Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door shadow
#2572236
hoi allemaal

ik voer onze honden nu al weer een paar weken lotgering na een tijdje naturis en smuldier te hebben gevoerd en nu valt mij op dat ze heel veel aan hun achterste likken en die geur van anaalklieren hangt hier weer overduidelijk een aantal keer per dag

wat mij opvalt is dat onze vorige hond dit probleem ook had toen ik lotgering voerde ik ben toen overgestapt naar een ander merk en het was over

heeft iemand hier ervaring mee? en zou het dan echt aan het lotgering voer liggen of zou het toeval zijn  :-\
en met welke merken hebben jullie goede ervaring?
#2572241
Het verschilt per hond op welk merk ze het goed doen.
Je zou weer terug op smuldier en naturis kunnen gaan en als de anaalklieren dan weer normaal worden kun je er wel van uit gaan dat het door de Lotgering kwam lijkt  mij. 
#2572244
ja idd maar vindt het zo vreemd heb er nooit iets over gehoord/gelezen en omdat 1 van onze honden toch wel wat aan mag komen dacht ik aan lotgering omdat het toch wat vetter schijnt te zijn

maar ik stap zoiezo maar weer over en voer dan meer maar ben even benieuwd of dit vaker voorkomt
#2572314
Misschien is de ontlasting door het hogere vetpercentage wat slapper dan op naturis en smuldier? dan persen je honden de anaalklieren misschien niet goed leeg? Geen idee of dit het is hoor...
#2572443
nee in het begin wel onze hond heeft lang restaurantafval en slechte brokken gegeten (in het asiel in spanje) dus toen ik haar op smuldier zette kreeg ze wat dunnere ontlasting na een paar dagen overgegaan op lotgering toen is ze 2 dagen aan de diaree geweest (neem aan dat dit ontgiften was?) maar nu is haar ontlasting gewoon hard en goed

onze andere hond heeft altijd goede ontlasting die is al gewend om vers te eten maar zelfs die begint nu heel veel aan haar achterste te likken sinds de lotgering

maargoed ik ga zoiezo over op een ander merk ik ben alleen heel erg aan het twijfelen of ik ook brok ga geven een paar dagen in de week maarja dan zit ik er weer mee welke brok ik voerde farmfood h.e samen met vlees maar de magere hond eet dit dus echt niet heb het een paar dagen geprobeerd terwijl ze andere brok wel eet.
#2572589
nou dit ben ik gaan doen toen onze vorige hond niet dik werdt van vers vlees ik gaf de dubbele hoeveelheid en nog werd ze niet dikker toen ben ik farmfood in combinatie met vers vlees gaan geven en toen kwam ze wel aan eindelijk kon je die ribben niet meer zin en was ze goed op gewicht

omdat wij nu weer een magere hond hebben  :( en tot nu toe nog niet echt bijkomt van het vlees lijkt het mij verstandig om weer de combinatie brok en vlees te geven zoiezo om te beginnen zodat ze wat op gewicht komt maar helaas lust ze de farmfood brokken niet.

het is wel belangrijk dat ze goed op gewicht komt je ziet veel botten zelfs haar heupen en rug ze loopt nu met een deken om als ik haar uit ga laten omdat ze zo mager is en het heel snel koud heeft (het is een duitse herder overgens)
#2572619
Je zou van een ander merk vettere diersoorten kunnen voeren (eend, lam geit, als vis zalm) want dat ze niet tegen Lotgering kunnen hoeft niet perse het vetgehalte te zijn maar kan ook de kwaliteit zijn. En als je groente voert zou je ook koolhydraat rijke groente kunnen toevoegen, dat zijn oa pompoen en bataat.

En inderdaad (nog) meer voeren, hoeveel procent voer je nu? Er zijn meerdere volwassen honden hier op het forum die ruim 4% krijgen, dat is twee keer zo veel als aangeraden word bij volwassen honden.
En van welk gewicht? Want als ze te dun zijn moet je uitgaan van het ideale gewicht dacht ik.
#2572689
dank je voor de tip ik ben nu aan het kijken bij degomeat die hebben ook veel afwisselende dingen voor tussendoor dus dat is wel makkelijk

ik weet niet of het goed voer is maar ik wil het wel proberen dan ga ik zeker ook voor de vettere soorten en afwisselen

eens kijken hoe ze het daarop doet

van lotgering krijgt ze nu iets meer dan 2 pakjes dus dat is meer dan 1000 gr maarja het moet ook weer niet te snel gaan want ze is echt heel mager en op zich kan je de ribben nu niet meer uit zien steken en die buik (om het zo maar even te zeggen) komt weer iets naar beneden. ze heeft denk ik wat nestjes gehad en grote tepels maar ze was zo mager dat je die niet eens zag nu komt dat allemaal naar beneden en dan valt dat gelijk op dat die zo groot zijn
#2572707
Maar hoeveel weegt ze op het moment? En wat denk jij dat een goed gewicht voor haar zal zijn?
Want ruim 1000g zou je best aan een hond van 20kg kunnen voeren als dat een actieve hond is.
Shanti weegt al 30kg en Duitse herder zijn meestal wel groter dus het lijkt me dat ze wel meer weegt/zou moeten wegen en dat dit dus misschien te weinig voor haar is.

