Door dierenkunst
#257562
202spots schreef: Ik zag iedere keer alleen maar deze...en vroeg me af wat voor Spotje is dit nou toch ???

Afbeelding

Maar net zag ik de echte Fiona!!!! ;D
Wat 'n lieverd!!! :-* :-*
Ja hoor Nelly,1 blauw en 1 bruin...kan gebeuren 8)
Haha, neen, dit is niet echt een Spotje, verre van dat. Dat is een schilderij dat ik in mijn onderschrift gebruik. Ik zoek nog een ander onderschrift.
Nel
Door dierenkunst
#257576
Lizzy schreef: Hoi Nel, ze is prachtig! Je schrijft dat ze het aan haar nieren heeft en dat dit een Dalmatenkwaal is. Maar het enige nierprobleem waar de Dalmaat mee behept kan zijn is uraatgruis/steentjes in de urine. Nu is daar absoluut geen brokkendieet voor nodig om dat onder controle te houden, maar misschien kun je iets meer vertellen over haar specifieke probleem met de nieren?

En de lever, wat is daar mee?
De waarden van nieren en lever zijn aan de hoge kant. Dat is gebleken na bloedonderzoek. In november heeft Fiona weken lang gekotst. Ze viel af. Ze had toen al nierdieetbrokjes. Na bloedonderzoek heeft de DA besloten om Fiona op andere brokjes te zetten, die de lever ontzien. Ze eet deze brokjes met veel smaak. En eigenlijk sinds die tijd doet Fiona het goed; ze is weer lekker aangekomen etc. Mijn aarzeling is dus om dit ritme te veranderen, vooral: hoe zal haar maag dan weer reageren?
Door dierenkunst
#257582
202spots schreef: Ik zag iedere keer alleen maar deze...en vroeg me af wat voor Spotje is dit nou toch ???

Afbeelding

Maar net zag ik de echte Fiona!!!! ;D
Wat 'n lieverd!!! :-* :-*
Ja hoor Nelly,1 blauw en 1 bruin...kan gebeuren 8)

Hier is Fiona nog een keer ;D
Afbeelding

Groetjes
Nel
Gebruikersavatar
Door Hitam
#258266
Brokjes zijn altijd belastender voor lever en nieren dan vers. Ik zou beginnen met de Carnibest Light, eerst voorzichtig even mengen met de brokjes en als dat goed gaat alleen CB Light geven.
Door dierenkunst
#258294
Hitam schreef: Brokjes zijn altijd belastender voor lever en nieren dan vers. Ik zou beginnen met de Carnibest Light, eerst voorzichtig even mengen met de brokjes en als dat goed gaat alleen CB Light geven.
Bedankt voor de tip Hitam, waar kan je CBlight kopen/bestellen??
Groetjes
Nel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door