Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petralita
#2573423
Een hondje van kennissen had wat wondjes op de achterpoten (waarschijnlijk van het stoeien met de andere honden) en in het oor. Langzamerhand kwamen er nog meer wondjes en kale plekjes bij. De wondjes wilden maar niet genezen. Vooral die in het oor niet en een hele vervelende langs de anus. Het hondje sliep ook heel veel, zo'n 22 uur per dag.

Van de dierenarts 2 soorten anti-biotica voor 10 dagen gekregen om te kijken of de wondjes hiermee wilden genezen. Alle wondjes verdwenen, behalve die in de oorschelp.
Ze is toen behandeld met een andere kuur, deze keer met zalf, maar helaas, geen verandering.

Besloten is het wondje onder narcose verder te bekijken. Het wondje is toen ook meteen goed schoon gemaakt, vieze randjes zijn weggeknipt en het is gehecht. Er is meteen een bacterie-kweek afgenomen en ook getest op Leishmania. (Toen ze naar nederland kwam is ze negatief getest op middenlandse zeeziekten).

Ze heeft geen leishmania. Uitslag van de kweek is dat wondje in de oorschelp vrij is van bacterieën. Ondertussen ziet het wondje in de oorschelp er niet mooi uit. De dierenarts had het gehecht, maar het is weer helemaal open gegaan, de hechtingen zijn als het ware weggeduwd. Rondom is het weer vuurrood. Dus de dierenarts en wij staan voor een raadsel......wat nu?

De komende dagen wordt het wondje met honingzalf behandeld en a.s maandag is er overleg met de dierenarts. Ze lijkt er geen pijn aan te hebben. Je ziet haar ook nooit krabben aan het oor, dus ook geen jeuk.

Hier een foto van het wondje, iemand een idee?
Afbeelding
Door petralita
#2573473
Flat schreef: het ziet eruit als een hystiositoom (maar...ik ben geen dierenarts)
Waar vind ik daar meer info over? Ik kwam maar 1 resultaat tegen in google...?
Gebruikersavatar
Door nova
#2573606
die roodheid  is duidelijk een symptoom van een ontsteking.

Toch even aan de slag met honingzalf,  totdat er meer bekend is.., en dat kan vanalles zijn
Door BAC
#2574745
Zit precies in de knik van het oor, bij mijn hond is dat ook rood. Ik weet niet of dat op den duur dit soort problemen kan gaan geven. Ben benieuwd wat het is
Door Lizzy
#2575121
Ik vind het er totaal niet uitzien als een histiocytoom. Maar eerder als een ontsteking, alleen hoe die daar komt....? Geen idee. Ik zou er ook honingzalf opsmeren. En verwachten dat het er met een dag of 2 a 3 beter uit moet zien.
Door petralita
#2575295
Lizzy schreef: Ik vind het er totaal niet uitzien als een histiocytoom. Maar eerder als een ontsteking, alleen hoe die daar komt....? Geen idee. Ik zou er ook honingzalf opsmeren. En verwachten dat het er met een dag of 2 a 3 beter uit moet zien.
maar bij een ontsteking zouden er toch bacterien moeten zitten?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2575422
Aangezien er geen bacteriën zijn aangetroffen en er wel ontstekingsverschijnselen zijn, zou ik in overleg met de da een paar dagen een corticosteroïd gaan smeren.
Kijken of het daarmee rustiger wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door