Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door johnjolan
#2570309
hallo mijn hond podenco galgo heeft epelepsie nu wil ik graag weten wat ik beste voor voer kan geven ze zeggen liest met weinig eiwitten erin klopt dit
Door charmed
#2570492
Honden met Epilepsie reageren het beste op Rauw vlees, dat kan zijn BARF (zelf samenstellen van een menu met rauw vlees, orgaanvlees en botten. Of Kant en Klaar vers vlees (KVV) zoals Tinlo, Carnibest, etc.
Sommige honden met Epilepsie reageren heftig op granen, voor deze is het dus ook van belang dat je oppast met Koeienpens en Nekken van kippen en andere gevogelte wat granen eet.

Mijn shelties met Epilepsie hebben het in het verleden heel goed gedaan op Carnibest, en ook Tinlo, Darf, en andere merken doen ze het goed op. Je zou dus een menu kunnen samenstellen van meerdere merken, maar bijv. dan verschillende smaken. Bijv. Darf geit, Tinlo Konijn, Makreel, Carnivoer lam etc. Belangrijk is als je KVV geeft dat je met 5 smaken afwisselt.

Wil je barfen, dan moet je je heel goed inlezen en dan zelf samen gaan stellen. Dat is ook een mogelijkheid.

Barfplaats wordt gesponsord door