Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2570348
Belle is echt kieskeurig.
Nu heb ik weer een bestelling vlees gedaan en lust hij al twee soorten niet.
Ik word er moedeloos en arm van.
Wat doen jullie als je hond het vlees niet lust????
HIj lust geen hert en fazant oke prima.
Maar dit zijn mixen met paard/eend/kip enz smaken soorten die hij normaal ook eet.
Ik wil dit vlees natuurlijk weer niet weggeven dan word het voor mij echt te kostbaar.
Gisteren heb ik er al een beetje geraspte kaas doorheen gedaan toen at hij het gelukkig wel op.
Maar ben benieuwd of jullie nog tips hebben???
Knuffels Belleke
#2570363
Als ze het normaal wel eet en nu ineens niet meer, dan denk ik dat ze je een beetje aan het uitproberen is, als ik niet eet dat krijg ik wel iets anders.
Ik zou het toch net zo lang aanbieden totdat ze het gewoon weer gaat eten, anders is straks het einde zoek.
#2570378
Ik heb hier gelukkig best makkelijke hondjes, ze eten bijna alles en wat de een niet wil, dat eet de ander dan wel op.
Abigail heeft echter ook een periode gehad dat ze dingen ineens niet meer wilde eten.
Water eroverheen of iets dergelijks inderdaad proberen en anders eet hij even niet, als hij gewoon gezond is en normaal op gewicht kan dat echt geen kwaad.
Succes!
#2570480
hoe oud is de hond?

ik zou persoonlijk echt geen dingen gaan proberen om het lekkerder te maken. beetje slimme hond telt 1 en 1 bij elkaar op en hup, krijgt altijd eten met iets lekkers. nee, ik zou voet bij stuk houden. dus eten voor zetten, 5 of 10 minuten de kans geven het op te eten. niet gegeten? bak weg nemen, en volgende eet moment weer precies het zelfde neer zetten. niet eten? na 5 of 10 minuten weg halen. etc. niets tussendoor geven. meeste honden schijnen dan vanzelf wel te gaan eten. maar, ik heb het zelf nog nooit aan de hand gehad.
#2570638
Belle is 9.
Ik had gisteren inderdaad het vlees gewoon weg gezet en s'Morgens weer terug gezet maar ze vertikte het om te eten.
Misschien toch langer vol houden.
Hier roepen ze al dat ik moet stoppen met het voeren van al die verschillende soorten vlees.
Maar ik wil gewoon afwisselen en uitproberen wat mij en Belle natuurlijk ook bevalt.
Knuffels Belleke
Door Martine-Tom
#2570698
Zou het kunnen dat ze een "purist" is, kiezebrink is (bij de meeste) een mix van 1 diersoort, en meerdere door elkaar, wat je nu hebt...er zijn eigenwijzen die dat niet zo graag eten...
Ik heb zo;n kat  ::) Het rare is dat nu ik barf maal hij het wel eet maar goed, als kvv eet hij het alleen maar als het 1 diersoort per keer is...
#2571024
Oke dat zou zomaar kunnen. Vandaag had ze inderdaad een mix met alleen maar Lam en dat at ze wel. Ging zelfs nog eens terug om de bak nog eens goed uit te likken.
Morgen krijgt ze Lam met Kip. Ik ben benieuwd??
Maar in Darf zitten ook meerdere dieren. Dat lust ze ook heel graag.
Tinlo-Alaska is wel weer een diersoort. En bij de kiezebrink deed ik ook extra orgaanvlees bij.
We wachten maar af maar ik wil wel graag dat ze nu deze partij op eet kan ik daarna wel weer andere dingen die ze graag lust kopen.
Bedankt voor jullie reactie en meedenken.
Knuffels Belleke
#2571686
Vandaag kalp/kipmix en alweer eet ze het niet.
GRGRGR heb al boontjes even gekookt en erdoor heen gedaan want ze is normaal gek op bonen.
Maar nee hoor dame eet het niet.
Ik word er moedeloos van.
Ik heb 10 kilo van die mixen gekocht en dit is al het vierde soort dat ze niet wil eten.
Heb echt alleen de diersoorten genomen die ze normaal eet.
GRGRGR
Knuffels Belleke
#2571752
Als ze medisch ok is zou ik voet bij stuk houden. Niet eten, prima, volgende ronde weer een kans en tussendoor trek? Helaas pindakaas.... Niet leuk, maar kan me voorstellen dat dit voor jou ook heel frustrerend is. Bestel jij met alle goeie bedoeling een berg voer, haalt ze d'r neus ervoor op >:(
#2572368
Ik ben indertijd met mijn herplaatser eerst begonnen met kvv , Carnibest . Dat leek goed te gaan , ineens begon ze met lange tanden te eten . Ik ging eens na op welke soorten ze dat deed . De kip dus , later werd het nog erger . Weer meer krabben aan haar oren , rode oren , onrustige huid enz En eten ho maar . Het was bij haar dus de lijnzaadolie die in CB zit . Ik ben toen overgestapt op Haaksbarf , de smaken zonder kip . Dat ging veel beter , toen weer eens een smaak kip gegeven . Niet eten .

Dus ik wil hiermee maar zeggen , miepen kan ook betekenen .... nee baas , dit valt echt niet goed hoor
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door