Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fioon
#2571450
Mijn boxer heeft een dikke teen, het is ook rood en hij likt eraan. Ik zie geen wondje, het voelt gloeierig aan als een ontsteking. Wat kan ik er het beste aan doen? Het zou droog moeten voor mijn gevoel maar talkpoeder ofzo lijkt mij niet goed. Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door Fioon op wo 16 jan 2013, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2571650
Ik zou hem even tempen voor alle zekerheid . En even goed kijken of er niets in zijn teen , zool etc zit . Als dat wel zo is dan kan je d.mv een voetenbadje proberen of het eruit gaat komen . Dit kan met soda of biotex bv . Verder zou ik ook goed opletten of de teen niet nog dikker gaat worden
Door BAC
#2571687
Dierenarts, waarom?
Ik heb een hond gekent die dit ook had, mee doorgelopen, wat zelf gedokterd en binnen een paar weken moest de teen geamputeerd worden omdat de ontsteking in het bot is geslagen. Weken lang moeten revalideren.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2571861
Ben toch maar even naar de da geweest. Advies was weken in de biotex, na het wandelen poot schoonmaken en drogen. Plus 5 dagen antibiotica. Het is een fikse ontsteking, zijn teen is minstens twee x zo dik als normaal.
Door BAC
#2571894
Heel goed van je, ik hoop dat de AB snel zijn werk doet en de ontsteking snel weg is.
Door Sietie
#2571901
hey Fiona, toevallig heb ik laatst hetzelfde gehad met een pup, maar kon ook niks vinden maar liep op drie pootjes, naar de dierenarts want ik was bang dat zn teentje gebroken was ook heel dik en hele voetje warm ik kreeg toen pijnstiller/ontstekings remmer was een hele zware kneuzing, beterschap met Diego!
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2571935
Sietie schreef: hey Fiona, toevallig heb ik laatst hetzelfde gehad met een pup, maar kon ook niks vinden maar liep op drie pootjes, naar de dierenarts want ik was bang dat zn teentje gebroken was ook heel dik en hele voetje warm ik kreeg toen pijnstiller/ontstekings remmer was een hele zware kneuzing, beterschap met Diego!
Hoi! Hij loopt er gewoon op dat is het vreemde, teentje was niet gebroken gelukkig.
Wat wel weer vervelend is dat ik gelijk na thuiskomst hem heb gevoerd en de pillen erna heb gegeven zoals de da zei. Maar na ongeveer een half uur...al zijn eten eruit en de pillen natuurlijk ook. Ik kon de pillen niet vinden in de brei maar wel wat slijmerig spul.  Diego ligt alweer te spelen met zijn pieper  dus die is niet misselijk nu. Morgenochtend maar opnieuw medicijnen toedienen?
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2575163
De teen is goed aan het genezen maar het spugen (vd ab?) is gebleven. Okugest helpt gelukkig tegen de misselijkheid. Zal bij de da aangeven dat hij deze soort ab niet weer moet hebben.
Door BAC
#2576257
Gewoon van Phytonics, daar zitten alle darm bacterien in
die goedkoperen zitten dr vaak maar een paar in en met veel te lage dichtheid
Door smulpaap
#2576271
Senta schreef: Gewoon van Phytonics, daar zitten alle darm bacterien in
die goedkoperen zitten dr vaak maar een paar in en met veel te lage dichtheid


ja , dat is echt een hele goeie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door