Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dani
#2575011
Ik had bij degomeat "kalfsvlees met bot" besteld. Op de factuur stond dat het bot luchtpijp zou zijn. Ik heb het gisteren binnengekregen. Maar toen ik vandaag de porties ging maken, bleek dus dat dit niet klopte. Het waren allemaal kalfspoten of ribben. Met het gevolg dat ik dus heeeeeel lang bezig ben geweest om het vlees er van af te snijden. Er zat op zich wel heel veel vlees aan, dus het is niet allemaal weggegooid, maar je betaald toch per gewicht. Dus de botten, die je niet kunt bebruiken, zijn wel betaald. Dit viel me wel een beetje tegen.
Hier zie je dus dat ik echt nog een beginnende barfer ben en nog veel moet leren qua bestellingen die ik doe.... :-\
#2575149
Ik geef Casper ook wel eens een stuk kalfspoot. Als bezigheid. Als knaagbot. Als t een jong kalfje geweest is is t bot nog niet knetterhard en prima om an te knagen. Maa geef dit niet te vaak hoor...
Door Barbaravh
#2575273
Mocht het bot luchtpijp zijn, dan klopt dit toch ook niet met de beschrijving op zijn site; kalfsvlees met bot?
Van kalf of rund moet je nooit bot kopen, er zijn veel betere mogelijkheden. Al doende leert men  ;)
Door Dani
#2575904
haha. Inderdaad, al doende leert men. Heb echt veel plezier gehad met het vlees van deze botten af te halen (NOT!!). Dus dat heb ik nu snel geleerd. Eerst beter uitkijken voor je iets besteld.  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#2576216
Dani schreef: Ik had bij degomeat "kalfsvlees met bot" besteld. Op de factuur stond dat het bot luchtpijp zou zijn. Ik heb het gisteren binnengekregen. Maar toen ik vandaag de porties ging maken, bleek dus dat dit niet klopte. Het waren allemaal kalfspoten of ribben. Met het gevolg dat ik dus heeeeeel lang bezig ben geweest om het vlees er van af te snijden. Er zat op zich wel heel veel vlees aan, dus het is niet allemaal weggegooid, maar je betaald toch per gewicht. Dus de botten, die je niet kunt bebruiken, zijn wel betaald. Dit viel me wel een beetje tegen.
Hier zie je dus dat ik echt nog een beginnende barfer ben en nog veel moet leren qua bestellingen die ik doe.... :-\
Luchtpijp is geen bot dus dat kan zowiezo niet.  ;)
Door BAC
#2576399
Hoe kan je vlees van poten en ribben afsnijden? Dat zit er toch nauwelijks op?
Ik zou het gewoon even melden aan Henk, hij is de beroerdste echt niet.
Door Dani
#2576487
Op de ribben zat inderdaad weinig vlees, maar van de poten heb ik toch best wel wat vlees af kunnen halen. Ik hoef dit trouwens niet te melden hoor. Ik moet gewoon zelf leren wat ik wel en niet moet bestellen. En de rest van de bestelling was prima. Daar was ik heel tevreden over.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2576547
hmm op de site staat echt:

Kalfsvlees met bot van nuchtere kalveren, per 1000 gram. Met veel vlees en erg zacht bot. Het bot kan is zo zacht dat het helemaal kan worden gegeten.

Model: Kalfsluchtpijp
Verzendgewicht: 1kg
Gefabriceerd door: Natuurlijk Rauw Voer

Naja dan ga je toch uit van luchtpijp of niet soms?
#2576676
Martine-Tom schreef: Ben je dan niet bang voor de tandjes?
Nee hoor zo af en toe geeft dit geen problemen. Hij mag t bot alleen niet opeten maar t vlees eraf knagen en wat merg uitlikken/ schrapen en dan gooi ik t weg.
Door BAC
#2576699
Dani schreef: Die ribben heb ik helemaal weggegooid. Maar dat waren er ook niet zo veel. Een stuk of 3 geloof ik. De rest waren poten, waar wel wat vlees op zat.
o dus het is het bovenste gedeelte van het poot
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door