Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door helenavantroje
#2570836
Zojuist weer een groentenmixje gemaakt. Ik geef Bowy met zijn nierdieet de ene keer pompoen en de andere keer zoete aardappel erbij, had nu wel heel veel soorten, 15 stuks, wat een werk. Maar ik kook het altijd, die pompoen, maar nu heb ik het eens rauw gepureerd.
Ik lees  dat de een zegt dat het gekookt moet worden en de ander dat het ook rauw kan.
Graag jullie mening? Bedankt alvast.
Door Lizzy
#2570865
Het kan rauw hoor. Maar ja, gekookt vinden ze vaak lekkerder. Ik geef het rauw.
Door borderrose
#2571351
Ik leg ze even in een warme oven, dan zijn ze makkelijker te snijden.


Ik gaf trouwens altijd alleen maar gekookte groente bij een nierdieet, maar mijn hondje was dertien toen ze er mee beginnen moest.
Kan zijn dat het haar leeftijd was dat ze geen rauw meer verdragen kon.
Door helenavantroje
#2571388
Het rare is dat de pompoenen die ik hier koop helemaal niet zo hard zijn, dus niet moeilijk te pureren. Hij verdraagt die groenten heel goed rauw, dus ik ga nog maar even zo door. Hij is sporadisch misselijk, voelt zich volgens mij heel goed, volgende maand wordt hij 9, best oud voor een rottweiler, hoop hem nog even bij me te hebben, een ouwe schat is het.
Gebruikersavatar
Door kayla
#2571415
Ik doe ook meestal een pompoen tussen mijn groentenmix (flespompoen).
De buitenkant schil ik met een dunschiller en de zaadjes haal ik er ook uit.
Ik vind deze pompoen niet hard, mijn keukenmachientje kan hem makkelijk aan.
Door Parelridder
#2572511
Mijn honden zijn heel dol op pompoen, dus deze groenten zit altijd en ruimhartig in hun groentenmix. Ik gebruik er ieder maand 1. Ze eten 'm rauw (zonder schil en zaadjes) en gemalen middels en sapcentrifuge. Qua ontlasting geen enkel probleem, maar de groentenmix is ca. 10% van hun menu en pompoen 1 van de pakweg 9 soorten groenten daar in.
Door kimber
#2573151
Voor de honden zou ik ook graag pompoen toe willen gaan voegen aan de groentemix.
Maar ben benieuwd welke soort ik moet hebben?
En kopen jullie deze gewoon bij de groentewinkel?
Ik ken namelijk alleen maar de pompoen die je voor de sier gebruikt :-\
Door helenavantroje
#2573405
Ik heb hier trouwes eens gelezen dat de pitten ook razend gezond zouden zijn voor de honden, maar ik weet niet meer wat en kan het ook niet terugvinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door