Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door vega
#2569970
Hallo Barfers,

Zojuist nieuw topic opgestart in KVV katten. Daar heb ik mij ook voorgesteld als Marja uit Apeldoorn met 2 katten en 2 honden.

Ik zou graag mijn ex-zwerfhonden, 2 ingeburgerde vluchtelingetjes met traumatische ervaringen (eentje met nekhernia), helemaal overzetten op KVV. Nu heb ik veel gelezen, maar daardoor haal ik veel door elkaar. Graag wil ik ze afwisselend voeren. Nu geef ik ze vlees van Lotgering, maar ik heb gelezen dat dat vrij vet is en ook veel calcium bevat. De ene hond is een dunnetje, dus bij haar zal het geen problemen geven, de andere ziet er 'normaal' uit maar die moet je wel goed 'met het oog' voeren, daarbij heeft hij kans op (te) harde ontlasting waarbij hij soms moet piepen. Carnibest lusten ze ook. Daar zit dan wel weer rijst in, en volgens mij hoeft dat niet persé? Tinlo lusten ze denk ik ook wel (moet nog uitproberen, heb nog geen grote vriezer), maar daar zit dacht ik ook veel calcium in?

Als ik Lotgering, CB en Tinlo afwissel, zou dat dan een compleet menu kunnen zijn? Ik wil ze ook wel eens een visje geven als ze dat zouden lusten (rauw halen bij de visboer?), maar hele koppen etc... daar griezel ik, als vegetariër, een beetje van. Vuile pens heb ik ze wel gegeven. En ik wil ze nog best wat anders erbij geven, maar weet niet goed wat. Een ei, ja, dat krijgen ze dan nog wel, als ik er vers aan kan komen.

Ik zou het fijn vinden als (1 van) jullie mij op weg zouden kunnen helpen.

Dank alvast!
Door M@rina
#2570041
Als je van deze merken verschillende diersoorten inslaat dan kan dat prima naast elkaar en hoe meer diersoorten je afwisselt he beter. Ieder dier brengt zijn eigen voedingsstoffen mee.
Maar als je hond van lotgering al te harde drollen krijgt dan zou ik voorzichtig zijn met Tinlo, dat staat echt bekend om de te harde drollen en je met er wat meer van voeren dan andere kvv merken, mijn honden hebben er geen last van maar veel andere honden hier op het forum wel. Je zou wat gepureerde groente om de ontlasting wat smeuiger te maken, of wat spiervlees toe voegen. Orgaan is ook laxerend maar dat zit al ruimvoldoende in kvv's.

Carnibest is een kvv die een premix van vitamine en mineralen toevoegt in rpincipe kan je dan met 1 soort af, maar mijn voorkeur gaat uit naar kvv zonder die premix, daarvan moet je minimaal 4 diersoorten in 3 weken voeren. Zoals ik al zei hoe meer diersoorten je afwisselt hoe beter.

Kvv's zonder premix zijn:
Haaksbarf, carnivoer, alaska, alle animal, tammenga, darf eko, lotgering en versvoer.

succes!
Door vega
#2570062
Dank voor je reactie!

Dus als ik met deze soorten die je noemt (zonder premix, verschillende diersoorten) gewoon afwissel, dan ben ik goed op weg? Al die merken zijn verder goed?
Door M@rina
#2570369
Ja, al die merken zijn goed en als je die afwisselt zit je zeker op de goede weg!. Er zit prijs/kwaliteitverschil tussen de verschillende merken maar juist door de afwiseeling van de goedkopere en duurdere merken is het prima.

Ik wissel All Animal, Darf eko, Versvoer, Tammenga en Tinlo barfmenu af (die laatste was ik nog vergeten in het rijtje) en rpobeer zoveel mogelijk verschillende diersoorten te geven.
Door vega
#2570723
Oh fijn te weten!
Nu nog uitzoeken waar ik het hier in de buurt het best kan verkrijgen. Grote hoeveelheden bestellen is nog geen optie. Ik heb nog geen grote vriezer en dat is toch wat lastig. Mogen jullie ook internetwinkels adviseren eigenlijk?
Door vega
#2580995
Toch nog even: als ik verschillende merken totaalvoer afwissel, bv Lotgering, Haaksbarf en Tinlo, zou dat dan ook voldoen? Dan kan ik altijd tussendoor nog eens een aparte diersoort geven. Lotgering heeft ook verschillende soorten totaalvoer met andere dieren als hoofdbestanddeel.

