Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lodewijk
#256955
hallo allemaal ik heb een cocker-spaniel van 11mnd, en zijn vacht pluist, nu heb ik van de dierenarts speciaal voer gekregen (royal canin, sensitivity) en een voedingssupplement (visoliecapsules).
Mijn Fokker zei me echter dat ik het beste ook vers orgaan vlees daar aan toe kan voegen b.v AHV-compleet
Nu hoorde ik van mijn trimster over dit forum en wil nu vragen wie heeft dit probleem ook , en welke oplossing is het beste.
groeten peter.
Door Laura2004
#256993
lodewijk schreef: hallo allemaal ik heb een cocker-spaniel van 11mnd, en zijn vacht pluist, nu heb ik van de dierenarts speciaal voer gekregen (royal canin, sensitivity) en een voedingssupplement (visoliecapsules).
Mijn Fokker zei me echter dat ik het beste ook vers orgaan vlees daar aan toe kan voegen b.v AHV-compleet
Nu hoorde ik van mijn trimster over dit forum en wil nu vragen wie heeft dit probleem ook , en welke oplossing is het beste

groeten peter.
Barfen of versvlees lijkt mij het beste. Royal canin dat is gewoon troep. En die visolie capsules zijn zeker goed voor de vacht.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#257013
Ik denk echt niet dat die Royal Canin bijdraagt aan een mooiere vacht (weet ik wel zeker), visoliecapsules wel, maar die zou je dan beter in combinatie met vers vlees kunnen geven.
AHV-compleet is een versvlees merk wat je evt. kunt geven maar dat zou ik dan wel in plaats van brokken geven, niet erbij ;).
De vacht van mijn hond is er sinds ze op vers staat wel heel erg op vooruit gegaan, ze glanst nu weer als een spiegel 8).
Er zijn hier meerdere fokkers van Cocker-spaniels, en die kunnen je vast nog wel wat extra tips qua vachtverzorging geven.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#257044
Lupa schreef: ben je al naar een trimmer geweest?
Denk het wel ;):
lodewijk schreef: hallo allemaal ik heb een cocker-spaniel van 11mnd, en zijn vacht pluist, nu heb ik van de dierenarts speciaal voer gekregen (royal canin, sensitivity) en een voedingssupplement (visoliecapsules).
Mijn Fokker zei me echter dat ik het beste ook vers orgaan vlees daar aan toe kan voegen b.v AHV-compleet
Nu hoorde ik van mijn trimster over dit forum en wil nu vragen wie heeft dit probleem ook , en welke oplossing is het beste.
groeten peter.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#257054
Ik zou eens gaan kijken voor een kompleet versvlees
en de brokken in de kliko, ik denk dat je dan al een eind de goeie richting op bent.
Door lodewijk
#257319
hallo er vroeg mij iemand of ik al bij een trimmer geweest ben het antwoord is ja , onze lodewijk is inmiddels 11mnd. nog even en hij gaat voor de tweede keer..
ik heb nog een algemenevraag hoe kun je een foto in je profiel zetten, het lijkt me wel leuk om een foto van lodewijk erbij te doen.
groeten peter :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#257322
lodewijk schreef: hallo er vroeg mij iemand of ik al bij een trimmer geweest ben het antwoord is ja , onze lodewijk is inmiddels 11mnd. nog even en hij gaat voor de tweede keer..
ik heb nog een algemenevraag hoe kun je een foto in je profiel zetten, het lijkt me wel leuk om een foto van lodewijk erbij te doen.
groeten peter :)
Je moet dan een foto op het internet hebben staan, als je geem webruimte hebt kun je een foto naar mij sturen dan zet ik die op het internet en dan kun je hem naar je profiel linken
Door Nelly
#257324
Zou de RC in de kliko mieteren en helemaal overgaan op vers. De olie is wel goed. Ik heb overigens geen cockers ;D
Door tieneke
#257337
Nelly schreef: Zou de RC in de kliko mieteren en helemaal overgaan op vers. De olie is wel goed.
Juistem ;)
Door tessa
#257341
is de hond gecastreerd?., dit geeft ook een doffe pluisvacht en daar helpt helaas niets tegen
Door lodewijk
#257373
tessa schreef: is de hond gecastreerd?., dit geeft ook een doffe pluisvacht en daar helpt helaas niets tegen
nee de hond is niet gecastreerd, hij is net 11maanden. overigens wil ik hem helemaal niet laten helpen want dat is juist desastreus bij cockers.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#257377
Nelly schreef: Zou de RC in de kliko mieteren en helemaal overgaan op vers. De olie is wel goed. Ik heb overigens geen cockers ;D
ik wel alleen van de overzeese familie tak ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#257378
lodewijk schreef: nee de hond is niet gecastreerd, hij is net 11maanden. overigens wil ik hem helemaal niet laten helpen want dat is juist desastreus bij cockers.
Ja dat is een feit, castratie is een ramp voor de spaniel vacht en daardoor ook huid
Door lodewijk
#257396
sylvia schreef: Ja dat is een feit, castratie is een ramp voor de spaniel vacht en daardoor ook huid
het is niet mijn eerste cocker-spaniel de vorige was een teefje, en die heb ik ook nooit laten steraliseren. het nadeel hiervan is dat de kans op borstkanker wel erg vergroot. helaas is ze hieraan ook overleden. de operatie kwam te laat, ons meissie had uitzaaiingen in haar longen. dus mensen als je besluit je hond niet te laten helpen wees dan wel extra alert op die rot ziekte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door