Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2572102
Hallo,

Een half jaar geleden hebben wij in twee weken tijd afscheid moeten nemen van onze lieve Scooby en spike, 6 en 8 jaar oud, niet verwand aan elkaar en beiden gestorven aan een vorm van kanker. terwijl we met scooby aan het dokteren waren die een uitwendige tumor had begon Spike bloed te plassen en bleek prostaat kanker te hebben met uitzaaiingen naar de longen. 5 dagen na diagnose hebben we Spike in laten slapen. Een week later viel het oordeel over de tumor van scooby na weken van dokteren bij de kankerkliniek voor huisdieren. Kwaadaardig niets meer te doen.
Dat heeft er in gehakt en een hele tijd hebben we geen hond meer willen hebben. Ik heb veel artikelen gelezen over onderzoek naar kanker bij honden en na veel lezen en nadenken hebben we de link gelegd bij droogvoer. Kmot er een nieuwe hond dan gaan we over op vers vlees hebben we afgesproken, dus daar zijn we voor al het advies en raad bij mensen die uit ervaring spreken over het voeren van vers. De mensen uit de praktijk, dit forum.

Ik ben Gerda en sinds twee dagen hebben we een nieuw gezinslid, onze Joy, Duitse Herder en 8 weken oud.
En al kreeg ik van de fokker een hele grote zak brok mee, ik ben gisteren overgestapt op KVV. ik woon in Duitsland en heb daar een website gevonden waar ik mijn eerste bestelling heb gedaan graag jullie advies wat jullie ervan vinden. Ik wacht op de bestelling dus weet nog niet hoe het er uit ziet.

http://www.haustierkost.de/
Laatst gewijzigd door gerdadamen op wo 16 jan 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#2572202
Hoi Gerda, welkom op Barfplaats :) Wat treurig dat jullie in zo'n korte tijd afscheid moesten nemen van jullie beide hondjes :(

Wist je al dat we hier op BP helemaal niet nieuwsgierig zijn ofzo, maar dat we graag foto's kijken? *hint hint*

Ik woon ook in Duitsland (Berlijn) en heb ook wel eens bij Haustierkost besteld. Ze zijn erg uitgebreid, maar helaas is het meeste vlees "gewolft"oftewel fijngemalen. Voor een hond natuurlijk niet het meest ideale. Ik heb een kater die nogal miept met eten, dus voor mij is het niet zo erg. Hoewel je natuurlijk niet de kwaliteit kunt zien als het vlees al zo fijn gemalen is. Ik vind ze ook best wel duur, ik bestel tegenwoordig bij http://zoobedarf-hitzegrad.de. Zij zijn veel goedkoper dan Haustierkost, voeren veel Kiezebrink mixen, maar ook vele andere goede producten die zeker voor hondenbezitters erg interessant zijn.

Een andere goede aanbieder is http://www.das-tierhotel.de prima kwaliteit en een goede service. Wat ik van Tierhotel heb gezien (heb daar 1 keer besteld) zag er prima uit. Helaas is deze leverancier voor mij met alleen maar een kat niet zo geschikt, omdat voor een kat het assortiment te klein is. Maar een ander lid hier op het forum uit Leipzig, Anne in Duitsland, bestelt hier altijd.
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 17 jan 2013, 02:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#2572306
Allereerst welkom hier.
Vreselijk om twee honden in zo'n korte tijd te verliezen. Wat zwaar.
Maar nu weer genieten van een pup. Gelukkig kon je al geholpen worden met tips van vlees. natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig naar je hondje.
Knuffels en veel plezier hier Belleke
#2572330
Hoi allemaal , bedankt voor jullie melevende reacties. Het was inderdaad een heftige tijd, gevolgt door veel verdriet en gemis.

Mowgli wat fijn de links naar de sites in Duitsland, was al aan het googelen geweest maar vond velen echt duur.

En ik zal eens kijken of ik wat foto's erop kan krijgen!
#2572549
Wat een dotje van een pupperd!

