Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2573498
Geen idee wat er gebeurd is, maar na de wandeling van vanmiddag moest mevrouw even iets wegjagen uit de tuin en ze kwam op 3 pootjes terug. Ze loopt ook na de hele middag geslapen te hebben heel erg kreupel. Ik kan zelf niks vinden. Kijk je zoiets aan of ga je dan meteen naar de DA?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2573512
Ik laat in zo'n geval de hond bij me staan betast alle poten en duw op plekken, vervolgens buig ik alles en laat ze dan zelf terug neerzetten. Even checken dus waar precies de pijn zit. Oja tenen en voetkussens niet vergeten.
En dan kijk ik het meestal nog aan, er moet na een dag wel weer verbetering inzitten. Meetsal is dat ook zo.
Door hannabelgje
#2573517
Het zit links voor. Het nadeel is dat ze erg flauw is met betasten en overal op reageert als je gaat friemelen. Net even bevriende corgifokker gebeld en die zegt afwachten tot maandag en op rust houden. Ze kan het pootje wel belasten maar loopt wel echt flink kreupel.
Door smulpaap
#2573550
Ik zou het idd ook eerst even aankijken , ev met traumeel . Verder even rustig en rechtlijnig wandelen zonder wilde fratsen . Wat ik zelf wel deed bij zoiets , voor de wandeling goed warm masseren zodat de boel goed doorbloed is voordat er gewandeld word . En bij thuiskomst lekker warm houden d.mv dekentje als ze dat fijn vind , en ook dan weer even masseren . Vaak zie je dan na enkele dagen wel weer verbetering

Kan het ook nog zijn dat ze zich bezeert heeft aan bv een stuk ijs in de tuin ? Mijn Jack Russell vind zichzelf ook erg snel zielig , die gaat bv al op drie poten verder als er een grintje tussen haar voetzolen zit , of als je je geprikt hebt aan de brandenetels . Dan ben je zwaar gewond zeg maar  :biggrin2:
Door hannabelgje
#2573607
Zoë is ook nogal een prinsesje dat vlug vind dat ze niet meer kan lopen omdat ze pijn heeft. Net even uitgelaten voor een plasje en ze loopt alweer beter gelukkig en heeft ook weer praatjes.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2573657
ik weet dat de apotheek (huperetsz) bij de rabobank traumeel heeft , tabletten en zalf , als je binnenkomt aan de rechterkant...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door