Ik weet niet of degomeat een goede kvv heeft (verpakking ziet er hetzelfde uit als degomeat trouwens) maar ik ben wel heel tevreden over de service en de barf producten die ik koop.
#2572755
Ondanks dat Lotgering vetter zou zijn, hebben ze hier juist veelste harde ontlasting op lotgering.
Zeker de 2 met spondylose krijgen echt last/pijn van hun rug, omdat ze zo hard moeten werken om het eruit te krijgen.
Als deze voorraad op is, dan blijf ik gewoon weer bij Kivo en Lupa. Nu vul ik Lotgering aan met extra spiervlees, zodat de honden iig normaal kunnen poepen.

Ik zou gaan kijken wat er gebeurd als je weer terug overstapt, kijken of de anaalklieren dan weer normaal doen.

Zeker in deze periode (koud) voer ik standaard al meer. Mijn reu van 20 kg krijgt nu 1 kg per keer/ dag ipv 400-500 gram
De dames zitten  nu op 500 gram (wegen rond de 16 kg) ipv 200-300 gram.
#2572760
ja kivo heb ik ook aan zitten denken maar volgens mij is dat hier in de buurt niet verkrijgbaar

ik vindt het heel moeilijk te bepalen wat haar ideale gewicht is ik denk als ik de rasstandaard opzoek rond de 25 a 30 kg en tja wat zal ze nu wegen?? 15 kg misschien ze heeft ook geen spieren meer bijna ik neem haar binnekort mee naar de dierenarts dan ga ik haar eens wegen

maar ik wil idd gaan voeren voor een hond van 30 kg maarja moet wel uitkijken dat het niet te snel gaat dat is ook niet goed.

ik merk ook wel dat zij veel moeite moet doen om te poepen nu de laatste 2 dagen en er komt harde ontlasting uit.

maar ik ga gewoon eens wat vlees van degomeat bestellen en eens kijken hoe ze daarop reageerd en dan kan ik altijd afwisselen weer met naturis en darf enz
#2572789
Oke, ook rond de 30kg.
Dan zou ik van 4 a 5% uitgaan aangezien ze dus echt te dun is, dat is dan 1200-1500g per dag.

Van Darf zou je de actief versie kunnen voeren, daar zit ook nog eend (dus wat vetter) door. Ik vind Darf van betere kwaliteit dan degomeat en naturis compleet. Darf is namelijk compleet door diersoorten af te wisselen en het is biologisch.  :)

En je kan ook tot ongeveer 10% van het totale gewicht aan voer vette vis geven. Dat is goed voor de omega 3.
Bij degomeat kun je oa zalm, sprot, haring en vismixen kopen. (Sommige van de vissen die hij heeft zijn magere vissen, bevatten ook minder omega 3) Maar soms kun je ook gewoon bij de visboer zalmkoppen/lijven krijgen.
Shanti krijgt een keer per week een zalmkop. Het kan zijn dat ze niet goed reageert op alleen vis, Shanti had er na 1 keer geen problemen meer mee maar sommige honden kunnen daar meit goed tegen en krijgen een paar keer wat vis naast ander vlees.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2572805
Mijn honden waren ook flink afgevallen (3,5 kg) en die zijn nu 5 weken later weer op gewicht omdat ik veel meer gegeven heb. De 1 moest 580 hebben, maar kreeg 875 en de ander moest 480 maar kreeg 725. 1e punt voor mij was dikker worden. Ik deed dan 3 maaltijden per dag ipv 2, zodat het niet te zwaar zou worden en kreeg van iemand hier de tip om ook geweekte havermout te geven (staat in een artikel over hoe een zwangere teef te voeden, maar kan het niet zo gauw vinden).
Nu haal ik per dag een  week lang 100 gram eraf, dan weer wegen en kijken hoe hun gewicht is, totdat ik de juiste hoeveelheden heb.
#2573131
super dank je wel voor de adviesen ik ga zoiezo meer voeren en ik ga even kijken waar ik duck vandaan kan halen voorheen heb ik ook wel eens kiezebrink mixen gegeven om af te wisselen is dat goede kwaliteit?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door