Ik moet nog zo wennen aan het geven van KVV, nu als een razende Roeland weer voor de katten KVV op pad geweest, omdat het zo snel op was  :-[.

Verder geef ik de honden op zondag nog steeds brokken, zodat ze dat niet 'verleren', voor het geval dat ik er eens een keer niet ben. Maar daarbij een groentemixje van 'opgespaarde' groenten.
Door M@rina
#2581105
je kan in plaats van de brokken voor als je er niet bent ook voor verpakte zakjes maken alleen ene kwestie van in de bak gooien en klaar.

Maar je vraag: als je verschillenden "totaal" kvv afwisselt is het prima. Probeer dan wel verschillende diersoorten te kiezen van elk merk.
Neem bijv, eend en kip van Tinlo, rund en lam van lotgering en geit paard van haaksbarf, dan zit je al op 3 diersoorten.

Lotgering ken ik niet persoonlijk dus ik weet niet wat zij in een verpakking stoppen.
Door vega
#2581116
Ok, dankjewel.

Carnibest zou ook nog kunnen, maar daar ben ik niet zo weg van vanwege de rijst. Ken je ms de kruidenmix van Tinlo? Is dat iets om 1x p/wk naast de brokken te geven? Die brokken hou ik er toch maar in voor noodgevallen, ms dan 1x p/2wkn geven. Heb je meer tijd, dan kun je idd voorverpakte zakjes maken, zodat het echt maar bij 1x p/wk of 2wkn bij brokjes blijft.
Door M@rina
#2581254
Ik bedoel natuurlijk 6 diersoorten i.p.v. 3.

Carnibest is op zich een prima kvv. Al jaren een bekend merk, ik vind het alleen zo jammer dat ze een premix gebruiken, ze hebben inmiddels voldoende diersoorten om het compleet te maken door afwisseling: kip, rund, eend en kalkoen... ik snap het eerlijke gezegd niet zo.

De tinlo groentemix is een prima aanvulling, het bevat pens en boekmaag en de natuurlijke plantaardige inhoud daarvan. Carnibest heeft/had een kruidenmix, ook een prima product maar wees gewaarschuwd het stinkt enorm. Het bevat volgens mij alleen de inhoud van vuile pens
Door vega
#2581295
De pens van Carnibest heb ik al wel eens gehad. Stinkspul, maar het ging er in als koek  :).

Hier de samenstelling van Lotgering Totaalvoer:

45% Rund,30% Lam,25% Kip
15% orgaan,15% botten,70% spiervlees

Lusten ze ook heel graag! Nou ja, eigenlijk lusten ze alles wel wat ik ze tot nog toe gegeven heb. Alleen verse vis nog proberen, maar daarvoor moet ik nog op zoek naar een goede viswinkel.
Door M@rina
#2581314
Dan zou ik van de andere merken andere diersoorten nemen.
Haaksbarf is goed, maar wordt overgenomen door Ropadog, of de kwaliteit zo blijft is even afwachten, het is ook erg duur. Je zou naast de Lotgering de variatiedoos van tinlo kunnen nemen daar zit naast 2 kilo natuurlijk (vooral rund) ook 2 kilo kip, 2 kilo eend, 2 kilo konijn en 2 kilo makreel in. Tinlo heeft ook nog hert en paard.

carnibest heeft een kalkoen versie, nou dan heb je al een heel aardig afwisselend menu.
Door M@rina
#2581366
Ik zie vooral veel rund, lam en kip p de website. De wild variant is misschien ook wel leuk om een keer erbij te doen, maar gezien de hoge % rund, lam en kip zou ik van de andere merken die diersoorten niet meer nemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door