[quote="gerdadamen"]
Mowgli wat fijn de links naar de sites in Duitsland, was al aan het googelen geweest maar vond velen echt duur.
[/quote]Helaas is het barfen in Duitsland veel duurder dan in Nederland. Pas op, dat als je in Duitse webshops bestelt, er een aantal botten worden verkocht die hier op BP niet worden geadviseerd voor het barfen, omdat dit dragende botten zijn die veel te hard zijn. Lees je dus goed in en bij twijfel en vragen gewoon een berichtje plaatsen. En ga ook niet op de Duitse fora voor het barfen kijken, de Duitsers barfen heel anders dan in NL en gebruiken hiervoor heel veel voedingssupplementen wat eigenlijk niet echt nodig is.

Waar in Duitsland woon je precies? Want als je in het grensgebied woont, is het misschien wel mogelijk om met 1 van de vele interessante "lijntjes" mee te doen in het Vraag en aanbod topic. Daar worden leuke vleesjes voor weinig geld aangeboden.
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 17 jan 2013, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#2572561
Ik woon vlak aan de grens bij Nederland, en werk in Emmen.

Inderdaad had ik gezien dat de Duitsers anders BARF-en dan de Nederlanders en had de eerste vraag al klaar.

Moet ik mijn pup geen calcium bijgeven?

Dat word in Duitsland wel geadviseerd en dat was eigenlijk mijn enige hoofdbreker.
De site hier is erg informatief over Barf geven, alleen moet ik nog wat thuis worden in de percentages allemaal.

Ik heb haar nu nog op Carnibest maar kreeg vandaag dus het eerste vers vlees binnen. een Rundermix, Runder maag ( als dat de Nederlandse vertaling is hihi), kippenkarkas gemalen, en paardevlees.  Zijn allemaal pakjes van 500 gram, kan ik dan gewoon elke dag een soort geven?
#2572921
Als je de juiste percentages aanhoudt die je hier in de barfhandleiding / barfrekenhulp vindt, hoef je geen calcium of andere supplementen bij te voeren. In Duitsland krijgen de honden vaak geen of weinig vleesbotten, daarom geven de Duitsers extra calcium.
Als je zo dicht bij de grens woont, zou ik als ik jou was gewoon in Nederland bestellen. Enige leveranciers leveren ook in Duitsland als je in het grensgebied woont en volgens mij zijn er ook veel lijntjes van de vraag en aanbod hoek die in de buurt van Emmen komen.
De Duitse kvv's zijn meestal namelijk niet compleet, bovendien heb ik bij de plaatselijke barfshop en ook bij anderen meegekregen dat er vaak long als vulmiddel wordt gebruikt. Long heeft weinig tot geen voedingswaarde.

[quote="gerdadamen"]
Ik heb haar nu nog op Carnibest maar kreeg vandaag dus het eerste vers vlees binnen. een Rundermix, Runder maag ( als dat de Nederlandse vertaling is hihi), kippenkarkas gemalen, en paardevlees.  Zijn allemaal pakjes van 500 gram, kan ik dan gewoon elke dag een soort geven?
[/quote] Je zou wel even moeten kijken in hoeverre deze mixen compleet zijn en dan uiteindelijk bijvoeren wat nog mist. Volegns mij kun je wel iedere dag wat anders voeren, maar dan is het belangrijk dat je dan in 1 of 2 weken tijd wel een compleet menu met afwisselende vleessoorten volgens de percentages uit de bibliotheek / barfrekenhhulp hebt gevoerd. Ik zelf heb niet zo'n verstand van hondenbarf, omdat ik alleen een kat heb.
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 17 jan 2013, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#2587936
Welkom hier en wat een lief pupje!
Ik denk idd dat het handiger is om in omgeving Emmen te kijken naar leveranciers en lijntjes. Bij de vraag- en aanbod plaats hier kun je je ook aanmelden voor de desbetreffende provincie.
Ik hoop dat Joy jullie veel liefde en plezier zal geven en het verdriet om jullie honden wat minder wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door