Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2572130
Onze Golden Retriever krijgt sinds een klein jaar Atopica voor haar allergie omdat prednison niet afdoende meer werkte. Door een verpleegkundige werd ik gewezen op de kankerverwekkendheid van dit middel en dat als het in het ziekenhuis wordt toegediend er allerlei beschermingsmaatregelen worden genomen. In de bijsluiter van Atopica staat alleen je handen te wassen na toediening. Alle immuunonderdrukkende middelen zouden zo werken. I
N de bijsluiter van Imuran staan ook allerlei waarschuwingen over niet de dieren aanraken. Uitkijken met urine en ontlasting. De dermatoloog heb ik het nog per mail gevraagd en die zei ook dat het veilig is voor baas en omgeving. Hoe zit dit nou? Ik ben al vrij scheiterig aangelegd en wordt hier niet heel prettig van. Onze hond gaat altijd mee en zou het niet prettig vinden als zij gevaarlijk was voor haar omgeving.
#2572144
Immuran is een heel ander middel dan Atopica. Met Immuran moet je heel voorzichtig zijn omdat dat het hele immuunsysteem verwoest. Atopica remt alleen T cellen. Dus dat zou ik niet als gevaarlijk voor de omgeving beschouwen, prednison geef je tenslotte ook niet in met handschoenen.
Neemt niet weg dat er wel discussie is over het middel Atopica, omdat het ook cytotoxische T cellen remt die betrokken zijn bij de afweer tegen kanker.

Barfplaats wordt gesponsord door