Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sannetje
#2571540
Ik lees in het hondengedeelte over het drogen van vlees en vis. Nu vroeg ik mij af of dat ook wat voor katten is, en zo ja, of je dat dan ook nog in je menu moet/mag rekenen. Ik weet namelijk dat wij onze kat vroeger ook gedroogde visjes gaven en dat ze daar gek op was. Nu is kaatje niet zo gek op rauwe vis, maar wie weet lust ze die gedroogde visjes wel.
Door Mevroi Kruim
#2571666
Ja, dat kan voor katten ook, hier vinden ze gedroogd spul super  :biggrin2: ik droog long en luchtpijp voor de honden en de katten eten daar vrolijk van mee.
Gedroogde vis kan prima, alleen zalm wil maar slecht drogen omdat het zo vet is. En je loopt het risico dat de omega-vetzuren niet goed bestand zijn tegen de droog-temperatuur. Witvis kun je goed drogen.
Door Sannetje
#2571672
Oke, goed om te weten. Ze vinden het dus wel lekker, maar je kunt het niet als vervanging gebruiken voor de rauwe vis.
Door Mowgli
#2572070
Voor Mowgli droog ik runderlong en kippenmaagjes. De laatste keer waren de kippenmaagjes te lang gedroogd (ik geloof 48 uur), die moest ik dus helaas weggeven, omdat ze te hard waren, Mowgli kreeg ze niet weg :(
Ik heb ook al kvv gedroogd. Daarvan draai ik kleine balletjes die ik platdruk. Ook een groot succes. En ansjovis, maar die zijn erg vet, het beste een paar sneetjes in de buik maken en ze regelmatig afdeppen.
Door Khari
#2573865
Hier eten de katten ook lekker de gedroogde snackjes van de honden mee, vinden ze heerlijk. Ik gebruik het niet als vervanging maar gewoon als snoepje
Door tycolaika
#2573928
ik het begin kwamen mijn poezels zelden aan het gedroogd spul
tegenwoordig moet ik het achter gesloten deuren houden , omdat ze beginnen te jatten hihi
heel soms is het natuurlijk een geweldig gezicht :D
waar ze alle 5 extreem dol op zijn , zijn gedroogde zalmhuiden
ze eten moeilijk vis , in hun menu
dus ze krijgen van mij iedere dag een rolletje gedroogde zalm huid in de hoop dat ze het ook eens in een menu accepteren :D
Door Martine-Tom
#2575007
Ik ga van de week weer drogen, gemalen spiervlees in soepballetjes formaat en dan voor de katten niet helemaal gortdroog, konijn, rund en paard denk ik...
Door lachnat
#2575515
Hier 2 poezels die gek zijn op gedroogde snoepjes.
De jongste is het ergst, voor ik na bed gaat krijgt de hond een snoepje nou MIEW MIEW (nog baby geluidje  8)) en niet ophouden voor ze ook een snoepje krijgt. En opeten doet ze het hoor :biggrin2:
Ze eten hier alles wat gedroogd word van konijnenoren tot hertenlong tot lamspens :-X
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door