Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2570997
Juul schreef: Is dat zo? Ik kan nergens vinden wat er dan gebeurt, inbeslagname, boete?
Van http://www.licg.nl/x2/praktisch/reizen- ... t-mee.html
Als de papieren van uw gezelschapsdier niet in orde blijken te zijn, kan de douane het dier “aanhouden”. Het kan zijn dat uw dier dan in quarantaine moet, totdat het voldoet aan de gezondheidsvoorschriften. De douane kan ook beslissen het dier terug te sturen naar het land van herkomst. Uw dier gaat in dat geval terug naar Nederland. Als quarantaine of terugsturen geen opties zijn, kan in het uiterste geval het dier geëuthanaseerd worden. Alle extra kosten zijn voor rekening van de eigenaar van het dier. Neem dus geen risico, zorg ervoor dat de papieren van uw huisdier op tijd geregeld en in orde zijn.
#2571279
Als het om puur 2 dagen zou gaan en ik de komende 3 jaar niet meer naar het buitenland zou gaan met de hond zou ik het niet doen en de hond laten logeren.

Ik ben op vakantie geweest afgelopen zomer en ga nu elk jaar dus wel laten doen met zeer (achteraf terechte) gemengde gevoelens. Gelukkig niks blijvends..
#2571300
Dank voor jullie reacties.

Het huisje waar we naar toe gaan is juist voor honden (die van ons heeft zelfs een behendigheidsbaan in de tuin), ze niet mee nemen zou dus net zo iets zijn als zonder je kinderen naar het circus gaan.
Was het nou niet om de honden te doen, dan zou ik ze dus idd thuis gelaten hebben.

Ik ga ze dus laten enten.
#2571383
Juul schreef: Is dat zo? Ik kan nergens vinden wat er dan gebeurt, inbeslagname, boete?
Ja dat is zo, de hond wordt in beslag genomen en gaat in quarantaine! En een enorm hoge boete. Ik weet niet hoe hoog de boete kan zijn in Frankrijk, maar in Italie is de boete 3000 Euro.
Kost dus meer dan een eventueel onderbrengen in een pension.

Je kan ook overwegen jouw DA te vragen om een vrijstellingsdocument waarin wordt vermeld dat de hond niet ingeent mag worden tegen Rabies vanwege bepaalde aandoeningen/ziektes.
Niet iedere DA wil daar in toestemmen en niet overal in het buitenland wordt het document geaccepteerd. Het risico blijft.
#2571547
Hanny schreef: @ Annemarie,
Zoiets hoor je naar mijn mening niet te vragen.
Dat komt op mij heel onfatsoenlijk over.

Hanny
Hmmm, is hier (Italie) heel normaal. Net zoals korting vragen, afdingen, via kennissen/vrienden aan een baan komen of een huurhuis vinden of een plaatsing voor een opleiding, etc.
Dat heet hier ''L'arte dell'arrangiarsi''. De kunst je te redden, te overleven (in deze boze wereld).
#2571639
Oh zo doen die Italiaantjes dat

Vind die hele Rabiës enting al zo vreemd. Loop je in NL langs de grens dan is rabiës niet nodig, maar stap je over de grens dan is rabiës enting nodig. Kijk als er in een gebied rabiës heerst dan moet je maatregelen nemen, maar op deze manier zie ik er de noodzaak niet van in.
#2571652
nicolette schreef: Oh zo doen die Italiaantjes dat

Vind die hele Rabiës enting al zo vreemd. Loop je in NL langs de grens dan is rabiës niet nodig, maar stap je over de grens dan is rabiës enting nodig. Kijk als er in een gebied rabiës heerst dan moet je maatregelen nemen, maar op deze manier zie ik er de noodzaak niet van in.
Maar jij weet toch wel dat beesies nooit illegaal de grens zouden oversteken :-X
Dus Belgische vosjes blijven keurig op eigen territorium en de Nederlandse vosjes doen hetzelfde. Brave beessies.

Hier wordt waarschijnlijk vanaf Maart in de provincie van Belluno de Rabies-plicht afgeschaft!!! Nou heb je ooit!!! Net heeft nog iemand een boete gekregen van 3000 Euro.
#2580347
Annemarie Rijnveld schreef: Ja dat is zo, de hond wordt in beslag genomen en gaat in quarantaine! En een enorm hoge boete. Ik weet niet hoe hoog de boete kan zijn in Frankrijk, maar in Italie is de boete 3000 Euro.
Kost dus meer dan een eventueel onderbrengen in een pension.

Je kan ook overwegen jouw DA te vragen om een vrijstellingsdocument waarin wordt vermeld dat de hond niet ingeent mag worden tegen Rabies vanwege bepaalde aandoeningen/ziektes.
Niet iedere DA wil daar in toestemmen en niet overal in het buitenland wordt het document geaccepteerd. Het risico blijft.
Dus je verlangt van de da dat hij valsheid in geschrifte pleegt? :-X


Iemand die jaarlijks in Frankrijk op vakantie gaat heeft mij enkele jaren geleden verteld dat de politie de camping op kwam en alle aanwezige honden ging controleren op de rabies enting.
#2586604
baileys schreef: Hondjes zijn een enting en een penning rijker, vrouwtje 123 euro armer :o
:o, dure grap. Maar je bent dan voor 3 jaar klaar, hoop ik?

Bij ons (voorlopig alleen de provincie Belluno IT) is gelukkig de Rabiesentingplicht opgeheven!!!! Ben ik ff blij dat ik de hond nog niet heb laten inenten.
#2592399
helaas leven we in het grensgebied in Belgie en zijn Nederlanders. onze honden hebben dus verplicht de enting nodig. Qua gezondheid zou Maci hem echter niet mogen hebben. Maar ja wat doe je dan? In beslagname overleeft hij zowiezo niet. En door veel te "reizen" met de honden hebben we toch een hoger risico om eens gecontroleerd te worden.
Ze hebben hem allemaal dus.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door