Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2574005
Mag ik vragen: wat gebeurt er bij vastzittende nageboorten na een oxytocine, en hoe lang duurt het voordat het werking toont?
Heeft iemand ervaring met ontbrekende nageboorten en naar aanleiding hiervan een situatie van
- koorts + oxyctocine spuit + ab kuur ?
Mijn hond heeft koorts na de geboorte, er ontbreken nageboorten. Ze heeft vandaag een spuit gekregen. Er is nog niks "vasts" of veel/groots uitgekomen. In haar werpkist stinkt het wel ( en in de kamer). Behalve een klein beetje donker slijm, dat overigens niet stinkt, is er niks te vinden.
Ik heb utero toegediend bij weeenzwakte maar daarna niks meer meegedaan (10druppels gegeven). Kan ik dit combineren met zo een spuit om de nageboorten te doen uitkomen?

Dank bij voorbaat voor alle reacties en tips.
#2574116
Jantina schreef: Heb het allemaal eens door gelezen maar wat bijzonder dat bij honden tijdens een bevalling oxytocine wordt gespoten! Ik ken het alleen van niet afkomende placenta's, na de bevalling dus. Maar dan is het echt monsterlijk heftig spul waar onze dames flinke buikpijn van krijgen...
Ik ook, en met afgrijzen heb ik alles gelezen. Nu ben ik geen fokker, heb er geen flets benul van, maar ik heb mijn eerste zoon op de wereld gezet met behulp van oxitocine.
Ik kan jullie verzekeren dat oxitocine helse, maar ècht helse krampen veroorzaakt, krampen die doorduren tot ver na de bevalling, zeker als je ook nog eens zelf borstvoeding geeft.

Dit wil je je hond niet aandoen, tenzij het echt echt niet anders kan.
#2574196
Ik heb het hier nooit in huis, vind het eng spul. Als ik iets niet vertrouw bel ik mijn DA en die staat dan in no time op de stoep, ongeacht hoe laat het is. Daar heb ik wel mazzel mee trouwens.
Mocht het echt nodig zijn om te spuiten dan moet het, maar dan moet het wel het laatste redmiddel zijn voor de overstap gemaakt wordt naar een keizersnee en die eventueel te voorkomen door een puitje piton, want een keizersnee vind ik ook niet niks. Moeder in de war, pups niet willen drinken etc. Ik heb meerdere gruwelstory's bij vriendinnen gezien door het gebruik van piton, van gescheurde baarmoeders, moeders in paniek tot doodgedrukte pups en ben daarom redelijk allergisch voor het spul. Spuiten na de bevalling doe ik ook niet.

Ik heb de indruk als ik zo om me heen kijk dat het schering en inslag is om het spul te gebruiken, het lijk wel een modegril onder de fokkers. Als de moeder even rustig ligt, hup, spuit er in. De pups moeten zo snel mogelijk geboren worden.
Waarmee ik dus niet wil zeggen dat elke fokker dat zo doet, maar het gebeurd wel erg veel de laatste jaren.
Wat is er mis met je gevoel volgen en proberen de teef een zo normaal mogelijke bevalling te gunnen, zonder al die poespas om haar heen?
Maar nogmaals, als het echt moet dan moet het.
#2574433
fem. schreef: Mag ik vragen: wat gebeurt er bij vastzittende nageboorten na een oxytocine, en hoe lang duurt het voordat het werking toont?
Heeft iemand ervaring met ontbrekende nageboorten en naar aanleiding hiervan een situatie van
- koorts + oxyctocine spuit + ab kuur ?
Mijn hond heeft koorts na de geboorte, er ontbreken nageboorten. Ze heeft vandaag een spuit gekregen. Er is nog niks "vasts" of veel/groots uitgekomen. In haar werpkist stinkt het wel ( en in de kamer). Behalve een klein beetje donker slijm, dat overigens niet stinkt, is er niks te vinden.
Ik heb utero toegediend bij weeenzwakte maar daarna niks meer meegedaan (10druppels gegeven). Kan ik dit combineren met zo een spuit om de nageboorten te doen uitkomen?

Dank bij voorbaat voor alle reacties en tips.
Ik zou allang bij de dierenarts zitten voor een echo Vanwege de stank en koorts. (De nageboortes eten ze heel snel op dus die kun je best gemist hebben)
Daarna kun je namelijk altijd nog beslissen om die spuit te laten zetten als hij nodig blijkt.

Ik hoop dat alles goedkomt met je hondje, die stank en koorts klinken namelijk niet zo goed.
#2574710
@ Luuntje
@ Lizzy

Gisternacht had ik contact met de da gehad die haar in de middag een spuitje had toegediend. Hij meende dat de stank het gevolg was van de baarmoederontsteking. Door de spuit werd het gemakkelijker voor de baarmoeder troep eruit te krijgen, dat ging gepaard met de stank. Echter zou zij deze kunnen hebben opgegeten (de troep en stank) bij het reinigen. Vandaag geen stank meer, wel chocolade slijm.
De temp is wat gezakt (van 39.6 naar 39). Morgen krijgt zij ab-kuur. Ze is vrolijk en komt geregeld even tussenuit voor TLC. Wat wel opvalt is dat de temp bij de 39 blijf hangen na het voeden van de pups. Maar enige tijd later is deze rond 38.8.
Graag zal ik willen vragen of jullie ook utero geeft naast de ab kuur? De oxytocine werkt slechts 1.5 dag (aldus de da).
De da vindt dat een echo/rontgen na de ab kuur mogelijk is mocht het nodig zijn.

Heeft een van jullie wel een nageboorte uit zien komen na de toediening van oxytocine?
#2574779
fem. schreef: @ Luuntje
@ Lizzy

Gisternacht had ik contact met de da gehad die haar in de middag een spuitje had toegediend. Hij meende dat de stank het gevolg was van de baarmoederontsteking. Door de spuit werd het gemakkelijker voor de baarmoeder troep eruit te krijgen, dat ging gepaard met de stank. Echter zou zij deze kunnen hebben opgegeten (de troep en stank) bij het reinigen. Vandaag geen stank meer, wel chocolade slijm.
De temp is wat gezakt (van 39.6 naar 39). Morgen krijgt zij ab-kuur. Ze is vrolijk en komt geregeld even tussenuit voor TLC. Wat wel opvalt is dat de temp bij de 39 blijf hangen na het voeden van de pups. Maar enige tijd later is deze rond 38.8.
Graag zal ik willen vragen of jullie ook utero geeft naast de ab kuur? De oxytocine werkt slechts 1.5 dag (aldus de da).
De da vindt dat een echo/rontgen na de ab kuur mogelijk is mocht het nodig zijn.

Heeft een van jullie wel een nageboorte uit zien komen na de toediening van oxytocine?
even wat recht zetten: oxytocine werkt slechts enkele minuten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door