Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ink
#2568
Hadden we die laatst ook niet al ergens?
Wat is er anders dan? Gekookte honing? Ik ben serieus hoor ... ik ken alleen 'honing'. Ja en dan van verschillende types, bloemetjes en bijtjes.
Dus voor Simple Ink: wat is rauwe honing?
Door Lizzy
#2569
Really Raw Honey is totally unprocessed so it still contains pollen, propolis, honeycomb and live enzymes--all the goodness the bees put in! That's why Really Raw Honey is creamy, smooth and spreadable with crunchy "cappings," more solid, rather than liquid

Niet rauwe honing wordt verwarmt en daardoor is het vloeibaarder en komen er niet zo snel van die kristallen in.

Groetjes, Lizzy
Door Ink
#2570
Heb ik een keer gekocht geloof ik ja. Maar ik ben niet zo trouw wat dit betreft.
Ik heb nu een potje biologische bloemenhoning van AH.
'De imkers oogsten deze bloemenhoning in speciaal geselecteerde natuurgebieden. Er wordt in de omgevinge geen gebruik gemaakt van chemische bestrijdingsmiddelen en kunstmest. Het EKO keurmerk geeft u de garantie van biologische producten'.
Klinkt lekker toch? En nu plakt m'n toetsenbord ...
Door Mari-anne
#2571
Ja ik.
Barf wel niet maar ze krijgen het wel hier.
Vaak doe ik het ergens doorheen.
Het is de rauwe honing van Van Traay.
Klaverhoning.
Groetjes.

Ink: ik zelf lust geen honing. Vaak vind ik het mier en mier zoet. :-/ Rauwe honing is anders van smaak. Een mild zacht zoete honing. Niet mierzoet.
Zelfs ik lust het.
Door Lizzy
#2572
Hallo! Ik vind de rauwe honing inderdaad ook veel minder zoet! Ik heb de Woud honing van van Traay gekocht en morgen ochtend krijgen ze een maaltje granen (met o.a. spelt) en honing en zuivel. Ben benieuwd of ze het lekker vinden:-).

Groetjes, Lizzy
Door Mari-anne
#2574
Ik snap het nog steeds niet goed.  :-/

Waneer is honing nu rauw? Als je bij een reformwinkel honing haald kan je er dat vanuit gaan dat hij 'rauw' is  ???
Hoi Twanneke
Als het goed is staat het vermeld op het potje als het rauw is of niet. Wat ik alleen bij mijn reformwinkel kan halen is Van Traay honing. Daar staat het wel op.
Van Traay heeft nog verschillende soorten ook.
Zij geven aan dat de rauwe honing van hun niet vloeibaar gemaakt wordt en daarom is het de aller natuurlijkste honing: zoals de bij hem maakt.
Ziet er witachtig uit.
Groetjes.
Door roger
#2575
<<Zij geven aan dat de rauwe honing van hun niet vloeibaar gemaakt wordt en daarom is het de aller natuurlijkste honing: zoals de bij hem maakt.
Ziet er witachtig uit.<<

Alle honing die verhit geweest is boven de 60 graden is waardeloos.
Er zijn ook van nature uit vloeibare honingsoorten , die vloeibaar zijn en blijven zonder verhit te zijn geweest; oa. de Hongaarse accacia honing een van de beste ter wereld.
]
Door Twanneke
#2579

Hoi Twanneke
Als het goed is staat het vermeld op het potje als het rauw is of niet. Wat ik alleen bij mijn reformwinkel kan halen is Van Traay honing. Daar staat het wel op.
Van Traay heeft nog verschillende soorten ook.
Zij geven aan dat de rauwe honing van hun niet vloeibaar gemaakt wordt en daarom is het de aller natuurlijkste honing: zoals de bij hem maakt.
Ziet er witachtig uit.
Groetjes.
Ik zal eens op de pot kijken, de honing ziet er inderdaad witachtig uit, maar dat ziet alle creme honing volgens mij... van de Traay heb ik wel vaker honing gehad maar het is mij nooit opgevallen dat er op stond of het rauw of niet was. ::)
Door diana
#2580
ik durf het bijna niet te vragen maar........

honing is toch een en al koolhydraten?
kan een hond toch bijna niks mee?????????
of heb ik alleen de klok maar weer horen luiden?????????
Door tieneke
#2581
Hoi Lizzy onze hond kan er wel wat mee in tijden van nood hoor!
Stel dat hij een hypo krijgt dan moet ik zorgen voor glucose en dit zit in de honing,omdat het ook nog eens vloeibaar is kan je het er dan beter ingieten!
Dit redt doodeenvoudig zijn leven,maar ik hoop dat ik het nooit hoef te gebruiken.Of het wat toevoegd voor
een gezonde hond?
De bloemetjes en de bijtjes misschien?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door