Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ilsuuuh
#2573047
Goedenavond allemaal,

Zoals sommige van jullie weten is Dazey (husky) altijd al een slechte eter geweest. Nu is ze 2 jaar geleden al zo ziek geweest dat ze bijna 3 maanden amper niet at, broodmager was en uiteindelijk na verschillende onderzoeken enz enz ze wel weer is gaan eten, daarna ging het op haar manier wel aardig met eten.

Nu sinds 2 maanden gaat het weer *** ze wil niet eten, al met Tannetje Koning overleg gehad, chinese kruiden zodat ze honger zou krijgen slaan ook amper aan, nou leek het 2 weken geleden beter te gaan maar helaas, hebben er al vanalles doorheen gedaan, gedroogd geprobeerd, met lepel gevoerd (gaat nu amper meer want ze houd dr kaken stijf op elkaar)

En het ergste ze valt weer heel erg af, dr vacht stinkt. Het enigste positieve is dat ze gelukkig nog wel vrolijk is.

Ga morgen zoiezo weer contact opnemen met Tannetje,

maar misschien is hier iemand die een idee of tip heeft :(
Door inni
#2573124
Hier ook eentje die vanaf dag 1 een slechte eter is. Na jaren gepuzzel met voer, periodes van erge diarree, bloedonderzoeken, foto's, echo, biopten, verschillende kvv's, gebakken vlees..............ondervond ik dat hij 't op heel mager voer 't best deed, nog 's een bloedonderzoek waaruit een eventueel minder goede pancreaswerking als oorzaak van alles kwam deed bij mij een licht opgaan en ik gaf alleen nog mager kvv, zo ging 't een tijdje redelijk goed maar hij kreeg weer een flinke terugval en viel weer af. Nog een bloedonderzoek wees weer op een slechte pancreaswerking (al had de DA het nog steeds over een overactieve schildklier als mogelijke oorzaakvoor zijn problemen). Nu eet hij alleen gemalen eendenekken met eendenborst en wat eendenhartjes (alles wel zonder 't minste vet) en wat verse kalfspancreas, en 't gaat goed, hij eet 4 keer per dag kleine porties (alhoewel,.... 120gr zonder de pancreas, per dag voor een hondje van net geen 3kg....) en tussendoor nog wat snoepje (z'n voer dat ik droog) en hij heeft altijd honger, bijkomen gaat heeeeel voorzichtig (sinds begin augustus 130gr) maar 't voornaamste .....hij eet. 2weken geleden wias hij de dochter te snel af en jatte een snipper paprika chips..'s anderendaags was eten al niet meer fijn....uiteindelijk wel naar z'n kommetje....nog 's wat rondloeren,eten uit 't kommetje leggen, 's likken......als ik 't dan wat versier met een stukje van een geschroeit eendenhartje gaat hij wel eten maar met lange tanden. Gelukkig is zoiets na een paar dagen weer voorbij.

Laat als 't kan en nog niet gebeurt is z'n pancreaswaarden 's nakijken, misschien vind je de oorzaak van 't niet willen eten hierin.
Ik hoop in ieder geval dat je een oorzaak en oplossing vind want 't is frustrerend.

Veel succes..........en laat af en toe 's horen hoe 't ervoor staat. ;)
Door ankob
#2573360
inni,

Geeft de hond ook erg regelmatig over in die periode dat hij ziek was? Onze hond is nu geprikt op een slechte werking van de pancreas.
Hij geeft momenteel elke dag wel over, en dan voornamelijk van dat dikke gele slijm, deed jullie hond dit ook?
Door tt-tjes
#2573499
Daar kunnen ze wel van overgeven. Ze zijn er over het algemeen behoorlijk ziek van.  Goed dat je pancreas laat testen
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 18 jan 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ilsuuuh
#2573562
Net bij Tannetje geweest. Dazey heeft waarschijnlijk een Ontsteking aan darmen en miss de maag. Ze gaat nu Iig 2weken aan de prednison om dr een boost te geven. Kijken of t helpt. Ook nog Glutamine om darmen te herstellen...
Door inni
#2573672
ankob schreef: inni,

Geeft de hond ook erg regelmatig over in die periode dat hij ziek was? Onze hond is nu geprikt op een slechte werking van de pancreas.
Hij geeft momenteel elke dag wel over, en dan voornamelijk van dat dikke gele slijm, deed jullie hond dit ook?
Als Berre's maag leeg is gaat hij idd overgeven, gelig slijm en schuim, vandaar dat hij 4x een kleine portie eet 4.30 h-11.30h-16.30h-23.00heodat z'n maag niet lang leeg blijft maar ook omdat hij geen grote hoeveelheden verteerd. periodes dat hij niet at gingen meestal ook nog gepaard met slijmerige diarree.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door